30. Peugeot 5008 - 14 357 szt.
fot. Renault | Renault Twingo
29. Renault Twingo III - 14 566 szt.
fot. Opel | Opel Mokka
28. Opel Mokka - 15 851 szt.
fot. Michał Dek | Audi A3 Limousine
27. Audi A3 - 15 995 szt.
fot. Nissan | Nissan Juke
26. Nissan Juke - 16 283 szt.
fot. Citroen | Citroen C3 Picasso
25. Citroen C3 Picasso - 17 262 szt.
fot. Citroen | Citroen DS3
24. Citroen DS3 - 17 471 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan
23. Volkswagen Tiguan - 17 904 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 508
22. Peugeot 508 - 18 357 szt.
fot. Opel | Opel Corsa
21. Opel Corsa - 18 633 szt.
20. Fiat 500 - 22 099 szt.
fot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition
19. Ford Fiesta - 24 916 szt.
fot. Michał Dek | Citroen C4
18. Citroen C4 - 26 158 szt.
fot. Toyota | Toyota Yaris po faceliftingu
17. Toyota Yaris - 27 234 szt.
fot. Renault | Renault Twingo
16. Renault Twingo II - 27 452 szt.
Fot. Nissan | Nissan Qashqai
15. Nissan Qashqai - 30 024 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Golf VII
14. Volkswagen Golf - 37 131 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 3008
13. Peugeot 3008 - 37 970 szt.
fot. Dacia | Dacia Duster
12. Dacia Duster - 40 167 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
11. Volkswagen Polo - 40 407 szt.
Liczba sprzedanych aut: 44 357
Pierwszą dziesiątkę francuskich bestsellerów otwiera Dacia Sandero. Oczywiście rumuńska Dacia ma w sobie dużo francuskiej krwi, marka należy do Renault. Na budżetowe Sandero z segmentu B w 2014 zdecydowało się prawie 45 tysięcy Francuzów.
Inna Dacia, która była bardzo wysoko w dzisiejszym zestawieniu to SUV Dacia Duster - miejsce 12.
Fot. Dacia | Dacia Sandero
Fot. Dacia | Dacia Sandero
fot. Dacia | Dacia Sandero
Liczba sprzedanych aut: 44 791
Co nie może dziwić, w swojej ojczyźnie Renault ma bardzo mocną pozycję, a Megane to nie jedyny samochód z rombem na masce w pierwszej dziesiątce. W zeszłym roku na drogi wyjechało 44 791 nowych Megane - to niewielka przewaga nad Dacią Sandero, ale też niewielka strata do ósmego miejsca.
fot. Renault | Renault Megane
Fot. Renault | Renault Megane
Liczba sprzedanych aut: 45 339
Oczko wyżej uplasował się inny Francuz, Citroen C4 w wersji Picasso. Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Najnowsza generacja debiutowała w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwsze Picasso pojawiło się w salonach Citroena w 2006 i jak widzimy od tamtego czasu wywalczyło sobie poważną pozycję na rynku.
fot. Citroen | Citroen C4 Picasso
Fot. Citroen | Citroen C4 Picasso
Fot. Citroen | Citroen C4 Picasso
Liczba sprzedanych aut: 49 068
Znacznie dłuższy staż na rynku ma popularny Renault Scenic. Pierwsza generacja to rok 1996. Aktualnie z salonu Renault można wyjechać już trzecią generację (debiut 2009, gruntowny facelifting 2013). Francuzi oferują Scenica w dwóch rozmiarach: podstawowym i większym Grand Scenic. Istnieje również stylizowana na terenowego crossovera wersja XMOD.
fot. Renault | Renault Scenic
fot. Renault | Renault Scenic
fot. Renault | Renault Scenic
Liczba sprzedanych aut: 54 161
Peugeot 2008 to reprezentant segmentu, na którego punkcie Europejczycy wprost oszaleli. Crossover segmentu B Peugeota bazuje oczywiście na modelu 208 - możemy powiedzieć, że to nadmuchany mieszczuch.
Małe suvopodobne jeździdełko okazało się dla francuskiego producenta strzałem w dziesiątkę. W samej Francji w 2014 roku kupiono ponad 54 tysięcy nowych Peugeotów 2008. W innych krajach sprzedaż również jest satysfakcjonująca dla Peugeota.
fot. Peugeot | Peugeot 2008
fot. Peugeot | Peugeot 2008
Peugeot 2008
Liczba sprzedanych aut: 59 627
Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze. Mały Citroen z segmentu B skusił w 2014 prawie 60 tysięcy Francuzów. Jeżeli ciekawi Was, jak miejski Francuz sprawuje się na drodze, to zapraszamy do naszego TESTU, tam znajdziecie wiele ciekawych informacji o modelu C3.
fot. Citroen | Citroen C3
fot. Michał Dek | Citroen C3
Liczba sprzedanych aut: 60 842
Zaraz za podium znalazł się Peugeot 308. Będąca na rynku od 2007 roku 308-ka (od 2013 w salonach na klientów czeka już druga generacja) to samochód z segmentu C. Oprócz podstawowego hatchbacka do produkcji weszło także kombi (SW). Rok temu we Francji pojawiło się 60 842 nowych Peugetów.
fot. Peugeot | Peugeot 308
fot. Peugeot | Peugeot 308
fot. Peugeot | Peugeot 308
Liczba sprzedanych aut: 62 985
Wszelkiej maści crossovery i SUVy robią prawdziwą furorę na rynku, a moda na nie wcale nie zamierza słabnąć. Z tego trendu najlepiej we Francji skorzystało Renault. Captur to bardzo młody samochód, do produkcji wszedł dopiero w 2013. Nie przeszkodziło mu to przebiciu się do szerokiego grona klientów.
W 2014 we Francji Renault Captur był trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku. Do drugiego miejsca zabrakło 20 tysięcy sprzedanych aut.
fot. Renault | Renault Captur
Fot. Renault | Renault Captur
Fot. Renault | Renault Captur
Liczba sprzedanych aut: 83 895
Najlepiej we Francji sprzedają się mieszczuchu z segmentu B. Obydwa pierwsze miejsca to właśnie typowe miejskie samochody.
Sprzedaż na poziomie 84 tysięcy sprzedanych samochodów pozwolił Peugeotowi na zajęcie drugiego miejsca. Mała 208-ka to oczywiście bezpośredni następca innych popularnych aut Francuzów sprzed lat Peugeotów 207, 206 i 205.
fot. Peugeot | Peugeot 208
fot. Peugeot | Peugeot 208
fot. Peugeot | Peugeot 208
Liczba sprzedanych aut: 105 182
Prestiżowy, wewnętrzny pojedynek PSA-Renault wygrało Renault. W 2014 we Francji Renault Clio nie miał sobie równych. Bezpośredniego konkurenta z Peugeota pokonał aż o ponad 20 tysięcy sprzedanych samochodów.
Francuski hit sprzedażowy debiutował już w 1990 roku, a w 2012 roku doczekał się nowocześnie wyglądającej, czwartej generacji.
fot. Renault | Renault Clio
fot. Renault | Renault Clio
fot. Renault | Renault Clio