Dzisiaj przyjrzymy się raportowi DEKRY pod kątem zwycięzców poszczególnych klas. Wyróżniono dziewięć kategorii: małe auta, samochody kompaktowe, klasa średnia, klasa wyższa średnia, auta sportowe, SUVy, vany, małe samochody dostawcze i duże dostawczaki.
Podawane przez DEKRĘ wyniki to procent wszystkich samochodów danego modelu, które nie borykały się z żadnymi awariami. Niemcom bardzo często zarzuca się, że w swoich raportach nachalnie promują rodzimą motoryzację, a o samochodach spoza Niemiec "zapominają". Jak jest w tym roku?
Zaczynamy od najmniejszych samochodów, a tam na pierwszym miejscu...
Marka i model: Audi A1
Wynik: 93,0%
Najmniej zawodnym maluchem w rankingu DEKRA 2015 okazał się przedstawiciel koncernu VAG, Audi A1. To stosunkowo młode autko - na drogi wyjechało w 2010 roku. Technicznie Audi spokrewnione jest oczywiście z Volkswagenem Polo.
Na zdjęciach możecie zobaczyć najnowsze wcielenie A1, już po lekkim lifcie z końca 2014 roku. Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne, największe zmiany zaszły w stronie technicznej malucha. Więcej dowiecie się TUTAJ.
fot. Audi
fot. Audi
Audi A1 przed ostatnim liftingiem wyglądało tak:
Fot. Audi
Fot. Audi | Audi A1 Sportback
Marka i model: Toyota Prius
Wynik: 94,6%
Tu lekkie zaskoczenie. W segmencie C nie triumfował ani Golf, ani żadne inne niemieckie auto. Najbardziej godnym zaufania kompaktem okazała się Toyota Prius, ulubione auto ekologów. Tylko niecałe 6% Toyot borykało się z usterkami i awariami.
"Zielona" Toyota to już dojrzały, pełnoletni samochód. Jeżeli chcecie zobaczyć, jak zmieniała się najsłynniejsza hybryda, to zapraszamy do naszego urodzinowego materiału.
Toyota Prius, fot. Toyota
fot. Toyota | Toyota Prius, Prius Plug-in Hybrid i Prius Plus
fot. Toyota
Toyota Prius, fot. Toyota
Marka i model: Volvo S60/V60
Wynik: 97,5%
W klasie średniej bezkonkurencyjne okazało się Volvo S60. Można chyba zaryzykować, że pod skrzydłami Chińczyków szwedzka marka powoli wraca do formy. Volvo S60 to 4-drzwiowy sedan, jeżeli ktoś szuka niezawodnego kombi, to według DEKRY powinien zainteresować się Volvo V60. Mimo różnych liter w nazwie, S60 i V60 to te same samochody, różniące się tylko rodzajem nadwozia, cała reszta jest taka sama.
fot. Volvo | Volvo S60
fot. Volvo | Volvo S60
fot. Volvo | Volvo S60
fot. Volvo | Volvo V60 Plug-In Hybrid
fot. Volvo | Volvo V60 Plug-In Hybrid
Marka i model: Mercedes klasy E
Wynik: 97,6%
W klasie wyższej-średniej powracamy już do "normalności" - na szczycie niemiecki samochód. Królem segmentu E roku 2015 został Mercedes klasy E. Limuzyna z charakterystyczną gwiazdą na masce może pochwalić się najlepszym wynikiem ze wszystkich samochodów. Żadne inne auto nie osiągnęło aż 97,6% bezusterkowych egzemplarzy. Najbliżej było Volvo S60, ale do wyniku Merca zabrakło 0,1%.
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
fot. Mercedes | Mercedes klasy E
Marka i model: BMW Z4
Wynik: 96,6%
"Auta sportowe" to bardzo szeroka kategoria... Niemcy wzięli w niej pod uwagę auta z przeróżnych półek cenowych, typów, rodzajów i segmentów. Żeby trafić do tej kategorii samochód musiał wykazać się drapieżnym charakterem. Który "sportowiec" najrzadziej zajedzie do mechanika na przymusowy pit stop? Okazuje się, że to roadster z Bawarii, BMW Z4.
Skoro mówimy o samochodach sportowych, to trzeba chociaż wspomnieć o koniach mechanicznych. Najsłabszy silnik, jaki może pracować pod długą maską małej beemki to dwulitrowy motor o mocy 156 KM. Topowa jednostka? 3 litry i 340 KM.
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Fot. BMW | BMW Z4
Marka i model: Mercedes GLK
Wynik: 96,2%
Jeszcze parę lat temu segment SUV był stosunkowo wąski... Jednak w dzisiejszych czasach aż trudno się w nim połapać - każda firma musi mieć w ofercie swojego suva, crossovera, a najlepiej parę różnych aut tego typu. Na rynku znajdziemy i napompowane autka segmentu B, i prawdziwe olbrzymy, jak słynna Gelenda albo Cadillac Escalade.
Który SUV znalazł się na szczycie w niemieckim rankingu? Mercedes GLK. Luksusowy SUV Merca debiutował na rynku w 2008 roku, a w 2012 przeszedł facelifting.
fot. Mercedes | Mercedes GLK
fot. Mercedes | Mercedes GLK
fot. Mercedes | Mercedes GLK
fot. Mercedes | Mercedes GLK
Fot. Mercedes | Mercedes GLK
Fot. Mercedes | Mercedes GLK
Marka i model: Ford C-Max
Wynik: 93,1%
W segmencie minivanów i vanów nie ma auta mocnego na Forda C-Maxa. Amerykanom udało się wykręcić naprawdę świetny wynik - według DEKRY niezawodność ich minivana przekroczyła 93% badanych samochodów. C-Max dzieli płytę podłogową z innym Fordem, popularnym Focusem.
fot. Ford | Ford C-Max 2010
fot. Ford | Ford C-Max 2010
Niedawno na salonie w Paryżu zaprezentowano nowego C-Maxa.
fot. Ford | Ford C-Max 2015
fot. Ford | Ford C-Max 2015
fot. Ford | Ford C-Max 2015
fot. Ford | Ford C-Max 2015
Marka i model: Volkswagen Amarok
Wynik: 81,9%
Teraz przechodzimy do samochodów, stworzonych do ciężkiej, brudnej pracy. Niemcy podzielili je na dwie kategorie, a my zaczynamy od "małych samochodów dostawczych". Pickupy kojarzymy raczej ze Stanami Zjednoczonymi, ale to właśnie konstrukcja tego typu z Wolfsburga została uznana za najmniej zawodne małe auto użytkowe.
Producent określa Volkswagen Amaroka mianem samochodu osobowo-dostawczego. Tak więc niemiecki pickup sprawdzi się i podczas codziennej jazdy, i kiedy zaprzęgniemy go do pracy z prawdziwego zdarzenia.
fot. VW | Volkswagen Amarok Canyon
fot. VW | Volkswagen Amarok Canyon
fot. VW | Volkswagen Amarok
fot. VW | Volkswagen Amarok
fot. VW | Volkswagen Amarok
Marka i model: Opel Movano
Wynik: 81,6%
Wśród rasowych, dużych dostawczaków najmniej awaryjnym samochodem jest Opel Movano. Przynajmniej jeżeli wierzymy raportom DEKRY.
fot. Opel | Opel Movano
fot. Opel | Opel Movano
fot. Opel | Opel Movano
fot. Opel | Opel Movano
fot. Opel | Opel Movano
fot. Opel | Opel Movano