Pierwszą dziesiątkę najbardziej pożądanych aut otwiera Honda z segmentu C, czyli popularny model Civic. W Polsce uważa się japońskie samochody za najbardziej niezawodne i godne zaufania. Jednak wbrew tej bardzo pozytywnej opinii, Polacy wcale nie szukają na rynku wtórnym samochodów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Honda Civic to jedyny przedstawiciel Japończyków w dzisiejszym zestawieniu...
Wszystkich miłośników Civica na pewno zainteresuje fakt, że wielkimi krokami zbliża się nowa generacja. Honda ostatnio, na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, pochwaliła się, jak nowy Civic będzie wyglądał.
Honda
charakterystyczny tył Hondy Civic
starsza generacja Honda Civic
Insignia w gamie modelowej Opla zastąpiła bardzo popularną Vectrę. Nowy Opel debiutował na rynku w 2008 roku. Był to bardzo udany debiut - Insignia zgarnęła tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2009. Po pięciu latach od premiery Opel zdecydował się na drobny facelifting.
Jak widzimy, w Polsce Insignia załapała się do pierwszej dziesiątki najczęściej szukanych samochodów. Czy dziewiąte miejsce to dobry wynik? I tak, i nie. Z jednej strony to ścisła czołówka, ale z drugiej... najgroźniejsi konkurenci znaleźli się wyżej.
fot. Opel | Opel Insignia z 2009
Fot. Opel | Opel Insignia po liftingu
wnętrze Opla Insignii
Teraz propozycja dla tych, którzy szukają prestiżu oraz luksusu, a przynajmniej tak A6 jest postrzegana w Polsce. W przeciwieństwie do wielu innych aut z dzisiejszego zestawienia, Audi nie traci tak szybko na wartości, co sprawia, że na rynku wtórnym trafiamy na barierę wysokiej ceny. Właśnie dlatego najpopularniejsze są starsze egzemplarze. Pamiętajmy jednak, że łatwo można wpaść w pułapkę - kupując starsze auto nie zapominajmy o potencjalnych kosztach serwisowania.
Pod koniec 2014 roku Audi zafundowało facelifting modelowi A6, w którym skupiono się głównie na technologii.
Audi A6 2011
wnętrze Audi A6
Audi A6 kombi z 2001 roku
Oczko wyżej uplasował się jeden z dwóch Fordów w dzisiejszym zestawieniu, Ford Mondeo. Szukając na rynku wtórnym, w przypadku Mondeo trzeba być bardzo czujnym, by nie trafić na egzemplarz z flotowym rodowodem. Mondeo to dobry, chwalony przez użytkowników samochód. Dodatkowym argumentem za dużym Fordem jest fakt, że auto bardzo szybko traci na wartości, a więc na można trafić prawdziwą perełkę w niewygórowanej cenie.
W Fordzie czas na zmiany - wielkimi krokami zbliża się nowe Mondeo.
fot. Ford | Ford Mondeo
Fot. Ford | Ford Mondeo trzeciej generacji
Fot. Krzysztof Słomski | tak wygląda najnowsza generacja bestsellera
Mniejszy brat Mondeo cieszy się na rynku wtórnym odrobinę większym zainteresowaniem. Nie można dziwić się popularności Focusa - auto jest chwalone za praktyczność, niskie spalanie i przede wszystkim świetne prowadzenie. Przy kupnie kompaktu od Forda trzeba jednak uważać, bo rynek zalany jest samochodami flotowymi.
Najciekawszą nowością związaną z Focusem jest nowe wcielenie ekstremalnego hot hatcha - Ford Focus RS powraca z przytupem.
Ford Focus ST, fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford | Ford Focus
Do Volkswagena Golfa przylgnęła łatka "ulubionego auta Polaków", ale w w 2015 Golf nie cieszył się zbyt dużą popularnością wśród użytkowników Autotrader.pl. Skądinąd świetny i praktyczny kompakt Volkswagena uplasował się dopiero na piątym miejscu.
Volkswagen Golf V
fot. VW | Volkswagen Golf VI
fot. VW | Volkswagen Golf VII
Skoda króluje niepodzielnie jeśli chodzi o statystyki sprzedaży nowych samochodów. Jednak, kiedy Polak zamierza kupić auto z drugiej ręki, to o Skodzie raczej nie myśli i szuka czegoś bardziej prestiżowego. Na czwartym miejscu uplasowała się popularna Octavia. To jedyne auto od Czechów w Top 10.
Czesi w Genewie pochwalili się topową wersją Octavii. W modelu RS 230 pracuje aż... 230 KM. To auto, które udowadnia, że praktyczna Skoda wcale nie musi być nudna.
Fot. Skoda
Fot. Skoda
fot. Skoda
Podium otwiera auto klasy średniej.
Audi A4 to wyżej pozycjonowany odpowiednik uwielbianego w Polsce Passata. Trzecie miejsce wśród najczęściej wyszukiwanych samochodów świadczy, że również Audi A4 jest przez Polaków cenione i pożądane. Koncern VAG w natarciu.
Audi A4 B8
Fot. Audi | 20 lat Audi A4
Fot. Audi | wnętrze Audi A4
Z dominacją koncernu VAG dzielnie walczy niemiecki oddział General Motors i ich lubiane auto segmentu C. Jak się okazało Polacy cenią Opla Astrę wyżej od wielu bezpośrednich konkurentów z tej klasy. W dzisiejszym zestawieniu Astra zostawiła za plecami Francuzów, Hondę Civic, Fiata Bravo, Forda Focusa czy nawet Golfa.
Opel nie odpuszcza również segmentu sportowych kompaktów - Opel Astra OPC to auto, które nie boi się rzucić wyzwania Golfowi GTI. Zapraszamy do zapoznania się z naszym TESTEM drapieżnej Astry.
Opel Astra H
Opel Astra G
fot. Opel | Opel Astra
Król jest jeden.
Auta niemieckiego koncernu biją w Polsce rekordy popularności i to pod postacią wszystkich trzech marek - Top 10 zostało zdominowane przez Skodę, Audi i oczywiście samego Volkswagena. Na początku 2014 roku najbardziej pożądanym samochodem w Polsce okazał się Volkswagen Passat. Zaskoczenie? Raczej nie.
W salonach znajdziemy już siódmą generację popularnego Volkswagena.
Volkswagen Passat B6
fot. VW
starszy, wciąż popularny Volkswagen Passat