Ta sytuacja dotyczy nowego Fiata 500X, który uzyskał bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i dzieci, ale pokłądowe systemy bezpieczeństwa oceniono tylko na 64% (do pięciu gwiazdek potrzeba minimum 70%). To efekt braku systemu awaryjnego hamowania, który automatycznie uruchamia hamulce po wykryciu przeszkody z przodu pojazdu, jeśli kierowca nie reaguje.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych: 74%
Systemy bezpieczeństwa: 64%
Fot. Euro NCAP
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty
Tak samo jest w przypadku Mazdy 2. Brak promowanego przez Euro NCAP systemu AEB spowodował, że nowa "dwójka" otrzymała tylko 4 gwiazdki. Należy podkreślić, że japońskie auto miejskie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w razie kolizji z pieszym.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych: 84%
Systemy bezpieczeństwa: 64%
Fot. Euro NCAP
Problemu z otrzymaniem najwyższej łącznej noty tradycyjnie już nie miało Renault. Nowy Espace, który z minivana przeobraził się w rodzinnego crossovera, uzyskał bardzo dobre, równe, noty we wszystkich kategoriach. W sumie to już 16 samochód Renault z oceną 5 gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych: 70%
Systemy bezpieczeństwa: 80%
Fot. Euro NCAP
Pięciogwiazdkowym wynikiem może pochwalić się także Suzuki. Nowa Vitara wypadła bez zarzutu, zapewnia wysoką ochronę pasażerom, zarówno dorosłym jak i dzieciom, a za dopłatą również jest wyposażona w system Radar Brake Support, zapobiegający najechaniu (wykorzystujący radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków).
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
Bezpieczeństwo dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych: 76%
Systemy bezpieczeństwa: 75%
Fot. Euro NCAP