Najlepsze markowe puchary 2013

W naszej sondzie wybraliście najlepsze markowe pucharu samochodowe rozgrywane w trakcie rajdowych i wyścigowych weekendów w Polsce. Zobaczcie kto zwyciężył, a kto jeszcze nie zdobył Waszego uznania
Ford Fiesta R2 Ford Fiesta R2 Ford Fiesta R2

Miejsca od 7 do 4

W ankiecie mogliście oddać głos na jeden z siedmiu rozgrywanych w Polsce markowych pucharów wyścigowych bądź rajdowych. Wachlarz marek i modeli był dość szeroki - od Fiatów 126p do Porsche 911 GT3. Oto wyniki:

 

Miejsce 7: Castrol EDGE Fiesta Trophy Polska

Opis: Puchar organizowany przez firmę Castrol i polskiego przedstawiciela M-Sportu, który buduje rajdowe Fordy fiesta w specyfikacji R2. Uczestnicy cyklu, startują w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski równocześnie rywalizują między sobą o pucharowe punkty i cenne nagrody.

Samochód: Ford Fiesta R2 wyposażona jest w silnik 1.6, który generuje moc 170 KM i 192 Nm momentu obrotowego. Biegi zmienia się za pomocą 5-cio biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów.

 

Ford Fiesta R2Ford Fiesta R2

 

Miejsce 6: Classicauto Mercedes Challenge

Opis: Każdy Mercedes startuje w swojej Grupie i Klasie pojemnościowej (tam też może oczywiście normalnie punktować w tradycyjnych klasyfikacjach CA Cup), a jego wynik zostanie do celów sklasyfikowania w Mercedes Challenge przeliczony w oparciu o stosowny współczynnik wyrównujący szanse właściwy dla danego auta (parametrami są: model, wiek, waga, wielkość silnika, stopień dokonanych modyfikacji). Słowem, na sukces w klasyfikacji Mercedes Challenge ma szansę absolutnie każdy wóz z gwiazdą na masce, zarówno starszy jaki i nowszy, seryjny i przygotowany do sportu. Być może nawet starsze i nie modyfikowane auta mają tu najwięcej do powiedzenia.

Samochód: Każdy oryginalny Mercedes-Benz

 

Mercedes ChallangeMercedes Challenge

 

Miejsce 5: Citroen Racing Trophy Polska

Opis: CRTP to polska edycja rajdowego pucharu Citroena, rozgrywanego w wielu krajach w trakcie krajowych mistrzostw. Zawodnicy startują Citroenami DS3 w specyfikacji R3. W tym roku na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski rywalizują cztery załogi w barwach Citroen Racing Trophy Polska.

Samochód: Citroen DS3 R3 wyposażony jest w silnik o pojemności 1.6, który wspomagany jest turbosprężarką. Generuje on 210 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła i na drogę przenoszona jest za pomocą sekwencyjnej skrzyni biegów, której biegi kierowca zmienia za pomocą umieszczonej przy kierownicy łopatki.

 

Citroën Racing Trophy Polska | 70. Rajd PolskiCitroen DS3 R3

 

Miejsce 4: Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe

Opis: Na każdy weekend wyścigowy przypada: jeden wolny trening, jeden trening kwalifikacyjny oraz dwa wyścigi. Sesje treningowe i kwalifikacje trwają po 35 minut a wyścigi 20 minut + jedno okrążenie.Do pucharu zgłosiło się 15 zawodników z 5 krajów w tym z Niemiec, Szwajcarii, Stanów Zjednoczonych, Meksyku i Polski.

Samochód: Zawodnicy mogą wystawić do wyścigów modele Porsche 911 GT3 Cup. W zależności od generacji i rocznika przydzieleni są do klas:

Klasa 1 (Porsche GT3 Cup type 997 - 2010-2013)
Klasa 2 (Porsche GT3 Cup type 997 - 2005-2009)
Klasa 3 (Porsche GT3 Cup type 996 - 2004)

 

Porsche GT3 Cup CCCE | HungaroringPorsche GT3 Cup Challenge Central Europe

fot. KIA fot. KIA fot. KIA

Miejsce 3: Kia Lotos Race

Opis: Wyścigowe Mistrzostwa Polski Kia Picanto są jedyną w Polsce markową serią wyścigową tej rangi, przeznaczoną przede wszystkim dla młodych i debiutujących zawodników. Kierowcy ścigają się za kierownicami identycznych Kia Picanto napędzanych benzynowymi silnikami 1.2 o seryjnej mocy 85 KM. Koszt zakupu nowego auta w pełni przygotowanego do startu nie przekracza kwoty 40.000 zł.

Samochód: Kia Picanto wyposażona jest w benzynowy, czterocylindrowy silnik DOHC o
pojemności 1248 ccm i mocy 85 KM i 121 Nm. Napęd przenoszony jest za pomocą 5-cio biegowej manualnej skrzyni biegów. Masa samochodu z zabudowanymi elementami bezpieczeństwa to 840 kg.

fot. KIAKia Lotos Race

Miejsce 2: Maluch Trophy

Opis: Cykl wyścigów pod nazwą ?Maluch-Trophy? oferuje miłośnikom chłodzonych powietrzem Włoskich i Polskich Fiatów 126 i chłodzonych wodą Polskich Fiatów 126 Bis możliwość brania udziału w sporcie motorowym na Polskich a w przyszłości na międzynarodowych torach wyścigowych. Celem ?Maluch-Trophy? nie jest jedynie branie udziału w zawodach sportowych. Ważniejsze niż miejsce w klasyfikacji i ilość zdobywanych punktów, jest stosowanie szeroko rozumianej zasady fair play oraz utrzymywanie przyjaznej atmosfery między zawodnikami.

Samochód: Włoskie i Polskie Fiaty 126 i 126 Bis spełniające wymogi bezpieczeństwa

Maluch TrophyMaluch Trophy

Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań Volkswagen Castrol Cup na Torze Poznań fot. Volkswagen

Miejsce 1: Volkswagen Castrol Cup

Opis: Volkswagen Castrol Cup to nowy cykl wyścigów, którego celem jest nie tylko rywalizacja sama w sobie, lecz także promocja młodych talentów wyścigowych. Zawodnicy ścigają się w identycznych, specjalnie przygotowanych Volkswagenach Golfach, co dodatkowo podnosi poziom i konkurencyjność rywalizacji, bowiem kluczowym czynnikiem są umiejętności zawodników, które bezpośrednio decydują o wynikach. W sezonie 2013 wyścigi są rozgrywane w pięciu krajach: w Polsce, Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji. Organizacja pucharu przewidziana jest co najmniej na trzy sezony. Sezon 2013 składa się z 7 rund, w trakcie których rozegranych zostanie w sumie 14 wyścigów.

Samochód: Specyfikacja wyścigowego Golfa została dopracowana przez Volkswagen Racing Polska we współpracy z Volkswagen R GmbH oraz Volkswagen Motorsport ? działami koncernu zajmującymi się autami sportowymi. Samochód jest wyposażony w jednostkę benzynową 2.0 TSI o mocy 260 KM. Smaku rywalizacji dodaje system Push-to-Pass, którego aktywacja na krótki czas zwiększa moc silnika o dodatkowe 50 KM.

Volkswagen Castrol Cup na Torze PoznańVolkswagen Castrol Cup

Więcej o:
Copyright © Agora SA