Wybraliście Wasz samochód roku | WYNIKI SONDAŻU

W wynikach prestiżowego konkursu Car of the Year, ogłoszonych na 84. Salonie Samochodowym w Genewie, pierwsze miejsce spośród finałowej siódemki zajął nowy Peugeot 308. Kiedy ogłoszono listę finalistów, umożliwiliśmy Wam wybór auta, które Waszym zdaniem powinno zwyciężyć w konkursie COTY. Widać, że mocno nie zgadzacie się z jurorami...
Peugeot 308 Peugeot 308 Fot. Peugeot

Miejsce 7: Peugeot 308

Oto pierwsza niespodzianka naszego głosowania. Waszym zdaniem samochód, który otrzymał prawdziwą nagrodę Car of the Year 2014, w rankingu czytelników Moto.pl poniósł znaczącą klęskę. Z ponad 7500 oddanych głosów, otrzymał jedynie 482 (6%). W głosowaniu COTY Peugeot zdobył 307 punktów. Jesteśmy ciekawi dlaczego powstała aż taka duża różnica w ocenie tego auta między Wami a jurorami.

Zobacz ceny w Polsce nowego Car of the Year

Peugeot 308

Skoda Octavia Skoda Octavia fot. Skoda

Miejsce 6: Skoda Octavia

Przedostatnią pozycję Skody Octavia również można zaliczyć do grupy niespodzianek. Octavia to model, który w Polsce cieszy się sporą popularnością, a nowa generacja zebrała bardzo pochlebne opinie. Mimo to tylko 657 głosów (9%) i szósta pozycja w rankingu Moto.pl. Takie miejsce Skoda zajęła również w rankingu COTY z sumą 172 punktów.

Ceny Skody Octavia w wybranych przez Ciebie konfiguracjach

Skoda Octavia CombiFot. Skoda

 

Skoda Octavia CombiFot. Skoda

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso Fot. Citroen

Miejsce 5: Citroen C4 Picasso

Oto pierwszy finalista, który przekroczył 10-procentowy próg głosów. To Citroen C4 Picasso. Trzecia generacja francuskiego minivana charakteryzuje się bardzo odważnym designem i ergonomią, która ma odpowiadać każdej większej rodzinie. Widać, ani dla czytelników, ani dla jurorów nie były to kluczowe właściwości samochodu roku. Piąte miejsce w rankingu Moto.pl z liczbą 903 głosów (12%). W wynikach COTY Citroen o niespełna 30 punktów przegrał walkę o podium zajmując czwarte miejsce.

Citroen C4 Picasso w Polsce kosztuje...

Citroen C4 PicassoFot. Citroen

Citroen C4 PicassoFot. Citroen

Tesla S Tesla S fot. Tesla

Miejsce 4: Tesla S

O podium w naszym zestawieniu otarła się za to elektryczna Tesla S. Ekologiczna amerykańska limuzyna zdobyła 983 punkty i zaledwie o 1% wygrała z Citroenem C4 Picasso. Być może jesteście zdziwieni, ale dobra pozycja Tesli S nie jest jednak przypadkowa. W głosowaniu jurorów COTY zajęła bowiem z ilością 216 punktów trzecie miejsce. Widać, że praca inżynierów z Kalifornii została doceniona.

2013 Tesla Sfot. Tesla

Tesla Model Sfot. Tesla

BMW i3 BMW i3 Fot. BMW

Miejsce 3: BMW i3

Oto jeden z największych przegranych zarówno konkursu COTY, jak i naszego sondażu. Pierwszy samochód elektryczny zbudowany w oparciu o rewolucyjne materiały i konstrukcje, który trafił do masowej produkcji. BMW i3 w naszej sondzie zdobyło 1309 głosów (17%) i zajęło trzecie miejsce. W konkursie COTY wiele osób widziało i3 w roli faworyta i pewnego zwycięzcy. Niestety różnica 84 głosów zaważyła na pozycji i3, które uplasowało się na drugim miejscu. Zdecydowanie poniżej oczekiwań koncernu i marki BMW.

BMW i3Fot. BMW

BMW i3Fot. BMW

Mercedes S 600 Mercedes S 600 Mercedes

Miejsce 2: Mercedes-Benz Klasy S.

Bardzo wysokie drugie miejsce zajęła w głosowaniu czytelników Moto.pl limuzyna spod znaku Mercedesa. Flagowy model klasy S pojawił się na rynku w zeszłym roku i oczarował publiczność swoją stylistyką i niesamowitymi rozwiązaniami wpływającymi na przyjemność i wygodę podróżowania. Popularna "S-ka" zdobyła w trakcie głosowania 1464 głosów (19%). Niestety dla Mercedesa dobra pozycja w naszym głosowaniu nie oznacza sukcesu w głosowaniu jurorów COTY. Ostatnie miejsce z ilością 170 punktów to zapewne wina wysokiej ceny produktu.

Oto ceny Mercedesa Klasy S w naszym kraju

Mercedes S 600Mercedes

Mercedes S 600Mercedes

Mazda 3 Mazda 3 fot. Mazda

Miejsce 1: Mazda 3

Oto zwycięzca Waszego głosowania - Mazda 3, czyli najnowszy kompakt z Japonii. Mazda zdobyła w naszym głosowaniu 1757 głosów, czyli 23% wszystkich oddanych głosów. To świetny wynik w stawce tak mocnej konkurencji. Co ciekawe w głosowaniu jurorów COTY Mazda nie odniosła jednak takiego sukcesu. Piąte miejsce i 180 punktów to chyba nieco poniżej oczekiwań koncernu. Jednak to nie jurorzy, a klienci decydują o sukcesie modelu. W takim wypadku Mazda jest więc na najlepszej drodze do spełnienia pokładanych w niej nadziei japońskiego producenta.

Planujesz zakup używanej Mazdy 3? Sprawdź ceny!

2013 Mazda 3fot. Mazda

2013 Mazda 3fot. Mazda