International Engine of the Year 2015 | Wybrano najlepsze silniki

To już siedemnasta edycja konkursu, w którym wybierane są najlepsze silniki danego roku. Organizacja przydzielająca nagrody pogrupowała wyróżnione jednostki napędowe w różne kategorie - uwzględniono małe silniki do 1 litra, jak i olbrzymie bestie ze sportowych samochodów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Która jednostka otrzymała tytuł Najlepszego Silnika Roku 2015?
Sukces BMW i3 oraz i8 Sukces BMW i3 oraz i8 fot. BMW

Najlepsze Silniki Roku 2015

Zwycięski silnik: Hybrydowy układ z BMW i8 (silnik elektryczny + trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra)

Samochody: BMW i8 (362 KM)

Zdecydowanym zwycięzcą okazał się hybrydowy układ z BMW i8. Konstrukcja producenta z Monachium nie tylko zgarnęła tytuł Silnika Roku, ale też zwyciężyła albo była w czołówce kilku innych kategorii.

BMW i8fot. BMW

BMW i8fot. BMW

2. miejsce - silnik Ford 1.0 EcoBoost

Samochody: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max (100 KM albo 125 KM); Fiesta Red/Black (140 KM); Mondeo, EcoSport (125 KM); Tourneo Connect/Courier (100 KM)

Ford Fiesta Blackfot. Ford

Nowy silnik 1.0 EcoBoost Fordafot. Ford

3. miejsce - silnik PSA 1.2 VTi

Samochody: Peugeot 208 (110 KM); 308 (110KM, 130KM), Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 KM); C4, DS4 (110 KM, 130 KM)

2015 Peugeot 208 FL 5dfot. PSA

Citroen DS4fot. Citroen

Zdjęcie BRIDGESTONE Dueler H/P Sport 225/60/R17 99H Zdjęcie Fulda SportControl 225/50/R16 92W Zdjęcie Uniroyal RainMax 2 225/65/R16 112/110R
BRIDGESTONE Dueler H/P Spor... Fulda SportControl 225/50/R... Uniroyal RainMax 2 225/65/R...
Porównaj ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Ford Fiesta Black Ford Fiesta Black fot. Ford

Kategoria: do 1 litra

1. miejsce - trzycylindrowy silnik Ford 1.0 EcoBoost

Samochody: Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max (100 KM albo 125 KM); Fiesta Red/Black (140 KM); Mondeo, EcoSport (125 KM); Tourneo Connect/Courier (100 KM)

 

Nowy silnik 1.0 EcoBoost Fordafot. Ford

2. miejsce -silnik trzycylindrowy 1.0 ECOTEC General Motors

Samochody: Opel Adam, Corsa (90 KM, 115 KM)

Opel Corsa ecoFlexfot. GM

Opel AdamFot. Opel

3. miejsce - hybrydowy układ z BMW i3 (silnik elektryczny + dwucylindrowy silnik o pojemności 650 cm3)

Samochody: BMW i3 (170 KM)

BMW i3Fot. BMW

BMW i3Fot. BMW

Zdjęcie Garmin dezl 560LMT Europa Zdjęcie Prestigio 5055 Polska Zdjęcie VORDON 5'' Europa
Garmin dezl 560LMT Europa Prestigio 5055 Polska VORDON 5'' Europa
Porównaj ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
2015 Peugeot 208 FL 3d 2015 Peugeot 208 FL 3d fot. PSA

Kategoria: 1,0 - 1,4 litra

1. miejsce - silnik PSA 1.2 VTi

Samochody: Peugeot 208 (110 KM), 308 (110 KM, 130 KM); Citroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110 KM); C4, DS4 (110 KM, 130 KM)

Citroen C4 CactusFot. Citroen

2. miejsce - silnik: Volkswagena 1.4 l TSI

Samochody: Volkswagen Eos, CC, Tiguan (160 KM); Seat Ibiza, Alhambra (150 KM), Ibiza Cupra (180 KM)

Volkswagen CC 2.0 TSI R-LineFot. Michał Dek

Seat Ibiza Cupra - test Moto.plfot. Michał Dek

3. miejsce - układ hybrydowy Volkswagena (silnik elektryczny + 1.4 TSI)

Samochody: Volkswagen Golf GTE, Audi A3 e-tron (204 KM)

Volkswagen Golf GTEfot. Volkswagen | Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTEfot. Volkswagen | Volkswagen Golf GTE

Zdjęcie AEZ Valencia 7x16 5x112 ET48 Zdjęcie Dezent L 7x16 5x112 ET45 Zdjęcie Dezent RB dark 6,5x15 5x112 ET48
AEZ Valencia 7x16 5x112 ET48 Dezent L 7x16 5x112 ET45 Dezent RB dark 6,5x15 5x112...
Porównaj ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
BMW i8 BMW i8 fot. BMW

Kategoria: 1,4 - 1,8 litra

1. miejsce - hybrydowy układ z BMW i8 (silnik elektryczny + trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra)

Samochody: BMW i8 (362 KM)

 

BMW i8fot. BMW

2. miejsce - silnik Audi 1.8 l TFSI

Samochody: Audi A1 (192 KM), A3 (180 KM), A4 (120 KM, 170 KM), A5 (170 KM), A6 (190 KM), Seat Leon FR (180 KM), Skoda Octavia, Superb (180 KM), Yeti (152 KM, 160 KM), Volkswagen Jetta (170 KM), Passat (180 KM)

Audi A1 FLfot. Marcin Lewandowski

Volkswagen Jetta po liftinguFot. VW

3. miejsce - wspólna konstrukcja BMW i PSA 1.6 l turbo, benzyna

Samochody: Mini Clubman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S (184 KM), Countryman Cooper S, Paceman Cooper S (190 KM), Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works (211 KM), Countryman Cooper Works, Paceman Cooper Works (218 KM), Peugeot 208, 308, 3008, (156 KM), 508 (165 KM), 5008 (156 KM, 163 KM), 208 GTI (200 KM, 208 KM), 308 GT (205 KM), RCZ (156KM, 200 KM), RCZ R (270 KM), Citroen DS3 (156 KM, 165 KM), DS3 Racing (207 KM), C4 / DS4 (156 KM, 163 KM), DS4 Racing (200 KM), C4 Picasso / Grand Picasso (156 KM, 165 KM), C5 (156 KM), DS5 (156 KM, 200 KM)

Mini Coupe i Mini Roadsterfot. Mini

Citroen DS3 FLfot. Citroen

Zdjęcie CRE 8900 Zdjęcie PRESIDENT Thomas Zdjęcie President William ASC
CRE 8900 PRESIDENT Thomas President William ASC
Sprawdź ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Mercedes A45 AMG & CLA45 AMG Mercedes A45 AMG & CLA45 AMG Konfrontacja | Mercedes A45 AMG kontra CLA45 AMG | Bratobójcza walka

Kategoria: 1,8 - 2,0 litra

1. miejsce - silnik Mercedes-AMG R4, benzynowy, turbo, 1991 cm3

Samochody: Mercedes-Benz A45 AMG, CLA45 AMG, GLA45 AMG (360 KM)

Mercedes A45 AMG & CLA45 AMG fot. Michał Dek

Mercedes A45 AMG & CLA45 AMG fot. Michał Dek

2. miejsce - silnik Audi 2.0 TFSI

Samochody: Audi S1 (231 KM), TT (230 KM), TT S (310 KM), S3 (300 KM), A4 (180 KM, 225 KM), A5 (225 KM), A6, A7 (252 KM), Q3 (220 KM), Q5 (180 KM, 225 KM), Seat Leon Cupra (265 KM, 280 KM), Alhambra (200 KM), Skoda Octavia RS (220 KM, 230 KM), Superb (220 KM, 280 KM), Volkswagen Golf GTi (220 KM, 230 KM), Golf R (300 KM), Golf R Cabriolet (265 KM), Beetle, Passat (220 KM), Eos (210 KM), CC (211 KM), Scirocco (180 KM, 220 KM), Scirocco R (280 KM), Tiguan (180 KM, 211 KM)

Audi S1 Quattrofot. Audi

Audi S1 Quattrofot. Audi

3. miejsce - silnik BMW 2.0 l, twin-turbo, Diesel

Samochody: BMW X1 16d (116 KM), 118d (150 KM), 218d (143 KM, 150 KM), 316d (116 KM), 318d, 418d, 518d, X1 18d (143 KM), 120d, 220d, 520d (190 KM), X1 20d (163 KM, 184 KM), 125d (224 KM), 225d (218 KM), 420d (184 KM), 425d, 525d, X1 25d (218 KM), 320d (163 KM, 184 KM), X3 18d (150 KM), X3 20d, X4 20d (190 KM), X5 25d (218 KM), Mini Cooper SD (170 KM), Clubman Cooper SD, Countryman Cooper SD, Coupe / Roadster Cooper SD, Paceman Cooper SD (143 KM)

BMW serii 1 po facelifitingufot. BMW

Zdjęcie Bottari Wycieraczki samochodowe standardowe grafitowane 510mm 2szt Zdjęcie Wycieraczki Bosch Twin Peugeot 807 Zdjęcie Wycieraczki Dipp Fiat Multipla
Bottari Wycieraczki samocho... Wycieraczki Bosch Twin Peug... Wycieraczki Dipp Fiat Multipla
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Audi RS3 Sportback Audi RS3 Sportback fot. Audi

Kategoria: 2,0 - 2,5 litra

1. miejsce - silnik Audi 2.5 TFSI turbo

Samochody: Audi RS3 (367 KM), RS Q3 (340 KM)

Audi RS3 Sportbackfot. Audi

2. miejsce - silnik Mazdy 2.2 l Diesel

Samochody: Mazda 3 / Axela (150 KM), 6 / Atenza, CX-5 (150 KM, 175 KM)

Mazda 6fot. Mazda

Mazda 3 - wnętrzefot. Mazda

3. miejsce - silnik Forda 2.3 EcoBoost

Samochody: Ford Mustang (314 KM), Explorer (274 KM), Lincoln MKC (289 KM)

Ford Mustangfot. Ford

Ford Mustangfot. Ford

BMW M3 BMW M3 BMW

Kategoria: 2,5 - 3,0 litra

1. miejsce - silnik: BMW M 3.0 l, 6 cylindrów, twin-turbo

Samochody: BMW M3, M4 (431 KM)

BMW M4BMW

2. miejsce - silnik BMW 3.0 l, 6 cylindrów, twin-turbo

Samochody: BMW M135i, 235i (326 KM), 640i (320 KM), 335i, 435i, Z4 35i, 535i, X3 35i, X4 35i, X5 35i, X6 35i (306 KM), Z4 35is (340 KM)

BMW Z4BMW Z4

3. miejsce - silnik Porsche 2.7 l boxer

Samochody: Porsche Boxster (265 KM), Cayman (275 KM)

2012 LA Auto Show - Porsche Caymanfot. Porsche

Porsche BoxsterFot. Porsche | Porsche Boxster

McLaren 650S Coupe McLaren 650S Coupe fot. McLaren

Kategoria: 3.0 - 4.0 litra

1. miejsce - silnik McLarena 3.8 l V8, twin-turbo

Samochody: McLaren 675LT (675 KM), 650S (650 KM), 625C (625 KM), 12C (625 KM)

McLaren 650S Coupefot. Newspress

2. miejsce - silnik Mercedes-AMG 4.0 l V8 biturbo

Samochody: Mercedes-AMG GT (462 KM), GT S (510 KM), Mercedes-Benz C63 AMG (476 KM), C63 S AMG (510 KM)

Mercedes AMG GTfot. Mercedes

Mercedes AMG GTMercedes AMG GT

3. miejsce - silnik: Porsche 3.8 l boxer

Samochody: Porsche 911 Carrera S (400 KM), 911 GTS (430 KM), 911 GT3 (475 KM), Cayman GT4 (385 KM)

Mercedes-AMG GT S vs. Porsche 911 Carrera 4 GTSfot. Michał Dek

Ferrari 458 Speciale Ferrari 458 Speciale fot. Ferrari

Kategoria: Powyżej 4 litrów

1. miejsce - silnik: Ferrari 4.5 l V8

Samochody: Ferrari 458 Italia (570 KM), 458 Speciale (605 KM)

Ferrari 458 Specialefot. Ferrari

2. miejsce - silnik Ferrari 6.3 l V12

Samochody: Ferrari F12 Berlinetta (740 KM)

Ferrari F12berlinettaFot. Ferrari

Ferrari F12berlinettaFot. Ferrari

3. miejsce - silnik Mercedes-AMG 5.5 l V8 turbo

Samochody: Mercedes-AMG E63 AMG, CLS63 AMG (557 KM), ML63 AMG (525 KM, 557 KM), GLE 63 AMG (557 KM, 585 KM), E63 AMG S, CLS65 AMG, S63 AMG (585 KM), SL63 AMG (537 KM, 564 KM), G63 AMG (544 KM), GL63 AMG (557 KM)

Mercedes G63 AMG 6x6fot. Mercedes

Mercedes G63 AMG 6x6fot. Mercedes

Tesla Model S Tesla Model S fot. Tesla

Kategoria: Zielony silnik

1. miejsce - elektryczny silnik Tesli

Samochody: Tesla Model S (380 KM, 385 KM, 700 KM)

Tesla Model Sfot. Tesla

Tesla Model Sfot. Tesla

2. miejsce - hybrydowy układ z BMW i8 (silnik elektryczny + trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra)

Samochody: BMW i8 (362 KM)

BMW i8fot. BMW

3. miejsce - hybrydowy układ z BMW i3 (silnik elektryczny + dwucylindrowy silnik o pojemności 650 cm3)

Samochody: BMW i3 (170 KM)

BMW i3fot. BMW

BMW i8 BMW i8 fot. BMW

Kategoria: Nowy silnik

1. miejsce - hybrydowy układ z BMW i8 (silnik elektryczny + trzycylindrowy turbo o pojemności 1,5 litra)

Samochody: BMW i8 (362 KM)

BMW i8fot. BMW

2. miejsce - silnik Mercedes-AMG 4.0 l V8 biturbo

Samochody: Mercedes-AMG GT (462 KM), GT S (510 KM), Mercedes-Benz C63 AMG (476 KM), C63 S AMG (510 KM)

Mercedes-AMG GT SFot. Krzysztof Słomski

3. miejsce - silnik Ferrari 3.9 l V8 biturbo

Samochody: Ferrari California (560 KM)

Ferrari California Tfot. Fast Toys Club

Ferrari California Tfot. Fast Toys Club

Ferrari 458 Speciale Ferrari 458 Speciale fot. Ferrari

Kategoria: Wyczynowy silnik

1. miejsce - silnik Ferrari 4.5 l V8

Samochody: Ferrari 458 Italia (570 KM), 458 Speciale (605 KM)

Ferrari 458 Specialefot. ferrari

2. miejsce - silnik Mercedes-AMG 4.0 l V8 biturbo

Samochody: Mercedes-AMG GT (462 KM), GT S (510 KM), Mercedes-Benz C63 AMG (476 KM), C63 S AMG (510 KM)

Mercedes AMG GT Sfot. Michał Dek

3. miejsce - silnik Porsche 3.8 l boxer

Samochody: Porsche 911 Carrera S (400 KM), 911 GTS (430 KM), 911 GT3 (475 KM), Cayman GT4 (385 KM)

Więcej o:
Komentarze (80)
International Engine of the Year 2015 | Wybrano najlepsze silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: pth

    Oceniono 146 razy 122

    Prawie wszystkie do pojemności 2,0 zobaczymy za kilka lat
    w artykule pt. ,, Najbardziej awaryjne silnikI ,,

  • sterlecki

    Oceniono 114 razy 108

    Silniki TSI /Volkswagen/ i THP /BMW i PSA/ zdobywały już nagrody, a potem okazywało się, że to "padła'', które trzeba było poprawiać.

  • Gość: szmelc

    Oceniono 93 razy 91

    TSI najlepszy silnik postawiony na podstawce na wystawie.
    Czar pryska po włożeniu do samochodu i przejechaniu 30 tys km.

  • Gość: aros

    Oceniono 81 razy 69

    Miejsce w takim rankingu po prostu się kupuje. Tak jak w Polsce kupuje się "Laur konsumenta" (przejście do kolejnych etapów to x zł, i miejsce na koniec też). Podobnie z piwami i medalami, medali jest tyle ile marek piwa ;)

  • hiszpan25

    Oceniono 52 razy 48

    co dokladnie bylo brane pod uwage przy ocenie? bo sama "innowacyjnosc" moze i fajna na papierze w katalogu czy broszurce reklamowej ale jak sie potem okazuje byc awaryjna to juz problem kierowcy... jak znam zycie pewnie pod uwage brano glownie "urojone" zuzycie paliwa z testow ktore maja sie nijak do rzeczywistosci oraz emisje CO2 co w zasadzie na to samo wychodzi...

  • prawda_zaboli

    Oceniono 49 razy 45

    Czytać tych głupot nie można

  • year68

    Oceniono 46 razy 42

    Skoda 1.2 TSI po 30 kkm bierze olej. Nie ma bata żeby po przejechaniu 20 tys. nie dolać, bo jest minimum. Po 100 tys. chyba trzeba będzie robić remont jak w Polonezie. Te nowe silniki to padła.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX