Salon Genewa 2015 | Nowości dla Kowalskiego

Targi motoryzacyjne to okazja do podziwiania samochodów sportowych, luksusowych czy koncepcyjnych. To prawda, ale to także możliwość zobaczenia po raz pierwszy na żywo nowych generacji popularnych modeli. W tej części pokażemy własnie takie auta. Wybraliśmy te zupełnie nowe lub gruntownie zmodernizowane, wyłączając SUV-y i crossovery, które zostały opisane w osobnym zestawieniu
Skoda Superb Skoda Superb skoda

Skoda Superb

Dwa tygodnie po światowej premierze w Pradze, trzecia generacja Skody Superb została pokazana szerszej publiczności na salonie w Genewie. Flagowy model czeskiej marki wyróżnia się znacznie odważniejszym designem niż do tej pory. Auto ekspozycyjne, widoczne na zdjęciach, zostało polakierowane specjalnym lakierem, który nie będzie dostępny w ofercie rynkowej modelu.

Szukasz używanej Skody Superb? Zobacz ogłoszenia

Nowa Skoda Superb to największy model do tej pory zbudowany na modułowej platformie MQB, stosowanej na przestrzeni całej Grupy Volkswagena. Auto ma aż 4,86 metra długości, jest o 5 cm szersze od poprzednika i o tyle samo ma większy rozstaw osi. Wszystko po to żeby otrzymać wręcz olbrzymią ilość miejsca we wnętrzu i bagażnik o pojemności aż 625 litrów. W przypadku trzeciej generacji zrezygnowano z klapy bagażnika otwieranej na dwa sposoby, postawiono po prostu na praktyczniejszego liftbacka.

Gama jednostek napędowych będzie składać się z aż ośmiu silników. Zwolennicy benzyniaków będą mogli wybierać spośród następujących motorów: 1.4 TSI/150 KM, 1.8 TSI/180 KM i 2.0 TSI o mocy 220 lub nawet 280 KM. Z oferty wycofano silnik sześciocylindrowy. Dla oszczędnych przygotowano trzy diesle - 1.6 TDI/120 KM i 2.0 TDI w dwóch wersjach - 150 i 190 KM. Powiększono ofertę wersji z napędem 4x4. Napęd na cztery koła można będzie połączyć z silnikami benzynowymi o mocy 150 KM i 280 KM oraz z dwoma dieslami (150 KM i 190 KM). Wszystkie najmocniejsze wersje wyposażone są seryjnie w skrzynię DSG.

Sprzedaż nowej Skody Superb rozpocznie się w czerwcu tego roku. Na odmianę kombi musimy jeszcze trochę poczekać.

Skoda superbFot. Michał Dek

Skoda Superb IIIFot. Skoda

Skoda SuperbNowy Superb w towarzystwie prezesa Skody - prof. Winfrieda Vahlanda, oraz głównego projektanta - Jozefa Kabana

Toyota Avensis FL Toyota Avensis FL Fot. Michał Dek

Toyota Avensis po liftingu

Pozostajemy w segmencie D, ale przemieszczamy się na stoisko Toyoty, gdzie jedną z głównych atrakcji jest nowy Avensis. Model ten przeszedł gruntowną modernizację. Przód pojazdu przypomina teraz mniejszego Aurisa. Zmiany w tylnej części nadwozia są subtelniejsze.

Sprawdź ile kosztuje używana Toyota Avensis

To jednak nie wszystko, całkowicie zmodyfikowano projekt wnętrza. Zmiany objęły m.in. deskę rozdzielczą z większym ekranem dotykowym (przekątna 8 cali), zestaw wskaźników, pomiędzy którymi znajduje się teraz kolorowy wyświetlacz, oraz kierownicę. Wnętrze nie tylko lepiej wygląda, ale jest także wykończone materiałami wyższej jakości. Producent zapewnia, ze kabina jest również lepiej wyciszona niż dotychczas.

Toyota zmodyfikowała gamę jednostek napędowych. Pod maską modelu pojawiają się dwa nowe silniki Diesla - 1.6 D-4D o mocy 112 KM i 2.0 D-4D generujący moc 143 KM. Jednostki benzynowe Valvematic (1.6/132 KM, 1.8/147 KM, 2.0/152 KM) zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2. Usprawnienia w zawieszeniu pozwoliły także podwyższyć komfort podróży i poprawić prowadzenie pojazdu.

Nowa Toyota Avensis również zadebiutuje na polskim rynku w czerwcu.

Toyota Avensis FLFot. Michał Dek

Toyota Avensis FLFot. Krzysztof Słomski

2015 Toyota Avensisfot. Toyota

Opel Karl Opel Karl Fot. Opel

Opel Karl

Opel przygotował nowość do miasta. Karl to najmniejszy model w gamie, ma 3,68 m długości. Dla porównania Adam ma 3,7 m, a Corsa blisko 4 m długości. Jeszcze nigdy oferta Opla w segmencie małych samochodów nie była tak bogata. Pięciodrzwiowy model jest bardzo lekki (masa własna to 939 kg), a przy tym oferuje sporo miejsca w środku.

A może Opel Corsa?

Zapytacie - skąd nazwa "Karl"? W Oplu upodobali sobie ostatnio męskie imiona jako nazwy swoich aut. Adam odwołuje się do założyciela marki, Adama Opla. Nazwa Karl została z kolei nadana na cześć jego syna.

Do napędu miejskiego Opla opracowano nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy Ecotec o pojemności 1 litra i mocy 75 KM. Zaletą samochodu ma być niewygórowana cena, w przeciwieństwie do stylowego Adama. W Niemczech Opel Karl kosztuje od 9 500 euro. Polski cennik poznamy wkrótce, auto pojawi się w salonach sprzedaży latem.

Opel KarlFot. Krzysztof Słomski

Opel KarlFot. Krzysztof Słomski

Volkswagen Touran Volkswagen Touran Fot. Michał Dek

Volkswagen Touran

Najważniejszą genewską premierą Volkswagena jest nowy Touran - Niemcy pokazali jeszcze Passata w uterenowionej wersji Alltracki odświeżonego Sharana. Z zewnątrz kompaktowy minivan nie różni się znacząco, ale to zupełnie nowa konstrukcja. Samochód powstał na modułowej płycie MQB, dzięki czemu jest o 130 mm dłuższy, a rozstaw osi zwiększył się od 113 mm, co przekłada się na przestronniejsze wnętrze. Nowy Touran oferuje trzy rzędy pojedynczych foteli dla siedmiu pasażerów.

VW Touran - bogata oferta na rynku aut używanych

Ponadto nowy Tourna jest lżejszy i ma bardziej aerodynamiczne nadwozie, w skutek czego jest także oszczędniejszy (do 19 proc. w zależności od wersji). Oferta jednostek napędowych będzie składać się z trzech silników benzynowych: 110-konnego 1.2 TSI, 150-konnego 1,4 TSI i 180-konnego 1.8 TSI. Nie zabraknie Diesli. Najsłabszy 1.6 TDI generuje 110 KM, uzupełnieniem oferty będą żwawe jednostki 2.0 TDI o mocy 150 i 190 KM. Napęd będzie mógł być przekazywany poprzez ręczną skrzynię biegów lub dwusprzęgłową DSG.

Do nowych systemów oferowanych w Touranie należą seryjne: system automatycznego hamowania po kolizji, system automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego auta ACC oraz system Front Assist z hamulcem awaryjnym działającym przy miejskich prędkościach, system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów Side Assist oraz, po raz pierwszy dostępny w vanie, Trailer Assist (ułatwia manewrowanie z przyczepą). Kolejne nowości w ofercie rodzinnego Volkswagena stanowią: system elektrycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, automatyczny system otwierania pokrywy bagażnika Easy Open (aktywowany ruchem stopy pod tylnym zderzakiem), możliwość wyboru trybu jazdy oraz wydajne reflektory z diodami LED. Volkswagen gruntownie zmodernizował również pokładowe systemy informacji i rozrywki.

Rodzinny Volkswagen w nowej odsłonie trafi do salonów sprzedaży dopiero we wrześniu. Ceny poznamy bliżej premiery rynkowej.

Volkswagen Touran

Fot. Michał Dek

Volkswagen TouranFot. Michał Dek

Honda Jazz Honda Jazz Fot. Michał Dek

Honda Jazz

Poza sportowymi nowościami w postaci Civica Type R i nowego NSX-a, Honda przedstawiła również propozycje dla spokojniejszych kierowców. Crossovera HR-V już przedstawialiśmy, teraz czas na nową generację modelu Jazz.

Niezawodne auto miejskie z drugiej ręki? Honda Jazz

Wygląd wersji produkcyjnej modelu jest bardzo zbliżony do prototypu, pokazanego na jesieni 2014 roku podczas targów w Paryżu. To żadne zaskoczenie, ponieważ nowy Jazz pod nazwą Fit jest oferowany w Japonii już od 2013 roku.

Samochód segmentu B powstał na nowej płycie podłogowej, jest o 95 mm dłuższy oraz ma o 30 mm większy rozstaw osi w porównaniu z poprzednikiem. Dzięki temu nowy Jazz oferuje znacznie więcej miejsca w środku. Funkcjonalność nadal będzie zwiększać system Magic Seats, czyli tylna kanapa z unoszonym do góry siedziskiem. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 354 litry.

Japoński producent podaje, że wnętrze nowego Jazza będzie wykończone materiałami wyższej jakości. Centralny element deski rozdzielczej będzie stanowił nowy system informacyjno-rozrywkowy Honda Connect (opcja) z 7-calowym ekranem dotykowym, który jest już dostępny w zmodernizowanej Hondzie CR-V (docelowo trafi do wszystkich modeli marki).

W chwili debiutu rynkowego najmniejsza Honda będzie mogła być napędzana tylko jednym benzynowym silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 102 KM. Do wyboru będzie ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów lub przekładnia CVT. Poprawie ma ulec prowadzenie, dzięki niższej masie i przekonstruowanemu zawieszeniu. Sprzedaż nowej Hondy Jazz rozpocznie się latem tego roku.

Honda JazzFot. Honda

Honda JazzFot. Honda

Toyota Auris FL Toyota Auris FL Fot. Michał Dek

Toyota Auris po liftingu

Druga Toyota w naszym zestawieniu, i druga po liftingu. To jednak bardzo mocna modernizacja, która objęła wszystkie obszary samochodu. niektórzy producenci okrzyknęliby taki zabieg jako nową generację modelu. Toyota rozpoczęła przeprowadzanie gruntownych liftingów począwszy od Yarisa.

Używana Toyota Auris - duży wybór na rynku

Skupmy się na Aurisie. To wyjątkowy kompakt, ponieważ oferuje do wyboru aż trzy rodzaje napędów - benzynowy, wysokoprężny i hybrydowy (silnik benzynowy i elektryczny), który odgrywa coraz większą rolę. Udział hybrydowej odmiany w całkowitej sprzedaży Aurisa w Europie Zachodniej wynosi obecnie ponad 50 proc. Obecnie to najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy w Europie. Mimo to, po niecałych trzech latach Toyota postanowiła uatrakcyjnić swój kompaktowy model.

Zmiany zewnętrzne w głównej mierze dotyczą przodu pojazdu, który stał się bardziej elegancki. Z tyłu przestylizowano reflektory i zastosowano przeprojektowany zderzak. Ponadto samochód będzie można wyposażyć w pełni diodowe reflektory. Znacznie lepiej prezentuje się teraz wnętrze. Deska rozdzielcza jest mniej skomplikowana, a wszystkie elementy mają jednakowe podświetlenie. Mimo tego pozostawiono charakterystyczny cyfrowy zegarek. Widać, że Japończycy mają do takich drobiazgów sentyment. Zmieniono jeszcze projekt tablicy przyrządów, z zegarami umieszczonymi w podłużnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się nowy kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala.

To nie koniec nowości. Pod maską wiele się dzieje. Do dotychczas oferowanych silników benzynowych 1.33 Dual VVT-i (99 KM) i 1.6 Valvematic (132 KM) dołącza zupełnie nowa jednostka 1.2 Turbo o mocy 116 KM. W ofercie silników Diesla jednostka 2.0 D-4D została zastąpiona przez 112-konny silnik 1.6 D-4D, a mniejszy silnik Diesla 1.4 D-4D przeszedł modernizację. Wszystkie silniki spełniają normę Euro 6. Zmiany zostały także wprowadzone w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa

Produkcja Aurisa, tak jak większego Avensisa, odbywa się w angielskiej w fabryce Toyoty w Burnaston. Zmodernizowany model trafi do polskiej oferty marki w lipcu.

Toyota Auris FLFot. Krzysztof Słomski

2015 Toyota Auris FLfot. Toyota

Toyota Auris FLFot. Newspress

Subaru Levorg Subaru Levorg Fot. Krzysztof Słomski

Subaru Levorg

Czas na coś bardziej egzotycznego, przynajmniej z punktu widzenia naszego rynku. Podczas targów w Genewie, poza nową generacją Outbacka, Subaru pokazało po raz pierwszy w Europie nowy kompaktowy model o nazwie Levorg. Kombi bazuje na Imprezie, mierzy 4,69 m długości, 1,78 m szerokości i 1,485 m wysokości.

Sprawdź, czy stać Cię na Subaru Imprezę

W europejskiej specyfikacji do napędu przewidziano 170-konny, benzynowy sinik 1.6 z turbodoładowaniem, oczywiście typu boxer. Dostępny będzie również symetryczny napęd wszystkich kół, będący wizytówką Subaru. Być może w ofercie będzie również jednostka wysokoprężna 2.0 DIT.

Levorg dostępny jest na japońskim rynku od zeszłego roku, na którym cieszy się sporym zainteresowaniem. Ciekawe jak nowe Subaru poradzi sobie na Starym Kontynencie. Jego sprzedaż ma się rozpocząć na jesieni. Pozostaje pytanie, czy także w Polsce? Na naszym rynku obecna generacja Imprezy spokrewniona z Levorgiem nie jest oferowana, dostępny jest tylko sportowy wariant WRX STI. Poczekamy, zobaczymy.

Subaru LevorgFot. Krzysztof Słomski

Mitsubishi L200 Mitsubishi L200 Fot. Krzysztof Słomski

Mitsubishi L200

Na koniec przeglądu genewskich nowości zostawiliśmy samochód użytkowy, a konkretnie nową odsłonę pickupa Mitsubishi. Piąta generacja modelu L200 miała tu swoją europejską premierę, trafi do sprzedaży po 9 latach produkcji dotychczasowej serii.

Samochód do pracy - sprawdź ogłoszenia

Nowe Mitsubishi L200 to nie tylko nowoczesny design, ale również lepsze własności drogowe, wyższy komfort jazdy i bogatsze wyposażenie. Konstruktorom udało się powiększyć głębokość skrzyni ładunkowej z 460 do 475 mm. Nowa odsłona modelu ma być także bardziej odporna na korozję.

Zaletą modelu jest system Super Select, umożliwiający włączenie stałego napędu 4x4 bez konieczności zatrzymywania samochodu (do prędkości 100 km/h), bez względu na aktualny rodzaj nawierzchni. To wciąż rzadkość w tym segmencie rynkowym, szczególnie w samochodach z reduktorem.

Auto będzie oferowane z nowym silnikiem Diesla o pojemności 2,4 litra. Jednostka jest powiększoną pojemnościowo wersją silników 4N13 (napędzających modele ASX i Lancer) i 4N14 (znanego z Outlandera). Do wyboru będą dwie wersje mocy - 154 lub 181 KM - oraz 6-biegowa, ręczna skrzynia biegów lub automatyczna z możliwością obsługi łopatkami przy kierownicy.

Samochód trafi do sprzedaży w Europie jesienią 2015 roku. Dostępne będą dwie wersje nadwoziowe - Club Cub i Double Cub (półtorej kabiny lub podwójna kabina). Produkcja ma miejsce w zakładach Mitsubishi w Tajlandii.

Mitsubishi L200Fot. Krzysztof Słomski

Więcej o:
Copyright © Agora SA