Car Of The Year 2015 | Finaliści

Znamy już finalistów europejskiego konkursu na Samochód Roku 2015. Zapowiada się rywalizacja w starym stylu, bowiem w stawce brak samochodów ekologicznych
Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo

Renault Twingo

Małe Renault nie jest w tej stawce dużym zaskoczeniem. Jeśli jakiekolwiek miejskie autko zasłużyło na awans do finałowej siódemki, to właśnie Twingo. Francuzi powrócili z tym modelem do koncepcji silnika umieszczonego z tyłu, co przełożyło się na wyjątkową zwrotność. Pojawiła się zatem spora zaleta w stosunku do konkurencji.

Renault Twingo 1.0 Intens | Test | Zwinny maluch

Renault TwingoRenault Twingo

Renault Twingofot. Renault

Citroen C4 Cactus Citroen C4 Cactus fot. Piotr Sielicki

Citroen C4 Cactus

Citroen stanął na wysokości zadania. Rzadko kiedy jesteśmy świadkami sytuacji, gdy salonowy prototyp przeistacza się w model produkcyjny bez większych zmian. Najpierw ten scenariusz okazał się sukcesem dla Range Rovera z modelem Evoque, teraz Citroen powtarza go z C4 Cactus.

Citroen dostał nową rolę w koncernie PSA, ma produkować prostsze i tańsze samochody, niż Peugeot. Na szczęście nie przełożyło się to na stylistykę, ani na wdrażanie nowych pomysłów, jak AirBump, czy w pełni elektroniczny wyświetlacz.

Citroen C4 Cactus 1.2 | Test | iPhone 5C

Citroen C4 Cactusfot. Piotr Sielicki

Citroen C4 Cactusfot. Piotr Sielicki

BMW serii 2 Active Tourer BMW serii 2 Active Tourer Fot. BMW

BMW serii 2 Active Tourer

Czy BMW nie spóźniło się z opracowaniem swojego pierwszego minivana? Seria 2 Active Tourer wypada co najmniej dobrze w testach, przedni napęd jest tu jak najbardziej na miejscu. Samochód jest dopracowany, jednak większość klientów odstraszy jego cena.

BMW serii 2 Active Tourer | Ceny w Polsce

BMW serii 2 Active Tourer Fot. BMW

BMW serii 2 Active Tourer Fot. BMW

Nissan Qashqai Nissan Qashqai Fot. Nissan | Nissan Qashqai

Nissan Qashqai

Druga generacja Qashqaia została zaprojektowana zupełnie od nowa. Nissan zaryzykował też nowy jeżyk stylistyczny, choć jurorom może się spodobać paleta silników o niewielkiej pojemności, co jest w zgodzie z obecnymi trendami.

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Nissan QashqaiFot. Nissan

Nissan QashqaiFot. Nissan

Nowy Ford Mondeo Nowy Ford Mondeo Fot. Ford

Ford Mondeo

Ford Mondeo zaliczył spóźniony debiut w Europie. Wszystko przez konieczność przeniesienia produkcji z Belgii do Hiszpanii. Rok to jeszcze nie tragedia i śmiało może spojrzeć w oczy swojemu największemu konkurentowi, który także znalazł się w tym zestawieniu.

Nowy Ford Mondeo | Pierwsza jazda | Nareszcie!

Nowy Ford MondeoFot. Ford

Nowy Ford MondeoFot. Ford

Volkswagen Passat Volkswagen Passat Najnowszy Passat | Czy tak będzie wyglądał król za parę lat?

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat w najnowszym wcieleniu nie urzeka pięknem linii. Nie to jest jego zadaniem. Został stworzony, by jak jego poprzednicy przewodzić na listach sprzedaży w swoim segmencie i wyznaczać kolejne standardy, do których inni dążą.

Passat trzykrotnie kończył na podium konkursu COTY, w 1989 (B3) i w 1997 (B5) zajął trzecie miejsce, w 2006 (B6) drugie (B4 i B7 nie brały udziału w konkursie, bo nie były nowymi konstrukcjami). Czy uda się tym razem?

Volkswagen Passat B8 | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Mercedes C-Klasa Mercedes C-Klasa fot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasa C

Mercedes Klasy C to drugi przedstawiciel segmentu premium w finale konkursu Car Of The Year 2015. Jest świeży, nowoczesny, lżejszy od poprzednika. Ale czy na tyle porywający, by zachwycić jurorów konkursu? Przekonamy się podczas otwarcia salonu samochodowego w Genewie, kiedy to zostanie ogłoszony zwycięzca.

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Mercedes C-Klasafot. Mercedes-Benz

Mercedes C-Klasafot. Mercedes-Benz

Więcej o: