Protoplasta współczesnej S-klasy. Jeden z najlepszych samochodów ze znaczkiem Mercedesa w historii. Został zaprezentowany szerokiej publiczności w 1951 roku właśnie na salonie we Frankfurcie. Zbudowany na ówcześnie najnowszym typie tzw. "ramy X" posiadał pod maską sześciocylindrową rzędową jednostkę o aluminiowej głowicy, generującą 115 KM. Moc przekazywana była na koła za pomocą 4-biegowej w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów. W186 otrzymał przydomek Adenauer po Konradzie Adenauerze - Pierwszym Kanclerzu Republiki Federalnej Niemiec, który miał w swojej flocie aż sześć tego typu aut w różnych konfiguracjach nadwozia - od limuzyny po cabrio.
Mercedes-Benz Type 300
Mercedes-Benz Type 300
W 1951 roku pokazano także, nazwany przez niemiecką publiczność "Barokowym Aniołem", nowy model BMW 501. Miał on być odpowiedzią Bawarczyków na limuzyny Mercedesa. Pod długą przednią maskę trafił sześciocylindrowy rzędowy silnik o mocy 65 KM. W późniejszym okresie było dostępne także dwu i półlitrowe V8. Projektantem modelu 501 był designer polskiego pochodzenia - Peter Szymanowski.
BMW 501
W 1953 roku na kolejnym Salonie Samochodowym we Frankfurcie pokazano przeprojektowanego Studebakera Champion Sedan. Nowy przód z dużo niżej poprowadzoną linią maski miał sprawić, że nowy Studebaker będzie bardziej atrakcyjny wizualnie. Pod maską pozostał niezmieniony rzędowy silnik o mocy 85 KM.
Studebaker Champion Sedan
W latach 50-tych a dokładniej na IAA Frankfurt w 1955 roku pokazano wyjątkowe i do dzisiaj kultowe BMW 507. Klasyczny roadster, który mechanicznie bazował na BMW 501 i 502 został wprowadzony do produkcji przez bardzo mocne naciski amerykańskiego importera BMW do Stanów Zjednoczonych - Maxa Hoffmana, który potrzebował alternatywy dla Mercedesa 300SL. 507 było napędzane najmocniejszym dostępnym w palecie modeli BMW silnikiem V8, o pojemność 3.2 litra, który zdolny był rozpędzić 507 do 100 km/h w 11.1 sekundy.
BMW 507
W 1957 roku na stoisku DKW można było zobaczyć model Munga, który zatwierdzono do produkcji, a którego nazwa wzięła się od rozwinięcia - "Mehrzweck UNiversal Geländewagen mit Allradantrieb" W wolnym tłumaczeniu na język polski brzmiałoby to: wielozadaniowy uniwersalny samochód terenowy z napędem na cztery koła. Pojazd ten powstał głównie z myślą o służbie w wojsku i innych formacjach państwowych, jak Straż Graniczna czy Policja. Do sprzedaży trafiła również cywilna wersja, która można było nabyć już za niecała 10.000 DM.
DKW Munga