Małe Renault nie jest w tej stawce dużym zaskoczeniem. Jeśli jakiekolwiek miejskie autko zasłużyło na awans do finałowej siódemki, to właśnie Twingo. Francuzi powrócili z tym modelem do koncepcji silnika umieszczonego z tyłu, co przełożyło się na wyjątkową zwrotność. Pojawiła się zatem spora zaleta w stosunku do konkurencji.
Renault Twingo 1.0 Intens | Test | Zwinny maluch
Renault Twingo
fot. Renault
Citroen stanął na wysokości zadania. Rzadko kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, gdy salonowy prototyp przeistacza się w model produkcyjny bez większych zmian. Najpierw ten scenariusz okazał się sukcesem dla Range Rovera z modelem Evoque, teraz Citroen powtarza go z C4 Cactus.
Citroen dostał nową rolę w koncernie PSA, ma produkować prostsze i tańsze samochody, niż Peugeot. Na szczęście nie przełożyło się to na stylistykę, ani na wdrażanie nowych pomysłów, jak AirBump, czy w pełni elektroniczny wyświetlacz.
Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
Czy BMW nie spóźniło się z opracowaniem swojego pierwszego minivana? Seria 2 Active Tourer wypada co najmniej dobrze w testach, przedni napęd jest tu jak najbardziej na miejscu. Samochód jest dopracowany, jednak większość klientów odstraszy jego cena.
BMW serii 2 Active Tourer | Ceny w Polsce
Fot. BMW
Fot. BMW
Druga generacja Qashqaia została zaprojektowana zupełnie od nowa. Nissan zaryzykował też nowy jeżyk stylistyczny, choć jurorom może się spodobać paleta silników o niewielkiej pojemności, co jest w zgodzie z obecnymi trendami.
Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Ford Mondeo zaliczył spóźniony debiut w Europie. Wszystko przez konieczność przeniesienia produkcji z Belgii do Hiszpanii. Rok to jeszcze nie tragedia i śmiało może spojrzeć w oczy swojemu największemu konkurentowi, który także znalazł się w tym zestawieniu.
Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!
Fot. Ford
Fot. Ford
Volkswagen Passat w najnowszym wcieleniu nie urzeka pięknem linii. Nie to jest jego zadaniem. Został stworzony, by jak jego poprzednicy przewodzić na listach sprzedaży w swoim segmencie i wyznaczać kolejne standardy, do których inni dążą.
Passat trzykrotnie kończył na podium konkursu COTY, w 1989 (B3) i w 1997 (B5) zajął trzecie miejsce, w 2006 (B6) drugie (B4 i B7 nie brały udziału w konkursie, bo nie były nowymi konstrukcjami). Czy uda się tym razem?
Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
Mercedes Klasy C to drugi przedstawiciel segmentu premium w finale konkursu Car Of The Year 2015. Jest świeży, nowoczesny, lżejszy od poprzednika. Ale czy na tyle porywający, by zachwycić jurorów konkursu? Przekonamy się podczas otwarcia salonu samochodowego w Genewie, kiedy to zostanie ogłoszony zwycięzca.
Mercedes C200 | Test | Musi się udać!
fot. Mercedes-Benz
fot. Mercedes-Benz