Rozpoczął się okres gigantycznych inwestycji w infrastrukturę Skody (było to kluczowym warunkiem fuzji). Fabrykę w Mlada Boleslav skomputeryzowano, wyposażono w nowoczesne maszyny, pobudowano nowe montownie - to wszystko sprawiło, że pracownicy mogli skupić się na tym, co potrafili najlepiej, czyli na swojej pracy bez obawy o przyszłość.
Na efekty nie trzeba było długo czekać. Producent wkracza na nowe rynki. W 1995 roku zakończyło się wytwarzanie modelu Favorit (powstało ponad milion egzemplarzy) i rozpoczęła nowa era, czyli seryjna produkcja Skody Felicia.
Materiały partnerów
zobacz wybrane produkty
Następczyni Favorit była produkowana w czterech wersjach nadwozia: hatchback, Combi, Pick-up i Vanplus. W latach 1996-2000 wyprodukowano też 4016 sztuk dwumiejscowej wersji Fun dla aktywnych.
Felicia była pierwszym przełomem. Auta znacznie nowocześniejsze od Favorit dobrze się sprzedawały (w okresie od 1994 do 2001 roku powstało 1,4 miliona egzemplarzy), ale na tym nie zamierzano poprzestać.
14 lutego 1995 roku zostaje położony kamień węgielny pod nową, większą fabrykę, gdzie w niedalekiej przyszłości rozpocznie się produkcja całkowicie nowego modelu Octavia.
Skoda Felicia | Opinie moto.pl
Skoda Felicia Combi
Skoda Felicia Pick-up
Skoda Felicia Vanplus
Skoda Felicia Fun
Skoda Felicia po liftingu - 1998 rok
Octavia to pierwszy model, który powstał w całości pod rządami Volkswagena. Auto bazowało na technice z VW Golfa, ale wyglądało zupełnie inaczej i posiadało bardzo duży bagażnik. Kompaktowa Skoda zadebiutowała w 1996 roku, a jej sprzedaż rozpoczęła się w roku następnym.
W 1998 roku na salonie w Genewie Skoda zaprezentowała Octavię Combi, a rok później na wystawie w Paryżu najbardziej luksusowy model w tamtym okresie - Octavię Laurin&Klement. W 1999 roku Škoda rozpoczyna starty w rajdach WRC. W 2000 roku model poddano drobnemu liftingowi, a w 2001 roku pojawiły się: Octavia 4x4 oraz Octavia RS - najszybszy do tej pory samochód Skody produkowany seryjnie.
Skoda Octavia
Skoda Octavia Laurin&Klement
Skoda Octavia WRC o mocy 300 KM (2003)
Skoda Octavia Combi
Skoda Octavia FL
Skoda Octavia RS
Po sukcesie Octavii, czescy inżynierowie dostali od Volkswagena zadanie samodzielnego opracowania nowej płyty podłogowej dla całego koncernu, którą miały dzielić VW Polo, Seat Ibiza i nowa Skoda Fabia.
Światowa premiera następcy Felicii odbyła się w 1999 roku na 58. salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem. W 2000 roku do Fabii hatchback dołącza wersja Combi (debiut na wystawie w Paryżu) ? to pierwsze kombi marki w segmencie B. Sedan pojawił się w 2001 roku.
Skoda Fabia - model z gliny
Skoda Fabia Combi
Cała gama modelowa Fabii
Kolejny rozdział w swoich najnowszych dziejach Skoda otworzyła w 2001 roku, prezentując na targach we Frankfurcie luksusowy model Superb. Auto powstało na płycie podłogowej Volkswagena Passata B5, ale z wydłużonym rozstawem osi, dzięki czemu osiągnięto przestronniejszą kabinę. Tak narodziła się flagowa Skoda, która miała udowodnić, że producent z Mlada Boleslav nie chce pełnić role tylko taniej marki.
Czesi planowali stworzyć również wersję Combi pierwszej generacji Superba, ale Volkswagen ostatecznie nie wydał na to zgody. W 2002 roku pokazano ciekawy koncept coupe na bazie Superba o nazwie Tudor. Ten projekt także nie miał szans na produkcję seryjną.
Skoda Superb
Skoda Tudor concept
2004 rok data premiery drugiej odsłony Octavii. Samochód otrzymał nowocześniejszą stylistykę, a jego bazą stał się VW Golf V. Na sukces nie trzeba było długo czekać. Octavia II stała się hitem sprzedaży. Prostota, sprawdzona technika, sporo miejsca w środku, bardzo duży bagażnik i niewygórowane ceny - ten model szybko trafił w gusta rodzin i klientów flotowych. W 2005 roku ofertę powiększono o usportowioną wersję RS, a w 2007 o uterenowione kombi Scout.
Skoda zaczyna mieć dostęp do najnowocześniejszych technologii Volkswagena. W 2008 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu firma prezentuje Octavię po faceliftingu. Druga generacja modelu jest obecnie po Octavii Tour, drugim najdłużej produkowanym modelem w portfolio marki Škoda. Pojawiła się ona na polskim rynku w 2009 roku, dokładnie pół wieku po tym, kiedy pierwsza, historyczna Octavia opuściła zakłady Škody w Mlada Boleslav.
Skoda Octavia II | Opinie moto.pl
Skoda Octavia II Combi
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia II FL
Skoda Octavia - 50 lat minęło
W 2003 roku w Genewie Skoda pokazuje zadziwiający projekt stylistyczny o nazwie Roomster. Koncept jest zapowiedzią nowego auta rodzinnego oraz nowego kierunku stylistycznego marki. Sukces konstrukcji Fabii, sprawił, że Skoda z jednej z części składowych Grupy VW stała się najważniejszym zapleczem całej Grupy i dostała niemal wolną rękę w dziedzinie wymyślania nowych modeli - tak powstał model Roomster. Samochód nie okazał się jednak hitem i zawsze był w cieniu pozostałych, bardziej tradycyjnych modeli. Auto oferowane jest również w dostawczej odmianie Praktik.
Skoda Roomster
Skoda Roomster
Skoda Praktik
Skoda Roomster FL - 2010 rok
W 2007 roku przyszła pora na odświeżenie kolejnego bestsellera. Fabia II miała stać się atrakcyjniejsza dla młodszych klientów. Auto zaczęto oferować w różnych konfiguracjach kolorystycznych nadwozia i dachu. Zrezygnowano z wersji sedan. Stylistycznie samochód nawiązuje do zaprezentowanego wcześniej Roomstera.
W 2010 oba modele przeszły modernizację. W ofercie pojawił się też kolejny po Octavii RS usportowiony model - Fabia RS (również w wersji Combi) z podwójnie doładowanym silnikiem 1.4 TSI o mocy 180 KM.
Skoda Fabia II | Opinie moto.pl
Skoda Fabia II
Skoda Fabia II Combi
Skoda Fabia Scout
Skoda Fabia II FL
Skoda Fabia II RS
Marzec 2008 roku, salon samochody w Genewie - Skoda prezentuje kolejną generację modelu Superb. Podobnie jak poprzedni model tak i ten produkowany jest w czeskich Kvasinach. Nowa generacja jest liftbackiem, jednak przez zastosowanie innowacyjnego systemu otwierania drzwi bagażnika TwinDoor, dającego możliwość uniesienia samej pokrywy lub pokrywy z szybą, posiada sylwetkę klasycznego sedana.
Dwa lata trzeba było czekać na wersje kombi, ale w końcu się udało. W 2010 roku we Frankfurcie światu pokazano Superba Combi ? rodzinne auto z bagażnikiem o pojemności aż 633 litrów. Samochód został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. Po pięciu latach od premiery, flagowa Skoda Superb przeszła facelifting.
Skoda Superb II
Skoda Superb TwinDoor
Skoda Superb Combi
Skoda Superb Combi
fot. Skoda
Skoda Superb FL
Skoda Superb FL
W 2009 roku Skoda weszła do nowego dla siebie segmentu SUV-ów. Wprowadzenie modelu Yeti było odpowiedzią Czechów na stale rosnącą popularność aut tego typu. Wersja koncepcyjna została pokazana w 2005 roku.
W 2013 roku model Yeti przeszedł modernizację. Samochód zaczęto oferować w dwóch wersjach: typowo miejskiej oraz uterenowionej Outdoor.
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Skoda Yeti Concept 2005 rok
Skoda Yeti FL
W 2011 roku Skoda zaprezentowała nowy model segmentu A. Typowo miejskie Citigo to jeden z trojaczków Grupy Volkswagena, obok Seata Mii i VW up! W Czechach auto trafiło do sprzedaży pod koniec 2011 roku, a na pozostałych rynkach latem 2012 roku. Najpierw wprowadzono model w wersji trzydrzwiowej, a następnie odmianę pięciodrzwiową.
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Od dłuższego czasu Skoda nie oferuje już Fabii sedan, ale za to pod koniec 2012 roku wprowadziła niewielkiego liftbacka, który ma wypełnić lukę pomiędzy Fabią a Octavią. Model Rapid jest bliźniaczą konstrukcją nowego Seata Toledo. Od listopada 2013 roku Rapid będzie dostępny również jako hatchback o nazwie Spaceback.
Skoda Rapid
fot. Skoda
Skoda Rapid Spaceback
Skoda Rapid
W 2012 roku miała miejsce wyczekiwana premiera trzeciej generacji Octavii. Model powstał na nowej platformie MQB. Jest lepiej wyposażony, większy i lżejszy od poprzednika. Stylistycznie upodobnił się do mniejszego Rapida. W ofercie nadal są wersje: liftback, kombi, 4x4 i usportowiona RS.
Skoda Octavia III
Skoda Octavia III Combi
Skoda Octavia III RS