Zestawienie najczęściej złomowanych samochodów w Niemczech rozpoczynamy samochodem rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. By uspokoić miłośników japońskiej motoryzacji możemy powiedzieć, że to jeden z dwóch azjatyckich aut w piętnastce. Model 626 wszedł do produkcji w 1979, a na niemieckie złomowiska najczęściej zajeżdża piąta generacja Mazdy z segmentu D.
Lata produkcji: 1997 - 2002
Ceny: od 3 000 do 12 000 złotych
Szukasz taniego auta z Japonii? Sprawdź Mazdę
Fot. Mazda
Fot. Mazda
Fot. Mazda
Fot. Mazda
Zaprezentowany w 1984 roku Seat Ibiza jest uważany za jeden najważniejszych samochodów w historii hiszpańskiej marki. Dzięki niemu Seat stał się popularny w całej Europie i wydarł dla siebie kawałek tortu o nazwie "segment B". Do zezłomowania trafiają Seaty drugiej generacji.
Lata produkcji: 1993 - 1999
Ceny: od 1 000 do 7 000 złotych
Seat Ibiza - idealny na pierwsze auto
Fot. Seat
Fot. Seat
Do rankingu najczęściej złomowanych samochodów trafiło także Audi z modelem 80. Chodzi tu o czwartą generację popularnego Audi sprzed lat. Nie ma chyba się co dziwić, mowa tu o autach, którym dawno stuknęła już pełnoletność.
Lata produkcji: 1991 - 1994
Ceny: od 2 000 do 12 500 złotych
Audi w okazyjnej cenie? Zobacz
Fot. Audi
fot. Audi
fot. Audi
Drugi reprezentant Japonii to małe miejskie auto ze znaczkiem Nissana na masce. Niemcy na złom zawożą drugą generację Nissana Micry, oznaczoną jako Micra K11.
Lata produkcji: 1993 - 2003
Ceny: od 1 200 do 8 900 złotych
Małe oszczędne autko idealne do miasta
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Fot. Nissan
Złośliwi powiedzą teraz "wreszcie" - bo co to za zestawienie aut, których nikt tak bardzo nie chce, że aż trafiają na złom bez słynnych samochodów na literę F? Ford, Fiat i Francuzi po prostu musieli zagościć na naszej liście. Jako pierwszy mieszczuch od Renault - Renault Clio pierwszej generacji.
Lata produkcji: 1990 - 1998
Ceny: od 1 150 do 3 200 złotych
Oszczędny maluch z Francji w okazyjnej cenie
Fot. Renault
Fot. Renault
Fot. Renault
Drugi Francuz to również małe autko, tym razem z segmentu A i od rywala Renault, czyli marki Peugeot. Na niemieckich złomowiska bardzo często gości Peugeot 106, ale ten produkowany w latach 1991 - 1996. Wersja po liftingu (1996 - 2003) dalej cieszy się zaufaniem Niemców.
Lata produkcji: 1991 - 1996
Ceny: od 1 400 do 7 400 złotych
Fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
Samochody na F przedziela auto niemieckie - stary już, bo produkowany w latach 1990 -1994 Volkswagen Polo również kończy swój żywot w kraju Goethego na złomowisku.
Lata produkcji: 1990 - 1994
Ceny: od 800 do 2 850 złotych
Pierwszy (tak, nieostatni...) Ford z naszego zestawienia to również małe autko stworzone z myślą o miejskich korkach i wąskich uliczkach. Fordowi Ka pierwszej generacji trzeba przyznać, że był jednym z najciekawszych projektów swoich czasów. Nowsza odsłona małego Forda, bardzo blisko spokrewniona z Fiatem 500 nie wyróżnia się już tak z tłumu miejskich maluchów.
Lata produkcji: 1996 - 2008
Ceny: od 950 do 12 900 złotych
Wyróżniające się na drodze miejskie autko
Fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford
Swoją ostatnią podróż coraz częściej odbywa także Escort z lat 1995 - 1998. Popularny Ford z segmentu C wyjeżdżał na drogi już od 1968 roku, a produkcję zakończono w 2000 roku. Przynajmniej w Europie, bo w Stanach produkowano go jeszcze przez 3 lata. Ostatnio Ford Escort powrócił jako budżetowa propozycja dla Azjatów.
Lata produkcji: 1995 - 1998
Ceny: od 1 200 do 9 900 złotych
Kolejny reprezentant segmentu B, który masowo trafia na niemieckie złomowiska to Włoch z Turynu - Fiat Punto pierwszej generacji.
Lata produkcji: 1993 - 1999
Ceny: od 1 300 do 4 990 złotych
Fiat Punto - najlepsze oferty na rynku
fot. Fiat
fot. Fiat
fot. Fiat
Już trzeci Ford w najczęściej złomowanej piętnastce to także miejskie auto. W przeciwieństwie do Ka, Fiesta znajduje się półkę wyżej, bo w segmencie B. Niemcy pozbywają się czwartej generacji popularnego modelu.
Lata produkcji: 1995 - 1999
Ceny: od 950 do 4 900 złotych
Ford Fiesta - świetnie auto do miasta
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Do naszego zestawienia Volkswagen Polo zawitał po raz drugi. Jeszcze częściej niż model z lat 1990 - 1994 do zezłomowania trafia trzecia generacja jednego z najpopularniejszych samochodów za naszą zachodnią granicą. To też bardzo ważny czynnik - popularność. Volkswagen zawsze mógł poszczycić się świetną sprzedażą na rodzimym rynku. A skoro na drogach pojawia się dużo aut, to siłą rzeczy na złomowiska trafi ich więcej niż konkurencji.
Lata produkcji: 1994 - 1999
Ceny: od 1 300 do 6 700 złotych
Zadbane Polo sprzed lat - sprawdź!
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Niedawno w Genewie zaprezentowano trzecią generację sympatycznego malucha znad Sekwany. Za to na tę listę trafiła pierwsza odsłona Renault Twingo. Przy projektowaniu autka Francuzi wzorowali się na polskim koncepcie FSM Beskid.
Lata produkcji: 1993 - 2007
Ceny: od 1 090 do 8 900 złotych
Francuskie miejskie auto w okazyjnej cenie
Fot. Renault
Fot. Renault
Fot. Renault
Fot. Renault
Srebrny medal przypadł w udziale popularnemu Oplowi z segmentu B. Ostatnio Opel pochwalił się nową, odświeżoną Corsą - zapraszamy do naszego obszernego artykułu.
Lata produkcji: 1993 - 2000
Ceny: od 2 100 do 7 900 złotych
Najlepsze oferty w Twojej okolicy
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Pierwsze miejsce w tym niechlubnym zestawieniu przypadło uwielbianemu tak w Niemczech, jak i w Polsce Volkswagenowi Golfowi. Jednak trzeba pamiętać, że chodzi tutaj o Golfy trzeciej generacji produkowane w latach 1991 - 1997. Młodsze Golfy dalej dzielnie radzą sobie na drogach całej Europy.
Lata produkcji: 1991 - 1997
Ceny: od 1 200 do 8 900 złotych