Podobnie jak ich poprzednicy, druga generacja trojaczków z Kolina także różni się między sobą kształtem nadwozia. Mimo to Euro NCAP przebadało tylko Toyotę Aygo wierząc, że Citroen C1 i Peugeot 108 zachowają się w czasie wypadku w identyczny sposób.
Wynik czterech gwiazdek można uznać za dobry. Cieszy równie wysoka ochrona dorosłych i dzieci i wysoki wynik za systemy bezpieczeństwa znajdujące się na pokładzie.
Nowe Twingo to model bezpośrednio konkurujący z przedstawioną wcześniej trójką. Konstruktorzy zdecydowali się na umieszczenie silnika z tyłu pojazdu. W dzisiejszych czasach nie oznacza to wcale pogorszenia poziomu bezpieczeństwa.
Jak widać po wynikach nieznacznie odbiegają one od tych, uzyskanych przez Aygo, C1 i 108-kę. Wynik końcowy: cztery gwiazdki.
Citroena Berlingo drugiej generacji jedyny raz testowano na początku rynkowej kariery w 2008 roku. Choć facelifting przeprowadzono w 2012 roku, to Euro NCAP odświeżonym Berlingo zainteresowało się dopiero teraz.
Wyniki nie są rewelacyjne. Ostateczny wynik to zaledwie trzy gwiazdki. Jak osobowy dostawczak wypadł przed sześcioma laty? Za ochronę dorosłych i dzieci uzyskał wówczas po 4/5 gw., a za ochronę pieszych 2/4 gw. Wyniki dla Peugeot Partnera są oczywiście identyczne.
Nissan NV200 był już testowany przez Euro NCAP. Tym razem pora na wersję elektryczną.
W stosunku do tego samego modelu, ale napędzanego konwencjonalnymi silnikami w poszczególnych kategoriach elektryczny e-NV200 otrzymał nieco odmienne oceny, ale ostateczne wyniki są podobne: trzy gwiazdki.
Mercedes GLA to crossover zbudowany na bazie A Klasy. Podobnie jak wszystkie osobowe modele tej marki testowane wg nowych zasad (od 2009 roku) uzyskał wynik pięciu gwiazdek.
Wśród pięciu przetestowanych modeli jedynie Mercedes GLA uzyskał najwyższy wynik. Złożyła się na to bardzo wysoka ocena za ochronę pasażerów i dobre wyniki za ochronę pieszych i systemy bezpieczeństwa.