30. Ford Focus - 11 281 szt.
Fot. Michał Dek | Hyundai ix35
29. Hyundai ix35 - 12 782 szt.
fot. Kia | Kia Sportage FL
28. Kia Sportage - 13 411 szt.
fot. Ford | Ford C-Max
27. Ford C-Max - 13 368 szt.
fot. Hyundai | Hyundai i10
26. Hyundai i10 - 13 930 szt.
Fot. Mercedes | Mercedes A45 AMG
25. Mercedes klasa A - 14 318 szt.
fot. Smart | Smart Fortwo
24. Smart Fortwo - 14 728 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Up!
23. Volkswagen Up! - 15 430 szt.
fot. Michał Dek | Audi A3 Limousine
22. Audi A3 - 15 517 szt.
Fot. Dacia | Dacia Sandero
21. Dacia Sandero - 15 700 szt.
20. Opel Mokka - 18 113 szt.
fot. Dacia | Dacia Duster
19. Dacia Duster - 18 375 szt.
fot. Renault | Renault Captur
18. Renault Captur - 18 503 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 2008
17. Peugeot 2008 - 18 787 szt.
fot. Mini | Mini Cooper S
16. Mini - 19 147 szt.
fot. Alfa Romeo | Alfa Romeo Giulietta
15. Alfa Romeo Giulietta - 19 603 szt.
fot. Opel | Opel Corsa
14. Opel Corsa - 21 964 szt.
Fot. Peugeot | Peugeot 208
13. Peugeot 208 - 25 171 szt.
Fot. Nissan | Nissan Qashqai
12. Nissan Qashqai - 25 543 szt.
fot. Marcin Lewandowski | Nowa Toyota Yaris
11. Toyota Yaris - 28 669 szt.
Liczba sprzedanych aut: 29 316
Pierwszą dziesiątkę włoskich bestsellerów otwiera Citroen C3. Prawie 30 tysięcy Włochów zdecydowało się właśnie na zakup francuskiego auta z segmentu B. Mieszczuch koncernu PSA debiutował w 2002 roku, a aktualnie w salonach, od 2009 roku znajdziemy trzecią generację C3.
fot. Citroen | Citroen C3
fot. Michał Dek | Citroen C3
Liczba sprzedanych aut: 31 129
Włosi docenili bardziej Volkswagena Polo - miejskie auto z Niemiec znalazło się na dziewiątym miejscu z wynikiem 31 129 sprzedanych samochodów. Miejsce w pierwszej dziesiątce można uznać za sukces, ale z drugiej strony Polo przegrało z wieloma bezpośrednimi konkurentami z najbardziej lubianej przez Włochów półki małych, miejskich aut.
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
Liczba sprzedanych aut: 36 858
Następny samochód z segmentu B w dzisiejszym zestawieniu to reprezentant amerykańskiego giganta Forda. Pierwsza Fiesta wyjechała na drogi już w 1976 roku. Od swojego debiutu zdążyła zdobyć mocną pozycję na rynku i doczekała się siódmej generacji (rok 2008, w 2013 facelifting). We Włoszech na Fiestę zdecydowało się prawie 37 tysięcy kierowców.
Forda Fiestę zaprojektował europejski oddział Forda, ale to samochód, który spotkamy na całym świecie. Fiesta jest produkowana w fabrykach w Hiszpanii, Chinach, Niemczech, Meksyku, Wenezueli, Tajlandii, Indiach, Tajwanie oraz Brazylii.
fot. Ford | Ford Fiesta
fot. Ford | Ford Fiesta
Liczba sprzedanych aut: 39 223
Jeden z niewielu samochodów z czołówki, który wymyka się określeniu "miejski" to Volkswagen Golf. W 2014 na włoskich drogach pojawiło się 39 223 kompaktów z Wolfsburga.
fot. VW | Volkswagen Golf
Fot. Volkswagen | Volkswagen Golf
fot. Volkswagen | Volkswagen Golf
Liczba sprzedanych aut: 40 864
To już ostatnie auto, której nie wyjechało z fabryk koncernu FIAT. Ostatnimi, którzy zostali na placu boju okazali się Francuzi z Renault i ich model Clio.
W 2014 roku na włoskich drogach pojawiło się ponad 40 tysięcy nowych aut od Renault. Najnowsza, czwarta, generacja miejskiej "renówki" przyciąga wzrok odważnym i niepowtarzalnym wyglądem. To chyba najciekawiej i najoryginalniej wyglądający samochód we włoskim Top 10. Czy najładniejszy, to już kwestia gustu.
fot. Renault
fot. Michał Dek
Liczba sprzedanych aut: 43 593
Powrót legendarnego Fiata 500 w 2007 roku okazał się dla Włochów strzałem w sam środek tarczy. Nowe wcielenie popularnej "pięćsetki" sprzed lat z miejsca zdobyło serca miłośników motoryzacji. Zdaniem wielu nie ma drugiego tak ślicznego i zgrabnego autka segmentu A. W 2014 roku mały Fiat wciąż trzyma się mocno. W samych Włoszech, w 2014, na drogi wyjechało ponad 43 tysięcy tych maluchów.
fot. Fiat | Fiat 500
fot. Fiat | Fiat 500
Liczba sprzedanych aut: 51 143
Najnowsza Lancia Ypsilon zadebiutowała w 2011, w Genewie. Za produkcję miejskiej Lancii odpowiada nasza polska fabryka Fiata, zlokalizowana w Tychach. Model Ypsilon jest spokrewniony z Fiatem 500 i Fordem Ka - wszystkie te auta zbudowano na płycie podłogowej Fiat Mini.
Poza granicami ojczyzny nowa odsłona niegdyś kultowej marki Lancia (wystarczy wspomnieć Stratosa albo Deltę Integrale) radzi sobie bardzo słabo... Ale we Włoszech? Ypsilonowi do miejsca na podium roku 2014 zabrakło bardzo niewiele.
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Liczba sprzedanych aut: 51 256
Fiat 500 to wielki sukces włoskiego koncernu z Turynu. Nie dziwne więc, że Włosi kują żelazo póki gorące, a rynek zalewają kolejne wersje "pięćsetki". Zbudowany na płycie podłogowej Punto Fiat 500L to jedna z nich - mały, praktyczny minivan, kojarzący się z crossoverem. Do oryginalnej 500 nawiązuje głównie wyglądem.
Jak widzimy taki model biznesowy się sprawdza. Ze sprzedażą na poziomie 51 526 500L radził sobie w 2014 wyraźnie lepiej od podstawowej pięćsetki.
fot. Fiat
fot. Fiat
Liczba sprzedanych aut: 57 144
We Włoszech na Fiata nie ma mocny. Kolejne miejsce podium to kolejny Fiat. Dobrze nam znany z polskich ulic model Punto to jeszcze jeden reprezentant segmentu B - absolutnie najpopularniejszego w Słonecznej Italii.
Przez 12 miesięcy poprzedniego roku na Punto zdecydowało się 57 tysięcy Włochów.
fot. Fiat | Fiat Punto
fot. Fiat | Fiat Punto
Liczba sprzedanych aut: 104 352
Znacznie lepszym wynikiem (prawie 40 tysięcy sprzedanych aut więcej) może pochwalić się inny Fiat, również mały i zaliczany do segmentu mieszczuchów. Niekwestionowanym królem Półwyspu Apenińskiego okazał się Fiat Panda.
Ze sprzedażą na poziomie 104 tysięcy sztuk rocznie, budżetowa i praktyczna Panda nie ma sobie równych.
Fot. Fiat | Fiat Panda
Fot. Fiat | Fiat Panda
Fot. Fiat | Fiat Panda