Jako pierwsze spotkanie mi.n. ze ścianą i słupem zaliczyło Audi A3 Sportback w wersji e-tron, czyli z benzynowo-elektrycznym źródłem napędu typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego). Tak jak standardowa wersja modelu A3, pierwsza seryjna hybryda plug-ig marki z Ingolstadt uzyskała pięć gwiazdek.
Audi A3 Sportback e-tron w polskiej ofercie (ceny)
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 68%
Fot. Euro NCAP
W ostatnich testach w tym roku maksymalną ilość gwiazdek otrzymał również Jeep Renegade. Crossover, bliźniaczy z Fiatem 500X, może się jednak pochwalić lepszymi wynikami w poszczególnych kategoriach.
Pierwsza jazda Jeepem Renegade | Zaskoczenie
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%
Bezpieczeństwo dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych: 65%
Systemy bezpieczeństwa: 74%
Fot. Euro NCAP
Cztery gwiazdki otrzymała druga generacja modelu Soul. Oryginalna Kia nie wypadła źle w testach zderzeniowych, ale straciła szansę na maksymalny wynik z powodu braku seryjnych systemów bezpieczeństwa, które mają obecnie duże znaczenie.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 59%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Fot. Euro NCAP
W testach wzięła udział również elektryczna wersja crossovera Kii. Jak można przypuszczać, Soul EV dostał 4 gwiazdki, ale co ciekawe zapewnia nieco lepszą ochronę dorosłym pasażerom niż wariant z konwencjonalnym źródłem napędu. Powodem jest słabsza ochrona klatki piersiowej podczas uderzenia bocznego w autach z początkowego okresu produkcji. W nich Kia ma zainstalować najnowsze boczne poduszki powietrzne.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 59%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Fot. Euro NCAP