Trzecia generacja najmniejszego ze Smartów kończy testy Euro NCAP z wynikiem czterech gwiazdek. Według najnowszej metodologii badań nie ma powodu do wstydu, to wciąż bezpieczne auto miejskie.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 80%
Bezpieczeństwo pieszych: 56%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Samrt Fortwo (fot. Euro NCAP)
Samrt Fortwo (fot. Euro NCAP)
Samrt Fortwo (fot. Euro NCAP)
Samrt Fortwo (fot. Euro NCAP)
Samrt Fortwo (fot. Euro NCAP)
Smart Forfour najnowszej generacji powstaje na wydłużonej platformie Fortwo. Nie dziwi zatem, że ostateczny wynik jest identyczny - cztery gwiazdki.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 78%
Bezpieczeństwo dzieci: 77%
Bezpieczeństwo pieszych: 65%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Samrt Forfour (fot. Euro NCAP)
Samrt Forfour (fot. Euro NCAP)
Samrt Forfour (fot. Euro NCAP)
Najnowsza Corsa oparta jest na konstrukcji poprzedniczki, ale zmieniono ją na tyle, że nowe testy zderzeniowe okazały się niezbędne. Wynik to solidne cztery gwiazdki, niska punktacja jedynie za standardowo oferowane systemy bezpieczeństwa aktywnego wspomagające kierowcę w celu uniknięcia zderzenia.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
Bezpieczeństwo dzieci: 77%
Bezpieczeństwo pieszych: 71%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Opel Corsa (fot. Euro NCAP)
Opel Corsa (fot. Euro NCAP)
Opel Corsa (fot. Euro NCAP)
Opel Corsa (fot. Euro NCAP)
Trzecia generacja Mini także kończy testy zderzeniowe z mocną czwórką. Podobnie jak u Corsy najniższa ocena wystawiona została za systemy wspomagające kierowcę w celu uniknięcia zderzenia.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
Bezpieczeństwo dzieci: 73%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Mini Cooper (fot. Euro NCAP)
Mini Cooper (fot. Euro NCAP)
Mini Cooper (fot. Euro NCAP)
Mini Cooper (fot. Euro NCAP)
Mini Cooper (fot. Euro NCAP)
Dacia Logan MCV nie może pochwalić się dobrym wynikiem. Znaczna deformacja konstrukcji nadwozia powoduje, że kierowca jest słabo chroniony, a stopy i klatka piersiowa narażone są na poważne obrażenia. Wynik końcowy to trzy gwiazdki.
Ogólny wynik: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 57%
Bezpieczeństwo dzieci: 75%
Bezpieczeństwo pieszych: 55%
Systemy bezpieczeństwa: 38%
Dacia Logan MCV (fot. Euro NCAP)
Dacia Logan MCV (fot. Euro NCAP)
Dacia Logan MCV (fot. Euro NCAP)
Dacia Logan MCV (fot. Euro NCAP)
Dacia Logan MCV (fot. Euro NCAP)
Najnowsze dziecko Land Rovera nazwane Discovery Sport zastępuje popularnego Freelandera. Tak jak poprzednik w swoim czasie (ostatni test w 2007 r.) nowe Land Rover kończy testy z kompletem gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
Bezpieczeństwo dzieci: 83%
Bezpieczeństwo pieszych: 69%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
Land Rover Discovery Sport (fot. Euro NCAP)
Land Rover Discovery Sport (fot. Euro NCAP)
Land Rover Discovery Sport (fot. Euro NCAP)
Land Rover Discovery Sport (fot. Euro NCAP)
Land Rover Discovery Sport (fot. Euro NCAP)
Lexus NX to drugi SUV japońskiego producenta pozycjonowany poniżej modelu RX, choć niewiele od niego mniejszy. Jak przystało na duży luksusowy samochód NX otrzymał ocenę pięciu gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 69%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
Lexus NX (fot. Euro NCAP)
Lexus NX (fot. Euro NCAP)
Lexus NX (fot. Euro NCAP)
Lexus NX (fot. Euro NCAP)
Macan to nadzieja marki Porsche na znaczne zwiększenie sprzedaży i dotarcie do klientów, którzy dotąd nie myśleli o zakupie samochodu z Zuffenhausen. Poziom ochrony jest więcej niż dobry, pięć gwiazdek Macan zdobył bez większych problemów.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 69%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
Porsche Macan (fot. Euro NCAP)
Porsche Macan (fot. Euro NCAP)
Porsche Macan (fot. Euro NCAP)
Porsche Macan (fot. Euro NCAP)
Porsche Macan (fot. Euro NCAP)
Kia Sorento to SUV klasy średniej, po którym spodziewamy się odpowiednio dobrego poziomu ochrony. Kia nie zawodzi kończąc testy z oceną pięciu gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo dzieci: 83%
Bezpieczeństwo pieszych: 67%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
Kia Sorento (fot. Euro NCAP)
Kia Sorento (fot. Euro NCAP)
Kia Sorento (fot. Euro NCAP)
Kia Sorento (fot. Euro NCAP)
Kia Sorento (fot. Euro NCAP)
Nowy Outback nie zawodzi fanów marki Subaru zapewniając pasażerom wysoki poziom ochrony, na uwagę zasługuje jedna z wyższych ocen, wśród testowanych aut, za systemy bezpieczeństwa.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 70%
Systemy bezpieczeństwa: 73%
Subaru Outback (fot. Euro NCAP)
Subaru Outback (fot. Euro NCAP)
Subaru Outback (fot. Euro NCAP)
Subaru Outback (fot. Euro NCAP)
Ford Mondeo czwartej generacji dotarł do Europy z lekkim poślizgiem, ale w testach zderzeniowych nie zaliczył potknięcia - ostateczny wynik pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 66%
Ford Mondeo (fot. Euro NCAP)
Ford Mondeo (fot. Euro NCAP)
Ford Mondeo (fot. Euro NCAP)
Ford Mondeo (fot. Euro NCAP)
Passat jest liderem segmentu D w Europie i cieszy się największym zaufaniem wśród klientów indywidualnych. To auto po prostu musi być bezpieczne. I tak jest, wynik końcowy to pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 76%
Volkswagen Passat (fot. Euro NCAP)
Volkswagen Passat (fot. Euro NCAP)
Volkswagen Passat (fot. Euro NCAP)
Volkswagen Passat (fot. Euro NCAP)
Volkswagen Passat (fot. Euro NCAP)
ZOBACZ TAKŻE WYNIKI POPRZEDNICH TESTÓW:
Euro NCAP | 5 nowości i 1 poprawka
Euro NCAP | Cactus, Klasa V i X-Trail
Euro NCAP | Już nie tak dobrze