Testy Euro NCAP | Złe wyniki francuskich aut

Specjaliści z Euro NCAP poddali testom zderzeniowym sześć nowych samochodów. Dawno wyniki w tej klasie aut nie były aż tak słabe. Najgorzej wypadły auta francuskie
Citroen C-Elysee Citroen C-Elysee fot. euroncap.com

Citroen C-Elysee / Peugeot 301

W nowej turze testów zderzeniowych wzięły udział bliźniacze sedany grupy PSA, czyli Citroen C-Elysee i Peugeot 301. Niestety niska cena, którą auta mają podbić rynek ma swoje odzwierciedlenie w poziomie bezpieczeństwa. Ogólny wynik trzech gwiazdek nie powala, a tylko 33% skuteczności w zakresie systemów bezpieczeństwa nawet może przerażać. W pozostałych kategoriach - bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i przechodniów oba auta nie otrzymały oceny wyższej niż 75%. Mocny argument do zmiany zdania, jeżeli braliście pod uwagę zakup jednego z tych aut, ale decyzję pozostawiamy oczywiście klientom.

ZOBACZ TAKŻE:

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik

Renault Megane FL Renault Megane FL fot. euroncap.com

Renault Megane FL

Renault Megane niedawno przeszło lekką modernizację, ale inżynierowie chyba zapomnieli o poprawieniu systemów bezpieczeństwa, bowiem Megane otrzymało jedynie trzy gwiazdki. Fakt, ten może dziwić tym bardziej, że poprzednia generacja (z 2008 roku) otrzymała wówczas pięć gwiazdek. Od tego czasu jednak zaostrzono oceny Euro NCAP. Megane nadal pozostało autem bezpiecznym w kategorii ochrony dorosłych pasażerów, uzyskując 83%. Gorzej jest już z ochroną dzieci (78%) i pieszych (60%). Na ogólnie złym wyniku Renault zaważyła jednak ocena systemów bezpieczeństwa na poziomie 48%.

ZOBACZ TAKŻE:

Bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka

Bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka

MG 3 MG 3 fot. euroncap.com

MG 3

Do grupy słabo ocenionych aut przez Euro NCAP zalicza się także nowe MG3. Auto dostępne jest tylko na rynku brytyjskim, gdzie na bezpieczeństwo w samochodach zwraca się szczególną uwagę. Dlatego tym bardziej dziwi fakt, że MG3 uzyskało tylko trzy gwiazdki. Powód? Tylko 69% skuteczności w ochronie dorosłych pasażerów, 71% w przypadku dzieci oraz 59% przechodniów i tylko 38% w odwołaniu do systemów bezpieczeństwa. Do poprawki...

ZOBACZ TAKŻE:

Global NCAP | Auta z Indii są niebezpieczne

Global NCAP | Auta z Indii są niebezpieczne

Ford Tourneo Courier Ford Tourneo Courier fot. euroncap.com

Ford Tourneo Courier

Lepiej z rygorystycznymi testami Euro NCAP poradził sobie najmniejszy przedstawiciel rodziny minivanów Forda, Tourneo Courier. Ogólny wynik czterech gwiazdek w tej klasie pojazdów jest więcej niż zadowalający. Dorośli pasażerowie jak i dzieci mogą liczyć na 84% ochronę w razie wypadku. Ochronę pieszych oceniono na 74%, a systemy bezpieczeństwa na 56%.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

Volkswagen Golf Sportsvan Volkswagen Golf Sportsvan fot. euroncap.com

Volkswagen Golf Sportsvan

Najlepszym wynikiem w grupie ostatnio rozbitych aut uzyskał najnowszy produkt z Wolfsburga, czyli Volkswagen Golf Sportsvan. Rodzinny minivan otrzymał pięć gwiazdek. Najwyższy wynik 87% uzyskał on w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. Tylko na 2% mniej oceniono ochronę dzieci. Wysoko, bo na 73% oceniono systemy bezpieczeństwa. Najsłabszy wynik (62%) Golf uzyskał w kategorii ochrony pieszych. Mimo to Volkswagen i jego klienci mogą być zadowoleni z poziomu bezpieczeństwa jaki osiągnął Sportsvan.

ZOBACZ TAKŻE:

Przerażające wyniki Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć

Przerażające wyniki testów Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.