Styczeń za nami, a wraz z nim kilka ciekawych premier. Wśród nich najdroższa premiera tego roku: 918 Spyder, którego cena została ustalona na 3,95 mln zł. Jeśli komuś mało, może zamówić auto z pakietem Weissach za dodatkowe 368 tys. zł.
Audi S8 (ceny)
Ford Tourneo Connect (test)
Opel Meriva FL (test)
Porsche 918 Spyder (test, galeria dużych zdjęć)
Dacia Duster FL (opis i ceny)
Skoda Yeti FL (test, ceny)
VW Golf R (ceny)
Dacia Duster (fot. Dacia)
VW Golf R (fot. VW)
Najważniejszą premierą lutego w Polsce z pewnością jest Nissan Qashqai drugiej generacji. Jego poprzednik cieszył się ogromną popularnością, pozostaje pytanie jak zostanie przyjęty jego następca. Ciekawą propozycją jest też nowy Civic Tourer, czyli kombi choć w sukcesie rynkowym może mu przeszkadzać dość wysoka cena.
Audi S3 Limousine (test, ceny)
Ford Tourneo Courier (opis)
Honda Civic FL (opis)
Honda Civic Tourer (test)
Range Rover LWB (opis)
Nissan Qashqai (test)
Honda Civic FL (fot. Honda)
Honda Civic Tourer (fot. Honda)
Marzec będzie stał pod znakiem premier segmentu premium. BMW rozpocznie sprzedaż "dwójki" coupe i zaprezentuje SUVa X3 w odmłodzonej postaci. Mercedes z kolei ma dwie nowości, małego crossovera GLA, bazującego na A klasie, oraz zupełnie nową C klasę nawiązującą wyglądem do flagowego modelu S. Ciekawostką będzie elektryczny Outlander (zasięg w trybie EV do 52 km), jednak brak zachęt podatkowych w Polsce nie czyni z jego zakupu niecodziennej okazji.
BMW serii 2 (ceny, galeria dużych zdjęć)
BMW X3 FL
Mercedes GLA (ceny)
Mercedes C klasa (opis, galeria dużych zdjęć)
Mitsubishi Outlander PHEV (ceny)
BMW M235i (fot. BMW)
Mercedes GLA (fot. Mercedes)
Kwiecień z kolei będzie stał pod znakiem motoryzacji brytyjskiej. Spodziewany jest wówczas debiut trzeciej generacji "bawarskiego" Mini, Jaguar F-Type będzie dostępny w wersji coupe, a obydwa duże modele Range Rovera otrzymają napęd hybrydowy. To także ważny moment dla Porsche, debiutujący w kwietniu Macan ma być najpopularniejszym modelem z Zuffenhausen.
Mini (ceny, galeria dużych zdjęć)
Jaguar F-Type Coupe (opis, galeria dużych zdjęć)
Range Rover Hybrid (opis)
Range Rover Sport Hybrid (opis)
Porsche Macan (ceny)
Skoda Octavia Scout
Jaguar F-Type (fot. JLR)
Porsche Macan (fot. Porsche)
VW Polo GTI to za mało? W Genewie Audi pokaże S1 o szacowanej mocy 230 KM. Na potwierdzenie musimy jeszcze poczekać, ale przynajmniej jest na co. W maju będzie można już kupić nową 911-kę w wersji Targa, która teraz ma sens jak jeszcze nigdy dotąd. Subaru przywiezie do Europy nowe WRX STi. To dobra wiadomość, zła jest taka, że to jedyna spodziewana nowość tej marki na Starym Kontynencie w 2014 roku.
Audi S1 (opis)
Audi A3/S3 Cabrio (opis)
Kia Soul (opis)
Kia Sportage FL (opis)
Peugeot 308 SW (opis)
Porsche 911 Targa (opis)
Subaru WRX STi (opis)
Toyota Aygo (zwiastun)
VW Polo FL (opis)
Subaru WRX STi (fot. Subaru)
VW Polo FL (fot. Volkswagen)
Oprócz najmocniejszych odmian "trójki" i "czwórki" do salonów BMW w czerwcu trafi 4 Gran Coupe. Podobny do BMW 3 GT, ale o zdecydowanie bardziej sportowym charakterze. Przed wakacjami spodziewany jest także debiut nowych trojaczków z Kolina. Będą to nowe Aygo, C1 i 108 - kolejność premier może być różna w zależności od rynku. Ford w końcu rozpocznie sprzedaż EcoSporta w Europie, a Volkswagen Sportsvana (następcy Golfa Plus).
BMW M3 / BMW M4 (opis)
BMW 4 Gran Coupe (opis)
Citroen C1
Citroen C5 Crossover
Ford EcoSport (opis)
Mercedes S Coupe (zapowiedź)
Mercedes GLA 45 AMG (opis)
Mercedes V klasa (opis)
Porsche 911 GT3 RS
Toyota Auris FL
VW Golf Sportsvan (opis)
Ford EcoSport (Fot. Ford)
VW Golf Sportsvan (fot. Volkswagen)
Lipiec to miesiąc uterenowionych premier. BMW X4 to mniejszy braciszek X6 (debiut w późniejszym terminie tego roku), będzie spokrewniony z odnowionym X3. Jeep sprawdzi, czy Europejczycy polubią Cherokee, a Lexus zaprezentuje produkcyjną wersję SUVa LF-NX o kontrowersyjnej stylistyce. Doczekamy się także kolejnej 500-ki, tym razem z literką X. Będzie to crossover, następca modelu Sedici.
Alfa Romeo 4C Cabrio (opis i ceny, galeria dużych zdjęć)
BMW X4 (zapowiedź, opis)
Ferrari California FL (zapowiedź)
Fiat 500X (zapowiedź)
Jeep Cherokee (opis)
Lamborghini Huracan (opis)
Nissan X-Trail (opis)
Peugeot 108 (opis)
Lexus LF-NX (zapowiedź)
VW e-Golf (opis)
VW Scirocco FL
Lamborghini Huracan (fot. Lamborghini)
Nissan X-Trail (fot. Nissan)
Okres wakacyjny nigdy nie obfituje w nadmiar premier. BMW rozpocznie oficjalnie sprzedaż swojego "halo car", elektrycznego i8. Mitsubishi po ośmiu latach zaprezentuje zupełnie nowe Pajero. Na rynki europejskie trafi głównie wersja PHEV, która będzie jeszcze bardziej zaawansowana technicznie, niż Outlander PHEV.
BMW i8 (opis)
Mini Cooper (ceny, galeria dużych zdjęć)
Mitsubishi Pajero
Toyota Yaris FL
BMW i8 (fot. BMW)
Mini Cooper S (fot. Mini)
BMW w końcu będzie czym konkurować z Mercedesem B klasy. Active Tourer to pierwszy minivan marki z Monachium. Kolejnym szokiem dla purystów jest przedni napęd. Citroen szykuje własnego crossovera w segmencie C. Czy C4 Cactus zastąpi C4 Aircross (Mitsubishi ASX), czy oba modele będą sprzedawane równolegle, jeszcze nie wiemy. Jeepster to nieoficjalna nazwa modelu spokrewnionego z Fiatem 500X. We wrześniu doczekamy się premiery trzeciej generacji Twingo.
Koniec września to także salon samochodowy w Paryżu. Z ważniejszych premier: Ford zaprezentuje tam drugą generację S-Maxa i (być może) Galaxy oraz europejską wersję modelu Edge, a Mazda czwartą generację sportowego MX-5. Na siostrzaną Alfę Romeo będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
Audi A7/S7 FL
BMW Active Tourer (zapowiedź, opis)
Citroen DS3 FL
Citroen C4 Cactus (zapowiedź)
Jeep Jeepster
Mercedes CLS FL
Mercedes C kombi
Infiniti QX50 FL
Lexus RC (opis)
Renault Twingo (zapowiedź)
Rolls Royce Ghost FL
Suzuki Celeiro (zapowiedź, opis)
VW e-Up (opis)
Ford Edge (opis)
Ford S-Max
Mazda MX-5 (opis)
VW e-Up Concept (fot. Volkswagen)
Ford Edge Concept (fot. Ford)
Październik to jeden z ciekawszych miesięcy, oczywiście w perspektywie premier. Ford w końcu rozpocznie sprzedaż nowego Mondeo, prawdopodobnie od razu w trzech wersjach nadwoziowych (sedan, liftback i kombi). Opóźnienie o ponad dwa lata w stosunku do USA (Ford Fusion) wynika z konieczności przeniesienia produkcji z Belgii (likwidacja fabryki w Genk) do Hiszpanii (modernizacja fabryki w Walencji). Mazda zaprezentuje kolejną generację "dwójki", miejmy nadzieję co najmniej równie udaną co obecna. Smart powróci z modelem ForFour i nowym ForTwo (konstrukcja wspólna z Renault Twingo). Volvo po jedenastu latach produkcji XC90 zaprezentuje jego drugą generację.
Audi TT (zwiastun)
BMW M4 Cabrio
Ford Mondeo (opis)
Ford Mondeo Tournier
Hyundai i20
Infiniti QX70 FL
Mazda 2
Mercedes B FL
Smart ForTwo (opis)
Smart ForFour (zapowiedź)
Peugeot 508 FL
Volvo XC90 (zapowiedź, galeria dużych zdjęć, opis)
VW Jetta FL
VW Touareg FL
Ford Mondeo liftback (fot. Ford)
Smart FourJoy Concept (fot. Smart)
Po niemal siedmiu latach miłośnicy modelu X6 doczekają się drugiej generacji. W tym samym miesiącu do salonów trafi odnowione Porsche Cayenne. Jesień to jednak dwie bardzo ważne premiery grupy Volkswagena. Pierwsza to trzecia generacja Fabii, druga to zupełnie nowy VW Passat (B8).
BMW X6
Opel Adam Cabrio (zapowiedź)
Porsche Cayenne FL
Skoda Fabia
VW Passat (opis)
VW Passat Variant
Opel Rocks Concept (fot. GM)
Ford pod koniec roku rozpocznie sprzedaż nowego S-Maxa i Galaxy, ale także globalnego Mustanga. Mazda wejdzie na rynek crossoverów z nowym CX-3, a Renault wystartuje z czwartą generacją Laguny.
Audi A6/S6 FL
Ford S-Max
Ford Galaxy
Ford Mustang (premiera, galeria dużych zdjęć)
Mazda CX-3
Mercedes S600 Maybach (zapowiedź)
Mercedes GT (zapowiedź)
Opel Corsa
Renault Laguna
Ford Mustang (fot. Ford)