Rick Treworgy's Muscle Car City to kolekcja ponad 200 wyjątkowych egzemplarzy aut głownie Chevroleta, ale także marek Pontiac i Oldsmobile. Wśród ustawionych na powierzchni prawie 9 000 m2 perełek amerykańskiej motoryzacji znajduje się ponad 80 sztuk różnych generacji Corvette oraz wiele wyjątkowych Chevroletów Camaro, Bel Air czy El Camino. Zapraszamy w podróż złotych lat koncernu General Motors
Kolekcja Corvette / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolety Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki
Najbardziej znanym i kultowym modelem, któremu też najwięcej czasu i miejsca poświęcono w prezentowanym muzeum w Punta Gorda jest oczywiście Chevrolet Corvette. Pod dachem tego wyjątkowego miejsca udało się zebrać wszystkie generacje (od C1 do C6) w podziale na wiele różnych wersji nadwoziowych (Coupe i Convertible) oraz silnikowych (od wyjątkowego sześciocylindrowego 235 Blue Flame do V8 o pojemności 7 litrów) Oglądając je jedna po drugiej można na własne oczy nauczyć się historii tego modelu, ale nie z książki, a z bezpośredniego obcowania z tym kultowymi amerykańskimi autami. Oczywiście każde z prezentowanych aut jest w 100 proc. kompletne i utrzymane w kolekcjonerskim stanie. Poniżej możecie zobaczyć najciekawsze Corvette C1 (prod. 1953 - 1961), C2 (prod. 1962-1967) i C3 (prod. 1967 - 1982).
Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki
Sprawdź ceny Chevroletów Corvette w Polsce
Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C1 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C2 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C3 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C3 / fot. Piotr Sielicki
Wśród tylu egzemplarzy Corvette nie mogło zabraknąć także nowszych generacji C4 (prod. 1983 - 1996) , C5 (prod. 1996 - 2004) i oczywiście C6 (prod. 2004 - 2013) m.in. w najmocniejszej fabrycznej wersji ZR1.
Chevrolet Corvette C4
Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Corvette C6 / fot. Piotr Sielicki
W kolekcji Rick Treworgy's Muscle Car City znajduje się również piękna kolekcja kilkunastu Chevroletów Chevelle w najmocniejszych wersjach SS (Super Sport). Model Chevelle był produkowany od 1963 do 1977 roku. W tym czasie powstały trzy generacje tego auta w kilku odmianach nadwoziowych (od coupe przez cabrio po kombi). Wersji silnikowych, jak przystało na amerykańskie auto, było wiele i zależały one również od roczników produkcji. Tuż przed kryzysem paliwowym dostępne były wersje z Big-Block V8, których moc przekraczała nawet 450 KM. Chevelle SS to prawdziwy muscle car.
Chevrolet Chevelle SS / fot. Piotr Sielicki
Chevrolety Chevelle / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Chevelle SS/ fot. Piotr Sielicki
W 1959 roku na rynku pojawił się Chevrolet El Camino, czyli stworzony na bazie osobowego modelu Brookwoods użytkowy pickup. Bardzo dobre wyniki sprzedaży skutkowały stworzeniem kolejnych generacji, w tym w bardzo mocnej odmianie (tak jak w przypadku Chevelle) Super Sport. Moc silników w tych użytkowych coupe wynosiła w zależności od rocznika od 300 do 380 KM. Spotkanie takiego auta na ulicy, nawet w Stanach Zjednoczonych, nie jest łatwe. Zobaczyć wszystkie generacje, również w wersjach SS, to już nie lada gratka.
Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet El Camino / fot. Piotr Sielicki
Właściciele muzeum nie zapomnieli również o innej niegdyś bardzo pożądanej marce General Motors jaką był Pontiac. W kolekcji znalazło się kilka fantastycznych modeli GTO z lat 60. i 70. XX wieku. Moc silnika V8 na poziomie 325 do 370 KM czyniła z GTO prawdziwego amerykańskiego sportowca.
Pontiac GTO / fot. Piotr Sielicki
Podoba Ci się Pontiac GTO? Zobacz ile kosztuje!
Pontiac GTO / fot. Piotr Sielicki
W palecie modeli Pontiaca w latach 60. i 70. występował jeszcze jeden sportowy samochód marzeń. To Pontiac Firebird także w wersji Trans AM. Mechanicznie i stylistycznie były to samochody bardzo podobne do Chevroleta Camaro. Początkowo pod maskę trafiły mniejsze silniki rzędowe, sześciocylindrowe silniki o mocy około 200 KM. Później do oferty trafiły jednostki V8, których moc w drugiej generacji Firebirda wynosiła nawet 330 KM.
Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki
Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki
Pontiac Firebird Trans Am / fot. Piotr Sielicki
Wróćmy do marki Chevrolet. Poza modelem Corvette drugim kultowym modelem tej marki jest Camaro. Pod dachem Rick Treworgy's Muscle Car City znajdziemy pokaźną kolekcje także tych aut. Wśród nich można podziwiać wiele ciekawych egzemplarzy pierwszej, drugiej, trzeciej i jedno czwartej generacji. Camaro produkowane były od 1966 roku, a kolejne modele pojawiały się w 1970, 1982 i 1993 roku. W 2010 roku Camaro powróciło do palety Chevroleta po ośmioletniej przerwie. Pod maską klasyków w Punta Gorda nie zabrakło najmocniejszych jednostek V8 o mocach dochodzących do 400 KM.
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
Chciałbyś mieć własne Camaro? Sprawdź ceny w Polsce
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Camaro / fot. Piotr Sielicki
W amerykańskim muzeum zgromadzono również piękną, wyróżniającą się na tle całości, kolekcję kilku Chevroletów Bel Air drugiej generacji. Były one produkowane od 1954 roku przez następne 4 lata. Niektóre z prezentowanych aut przeszły delikatny tuning mechaniczny silników, zawieszenia, a także kół. Pod długimi maskami ukryto silniki V8 o mocy od 160 do około 190 KM.
Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Bel Air / fot. Piotr Sielicki
Innym autem z logo Chevy na masce, które otrzymało w kilku kolejnych generacjach rasową wersję SS (Super Sport) jest Impala. Z racji tego, że auto to ma w sobie cechy sportowca, musiało znaleźć się we własności Muscle Car City Museum. Długie i szerokie coupe z potężnymi V8 pod maską budzą podziw nawet gdy stoją. Patrząc na nie chciałoby się przenieść do czasów, kiedy królowały one na amerykańskich szosach.
Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Imapala SS/ fot. Piotr Sielicki
W muzeum na Florydzie można spotkać też kilka egzemplarzy aut marki Oldsmobile oraz innych modeli koncernu GM, np.: Chevy Nova czy Pontiac Grand Prix.
Chevrolet Nova / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet Monte Carlo / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet / fot. Piotr Sielicki
Oldsmobile / fot. Piotr Sielicki
Oldsmobile / fot. Piotr Sielicki
Chevrolet / fot. Piotr Sielicki
Amerykanie tak jak wszystkie narody kochające motoryzację również uwielbiają modyfikować swoje auta i prezentować je na zlotach lub brać udział w czynnych wyścigach. Oto najciekawsze samochody wyścigowe i Hot Rody z muzeum na Florydzie.
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki