Ford Tourneo | Przestronno¶æ i praktyczno¶æ

Je¿eli szukacie przestronnego i wygodnego samochodu, to powinni¶cie siê przyjrzeæ marce z niebieskim owalem na masce. Ford w swojej ofercie ma ca³± now± rodzinê praktycznych samochodów
Rodzina Ford Tourneo Rodzina Ford Tourneo fot. Ford

Nowa rodzina samochodów | Tourneo

Ford przygotowa³ dla klientów ceni±cych przestrzeñ i wielofunkcyjno¶æ ca³kowicie now± rodzinê samochodów - Tourneo. Ca³a gama ma sporo modeli i ¿eby siê w tym wszystkim nie pogubiæ, najpierw usystematyzujmy nowy podzia³ i nazewnictwo poszczególnych rodzinnych Fordów. Gama Tourneo oznacza samochody osobowe, natomiast Transit - dostawcze. Taki podzia³ nie jest nowy, ale teraz oferta obejmuje wiêcej wersji ni¿ uprzednio.

Do nowej fordowskiej rodziny nale¿± trzy samochody. Wymieniamy od najmniejszego do najwiêkszego:

-Ford Tourneo Courier

-Ford Tourneo Connect

-Ford Tourneo Custom

W dostawczych wersjach zajdziemy te same nazwy samochodów: Courier, Connect oraz Custom, ale przed nazw± ka¿dego modelu zamiast Tournego pojawi siê Transit.

Rodzina Ford Tourneofot. Ford

Ford Tourneo Courier Ford Tourneo Courier fot. Ford

Ford Tourneo Courier

Co to za samochód?

Zaczynamy od najmniejszego auta w nowej gamie Forda. Tourneo Courier bazuje na popularnej Fie¶cie (tê sam± p³ytê pod³ogow± znajdziemy jeszcze w B-MAXie). W porównaniu z nimi, przy identycznym rozstawie osi, Courier jest wyra¼nie d³u¿szy, szerszy i wy¿szy.

Ford swoim przestronnym maluchem celuje g³ównie w rodziny i aktywne osoby, które potrzebuj± wiêkszego, ale niezbyt du¿ego samochodu. Courier przy stosunkowo niewielkich rozmiarach (na pewno nie bêd± stanowiæ problemu w ciasnym miejskim ruchu) oferuje swojemu kierowcy pojemn± kabinê i du¿± przestrzeñ baga¿ow±. Amerykanie pozycjonuj± Tourneo Couriera gdzie¶ pomiêdzy najmniejszymi kombivanami, takimi jak Citroen Nemo, a wiêkszymi modelami przyk³adowo Renault Kangoo albo Volkswagen Caddy.

Z wygl±du Tourneo Courier jest zgrabny, naszym zdaniem prezentuje siê odrobinê lepiej od bezpo¶rednich konkurentów ze swojej klasy. Od razu widaæ,¿e to Ford - na masce nie zabrak³o charakterystycznego dla marki grilla. W ¶rodku równie¿ czuæ fordowskie geny, nie pomylimy tego samochodu z ¿adnym innym. Wykoñczenie kabiny stoi na trochê ni¿szym poziomie ni¿ w typowo osobowych modelach Forda (to pewnie kwestia posiadania dostawczego bli¼niaka), ale to wci±¿ wysoki poziom. Wnêtrze jest przytulne i pró¿no w nim szukaæ go³ej blachy na drzwiach.

Co pod mask±?

Do napêdu ma³ego Couriera in¿ynierowie Forda oddelegowali trzy silniki. W ofercie nie mog³o oczywi¶cie zabrakn±æ dumy Amerykanów, czyli litrowego EcoBoosta, który raz za razem zgarnia nagrody za najlepszy silnik. Moc nowatorskiego silnika to 100 koni mechanicznych.

Oprócz EcoBoosta pod mask± Tourneo Couriera mog± pracowaæ jeszcze dwie jednostki wysokoprê¿ne. 1.5-litrowy TDCi ma moc 75 KM i oferuje zu¿ycie paliwa na poziomie 3,9 litra na setkê. Jeszcze lepiej sprawuje siê drugi Diesel - 1.6-litrowy silnik spala 3,8 litra i oferuje kierowcy moc 95 KM.

Prawdziwie miejskie autko Ford. Okazja!

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Wersje wyposa¿enia

Istniej± trzy: Ambiente, Trend i Titanium. W podstawie (Ambiente) otrzymujemy m.in. podgrzewan± tyln± szybê, 15-calowe felgi, przedni zderzak w kolorze nadwozia, przesuwane tylne drzwi po obu stronach, elektrycznie regulowane lusterka, siedzenie kierowcy regulowane w 3 p³aszczyznach, siedzenie pasa¿era w dwóch, wspomaganie kierownicy, system ABS i EBD, ESC oraz zdalnie sterowany zamek centralny.

Wersja Trend dorzuca m.in. chromowane obramowanie kraty wlotu powietrza, ¶wiat³a przeciwmgielne, schowek nad g³owami oraz pod siedzeniem pasa¿era, radio FM/AM z USB, Bluetooth oraz stacjê dokuj±c± MyFordDock, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnêtrzne, skórzan± kierownic± i klimatyzacjê manualn±.

W najdro¿szej Titanium dostaniemy jeszcze: 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby z ty³u, relingi dachowe, automatyczne ¶wiat³a i klimatyzacjê automatyczn±.

Jak z cenami? 57 072 z³ - 72 570 z³

Ford Tourneo Courier | cennikFord Tourneo Courier | cennik

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Ford Tourneo Courierfot. Ford

Jak sprawuje siê Courier? Nasz TEST

Ford Tourneo Connect Ford Tourneo Connect fot. Ford

Ford Tourneo Connect

Co to za samochód?

Ford Tourneo Connect to ¶redniak - plasuje siê w ¶rodku stawki pomiêdzy ma³ym Courierem i najwiêkszym Customem. Baz± dla Connecta stanowi p³yta pod³ogowa segmentu C, czyli jest bardzo blisko spokrewniony z Focusem, C-Maxem oraz Kug±. Za najwa¿niejszych rywali praktycznego Forda mo¿na uznaæ takie auta jak Volkswagen Caddy albo Renault Kangoo. Fourd Tourneo Connect wystêpuje w dwóch wariantach: podstawowej piêcioosobowej i siedmioosobowej Grand Tourneo Connect (Connect jest wtedy d³u¿szy o 40 cm, podstawowa wersja mierzy 4,42 m d³ugo¶ci).

W ¶rodku Connect bardzo przypomina Focusa, jednak podobnie jak w przypadku Couriera, musimy siê przygotowaæ na tañsze materia³y. Choæ te maj± jedn± zaletê - ³atwiej je utrzymaæ w czysto¶ci. Connect ma oczywi¶cie dostawcze korzenie, wiêc wnêtrze jest przestronne i pakowne. W ¶rodku znajdziemy wiele schowków i pó³ek. Po z³o¿eniu siedzeñ przestrzeñ za³adunkowa to 2410 litrów (w wiêkszym Grand Connectie to ju¿ 2761 l).

Tradycyjnie dla Forda nie ma co narzekaæ na prowadzenie. Connect powinien przypa¶æ do gustu wiêkszo¶ci kierowców, którzy szukaj± naprawdê praktycznego auta, które sprawdzi siê jako wygodny pojazd na rodzinne wycieczki i nie zawiedzie nas, kiedy bêdziemy potrzebowaæ przewie¶æ co¶ wiêkszego.

Co pod mask±?

Tym razem Ford przygotowa³ znacznie szersz± paletê silników. Dla zwolenników jednostek wysokoprê¿nych w ofercie znalaz³ siê 1.6-litrowy Duratorq TDCi w trzech wariantach mocy: 75-cio i 95-cio konne Diesle montowane s± z 5-biegow± rêczn± skrzyni± biegów. Za to najmocniejsza jednostka (115 KM) wspó³pracuje ze skrzyni± 6-biegow±.

Benzyniaki to dwa EcoBoosty. Litrowego o mocy 100 KM i momencie obrotowym 170 Nm znamy ju¿ z Couriera. Pod mask± Connecta mo¿e jeszcze pracowaæ mocniejszy EcoBoost - 1.6 litra, 150 KM i 240 Nm, który przekazuje moc poprzez automatyczn± skrzyniê biegów.

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Wersje wyposa¿enia

Tutaj tak¿e znajdziemy trzy wersje wyposa¿enia Ambiente, Trend i Titanium. Zaczynamy od najtañszej Ambiente, w standardzie dostaniemy m.in.: 16-calowe felgi stalowe, przednie i tylne zaczepy holownicze, tylne ¶wiat³a przeciwmgielne, reflektory do jazdy dziennej, elektrycznie sk³adane i podgrzewane lusterka boczne, lampkê w podsufitce oraz 2 lampki do czytania, zamykany schowek podrêczny, uchwyt na okulary przeciws³oneczne, z³±cze zasilania 12V w schowku baga¿owym.

Co dostaniemy w wy¿sze cenie? Choæby: 16-calowe aluminiowe felgi; szerokie listwy boczne w kolorze nadwozia, czujniki parkowania, automatyczne reflektory przednie, lusterko do obserwowania dzieci, dywaniki welurowe, pod¶wietlany schowek podrêczny, 4-ramienn± obszyt± skór± kierownicê, podgrzewany fotel kierowcy, lepsz± klimatyzacjê, panoramiczny dach z relingami.

Jak nie van to mo¿e Ford Focus? Najlepsze oferty...

Jak z cenami? 67 773 z³ - 98 202 z³

Ford Tourneo Connect | cennikFord Tourneo Connect | cennik

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Ford Tourneo Connectfot. Ford

Nasz TEST Connecta - zapraszamy

Ford Tourneo Custom Ford Tourneo Custom fot. Ford

Ford Tourneo Custom

Co to za samochód?

Najwiêkszy przedstawiciel rodziny Tourneo to model Custom, brat bli¼niak dostawczego Transita Custom, który mo¿e pochwaliæ siê zdobyciem tytu³u Samochodu Dostawczego Roku 2013. Tournego Custom wystêpuje w dwóch odmianach: podstawowej oraz z wiêkszym rozstawem osi.

To ju¿ propozycja dla tych, którzy potrzebuj± naprawdê du¿ego samochodu. Custom raczej nie sprawdzi siê podczas manewrów na ciasnych, miejskich uliczkach (jednak Ford, aby u³atwiæ manewrowanie molochem wyposa¿y³ go w zestaw kamer i czujników parkowania), ale ma przecie¿ inne zalety. Przede wszystkim ogrom miejsca - tak dla pasa¿erów, jak i czystej przestrzeni za³adunkowej. ¦wietnym rozwi±zaniem jest bez w±tpienia innowacyjny system tylnych siedzeñ, dziêki któremu mo¿emy je z³o¿yæ i roz³o¿yæ na 30 ró¿nych sposobów. Ka¿dy znajdzie wiêc konfiguracjê do swoich aktualnych potrzeb.

Wnêtrze jest ergonomiczne i przytulne. Du¿o przyjemniejsze ni¿ w typowym dostawczaku, podobnie jak prowadzenie.

Co pod mask±?

W Customie mo¿e pracowaæ tylko jeden silnik - 2.2-litrowa jednostka wysokoprê¿na Duratorq TDCi w dwóch wariantach (125 KM/350 Nm i 155 KM/385 Nm). Diesel wspó³pracuje z sze¶ciobiegow± manualn± skrzyni± biegów i napêdem na przedni± o¶.

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Wersje wyposa¿enia

Tourneo Customa mo¿emy zakupiæ w dwóch wersjach wyposa¿enia: Trend i Limited. Postaramy siê wymieniæ najwa¿niejsze elementy, jakie dostajemy w podstawie, to m. in.: przesuwane drzwi boczne, lusterka boczne z systemem eliminowania martwego pola widzenia, system Auto-Start-Stop, uk³ad poprawiaj±cy stabilno¶æ na zakrêtach, system kontroli ko³ysania przyczepy, wspomaganie hamowania awaryjnego, boczne stopnie u³atwiaj±ce dostêp. Za to we wnêtrzu znajdziemy: klimatyzacjê manualn±, radio z ekranem 3,5 cala, komputer pok³adowy, ogrzewane siedzenie kierowcy, dwa uchwyty na dwulitrowe butelki, lampki do czytania na tylnej kanapie, skórzan± kierownicê, ogrzewan± przedni± szybê, dwa gniazdka 12V, schowek na dokumenty formatu A4.

Dro¿sza wersja dorzuca: klimatyzacjê tylnego przedzia³u pasa¿erskiego, rolety przeciws³oneczne na bocznych oknach, fotel pasa¿era z 8-miejscow± regulacj±.

Jak z cenami? 144 894 z³ - 163 836 z³

Ford Tourneo Custom - cennikFord Tourneo Custom - cennik

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ford Tourneo Customfot. Ford

Ile za du¿ego Forda na rynku wtórnym?

Najwiêkszy Ford w naszym TE¦CIE

Ford Transit rodzina Ford Transit rodzina fot. Ford

Jest jeszcze Transit | Do brudnej roboty

Je¿eli szukacie samochodu do naprawdê ciê¿kiej pracy to powinni¶cie przyjrzeæ siê dostawczym bli¼niakom opisanych przed chwil± modeli. W gamie Transitów równie¿ znajdziemy Couriera, Connecta i Customa. Jednak królem dostawczaków Forda jest najwiêkszy z nich - po prostu Ford Transit.

Ford Transit rodzinafot. Ford

Ford Transit Courierfot. Ford

Ford Transit Connectfot. Ford

Ford Transit Customfot. Ford

Wiêcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.