Peugeot 405 okazał się przełomowym modelem. Peugeot powrócił do oznaczeń z czwórką na początku, auto zdobyło tytuł Car Of The Year, a przez pewien czas było montowane w Lublinie. Peugeot 504 z kolei to najtwardszy zawodnik z lwem na masce. Produkowany jako sedan, kombi Familiale, pickup, ale też coupe i cabrio przyćmił nawet swojego następcę, model 505, który nota bene odziedziczył po nim większość podzespołów mechanicznych. Fiat 127 był rozważany jako opcja licencyjna, ale przegrał ten wyścig ze 126-ką. Fiat 500 był ogromnym sukcesem we Włoszech, do dziś wiele egzemplarzy jeździ po włoskich drogach. Nowej 500-ki wyprodukowano już ponad milion sztuk.
42. Opel Ascona: (1970-1988) - 4,400,000
Ford A to drugi najważniejszy samochód w historii amerykańskiej marki. Nie miał szans powtórzyć sukcesu modelu T z kilku powodów. Po pierwsze Ameryka była już w dużej mierze zmotoryzowana, po drugie wydzielono pickupa jako oddzielną konstrukcję. Niewiele mniej sprzedano Cortiny (cztery generacje - więcej na temat tego modelu znajdziesz tutaj), najważniejszego i ostatniego brytyjskiego Forda. Opel Ascona zdobył dużą popularność, ale ustąpił już miejsca swojemu następcy. Na 41. miejscu nasza duma, Fiat 126. Większość z ponad 4,6 mln sztuk wyprodukowano w Polsce.
38. Ford E-Series: (1961- ) - ponad 5,200,000 szt.
37. Peugeot 205: (1983-1998) - 5,278,000 szt.
36. Toyota Land Cruiser: (1953- ) - ponad 5,300,000 szt.
W 1966 roku Chevrolet odpowiedział na ogromny sukces Mustanga. Nowa broń nosiła nazwę Camaro i jak się okazało był to strzał w dziesiątkę. W 2009 roku historia się powtórzyła. Nowe Camaro powstało, by nowy Mustang z 2005 roku nie miał łatwego życia.
Ford Ranger początkowo spokrewniony był z bestsellerem Bronco, później jego konstrukcję powierzono inżynierom Mazdy. Seria E jest tym dla Ameryki, co Transit dla Europy. Peugeota 205 zapamiętamy głównie dzięki wspaniałej wersji GTI. Na 36. miejscu król bezdroży, Toyota Land Cruiser.
33. Ford Explorer: (1991- ) - ponad 5,700,00 szt.
32. Nissan Sunny: (1966- ) - ponad 6,000,000 szt.
31. Ford Focus: (1998- ) - ponad 6,000,000 szt.
Ford Crown Victoria i Mitsubishi Galant zakończyły już swoją karierę i w tym rankingu będą już tylko tracić. Natomiast Nissan Sunny dzięki nowemu modelowi na rynek chiński oraz wciąż dobrze sprzedający się Focus mają spore szanse na szybki awans.
29. Peugeot 206: (1998- 2007 ) - 6,100,000 szt.
Pamiętacie Vectrę A? Z silnikiem 2000 dawała wstęp do przedsionka świata samochodów sportowych. Peugeot 206 był godnym następcą popularnej 205-ki. Problem jest jedynie z Mini, w którym określenie jaki model jest następcą czego jest trudniejsze, niż wyciągniecie od nich statystyk sprzedaży z podziałem na modele.
23. Renault 4: (1961-1992) - 8,150,000
Zarówno R4, jak i R5 okazały się dla Renault wielkim sukcesem. Większym, niż wciąż produkowany Mustang. Fiat Punto musi jeszcze poczekać na następcę, a póki co klienci muszą zadowolić się wersją po kolejnej zmianie nazwy.
19. Fiat Uno: (1983- ) - ponad 9,150,000 szt.
Renault Clio i Fiat Uno to dowód na ogromny potencjał segmentu B w Europie. Cieszy także doskonałe miejsce najpopularniejszego samochodu premium, BMW serii 3.
12. Opel Corsa: (1982- ) - ponad 12,000,000 szt.
Kolejna piątka i kolejne dwa miejskie bestsellery. Tym razem są to Fiesta i Corsa. Na 15. miejscu nieoferowana już w Europie Toyota Camry, która w Azji ma mocną pozycję, a w USA jest najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym.
8. Honda Accord: (1976- ) - ponad 15,800,000 szt.
Na 9. pozycji ulubieniec Polaków - VW Passat. Niestety sam rynek europejski nie wystarczy, co pokazuje większy sukces Hondy Accord. Ford T, pierwszy samochód produkowany masowo na miejscu 7.
3. Volkswagen Golf:(1974- ) - ponad 25,000,000 szt.
1. Toyota Corolla: (1966- ) - ponad 32,000,000 szt.
Ukochany Garbus, Escort, Golf, ulubieniec amerykańskiego farmera i niepokonana Corolla. Oto najlepiej sprzedające się samochody w historii.