Najgorzej sprzedające się auta segmentu D

Najlepiej w tym roku sprzedaje się Volkswagen Passat, a jakie jest najgorzej sprzedające się auto segmentu D w Polsce? Zobacz najgorszą dziesiątkę
VW Passat VW Passat fot. VW Passat

Bestsellery

Najlepsza dziesiątka ma swoich pewniaków, ale i niespodzianki. Oprócz Passata, Superba, czy Mondeo w zestawieniu znalazły się modele marek, które nie są ulubieńcami flot. Są to m.in. doskonale przyjęta Mazda 6, czy Hyundai i40. Ich sprzedaż opiera się głównie na klientach indywidualnych. Na ósmej pozycji uplasował się reprezentant aut premium, BMW serii 3. Całkiem niezłą, jedenastą pozycję zajął "mało praktyczny" VW CC.

Ponad 1000 ofert Passatów

Lp. Marka, model sprzedaż szt. (01-07.2013)
1. Volkswagen Passat
2640
2. Toyota Avensis 1882
3. Ford Mondeo
1788
4. Skoda Superb
1619
5. Opel Insignia 1611
6. Mazda 6 1137
7. Peugeot 508
743
8. BMW serii 3
557
9. Honda Accord
555
10. Hyundai i40
512
11. Volkswagen CC
510
12. Citroen C5 495
13. Volvo S60/V60
382
14. Audi A4 363
15. Mercedes C Klasa 362

 

VW PassatVW Passat (B7) - najlepiej sprzedający się samochód klasy średniej w Polsce w tym roku

VW PassatVW Passat (B7)

Mazda6Mazda6 kombi - szóste miejsce - doskonały wynik debiutanta

Hyundai i40Hyundai i40 - koreańczyk, podobnie jak Mazda nie jest ulubieńcem flot, a mimo to załapał się do pierwszej dziesiątki

2013 Renault Laguna III 2013 Renault Laguna III fot. Renault

10. Renault Laguna

Na szesnastym miejscu wśród najlepszych, ale na dziesiątym wśród najgorszych uplasowało się Renault Laguna. Wynik za pierwsze siedem miesięcy tego roku to 330 sprzedanych samochodów. To o ponad połowę gorszy wynik, niż ten uzyskany przez Peugeota 508. Jak widać wysoka usterkowość kolejnych generacji nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe klientów.

Wygodne, rodzinne auto francuskie

2013 Renault Laguna III Renault Laguna III kombi (2013)

2013 Renault Laguna III Renault Laguna Coupe (2013)

2013 Renault Laguna III Renault Laguna III - wnętrze

Audi A5 Audi A5 Audi A5

9. Audi A5

305 osób zdecydowało się na zakup Audi A5. Nie jest to wynik zły. Alternatywne wcielenia A4, w wydaniu coupe, cabrio i liftback uzyskały niewiele gorszy wynik, niż samo Audi A4 (363 sztuki). Jak widać dobre pomysły popłacają.

Używane Audi tańsze niż myślisz

Audi A5Audi A5 Sportback

Audi RS5 Cabriolet Audi RS5 Cabriolet

Audi A5Audi A5 - rodzina w komplecie

Audi A5Audi A5 - wnętrze

Kia Optima 2011 Kia Optima 2011 Kia

8. Kia Optima

Kia Optima weszła na rynek prezentując bardzo udaną stylistykę. Niestety wynik sprzedaży za pierwsze siedem miesięcy nie jest imponujący i wynosi zaledwie 201 sztuk. Bliźniaczy Hyundai i40, oferujący identyczną technikę, znalazł w tym czasie 512 klientów. Jak widać powtórzenie sukcesu cee'da w klasie średniej nie jest wcale takie proste.

Dobrze wyglądająca koreańska limuzyna

Kia Optima

Kia Optima 2011Kia Optima - wnętrze

Kia Optima HybridKia Optima Hybrid

Subaru Legacy Subaru Legacy Subaru Legacy

7. Subaru Legacy

Subaru zawsze było marką alternatywną wśród producentów japońskich. W zyskaniu nowych klientów z pewnością nie pomaga sukcesywne obniżanie jakości, głównie stosowanych materiałów. Wynik 194 sztuk można wobec powyższego uznać za zadowalający.

Subaru na każdą okazję

Subaru LegacySubaru Legacy

Subaru LegacySubaru Legacy kombi

Subaru OutbackSubaru Outback

Seat Exeo (facelifting 2011) Seat Exeo (facelifting 2011) Seat Exeo (facelifting 2011)

6. Seat Exeo

Exeo wydawał się być dobrym pomysłem. Technologia Audi w tańszym wydaniu Seata. Niestety dość ciasne wnętrze i krytykowana stylistyka złożyły się na porażkę tego modelu, nie tylko w Polsce. Seat myśli poważnie o zakończeniu produkcji, a o następcy na razie nic nie słychać. Jak na razie w tym roku z polskich salonów wyjechało 136 sztuk hiszpańskiego średniaka.

Prawie jak Audi, a kosztuje połowę

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011)

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011)

Seat Exeo (facelifting 2011)Seat Exeo (facelifting 2011) - wnętrze

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu Fot. Chevrolet | Chevrolet Malibu

5. Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu to produkt globalny. W niemal niezmienionej formie sprzedawany jest w Azji, Ameryce Północnej i Europie. W gusta polskich klientów jednak nie trafił, znajdując w tym roku zaledwie 79 chętnych.

Chevrolet malibu - europejski Amerykanin

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu

Chevrolet Malibu Chevrolet Malibu

Chevrolet MalibuChevrolet Malibu

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport

4. Lexus IS

Sprzedaż 52 sztuk to powód do niezadowolenia, ale Lexus patrzy w przyszłość optymistycznie. Statystyki będą szybko rosnąć, przynajmniej w tym roku. Wszystko przez zmianę pokoleniową. Druga generacja, sprzedawana do maja zalegała w salonach, ale nowa długo nie będzie się w nich kurzyć. W lipcu, pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży trzeciej generacji klienci zamówili 36 IS-ów. Jeśli ten trend się utrzyma...

Lexus za niecałe 20 tysięcy złotych

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

Lexus IS 250 F-Sport Lexus IS 250 F-Sport (2013)

 

Lexus ISLexus IS - poprzednia generacja w tym roku już się prawie nie sprzedawała

Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude

3. Renault Latitude

Na ostatnim miejscu podium wylądowała mało kojarzona francuska limuzyna klasy średniej, model Latitude. Renault bowiem znalazło receptę na katastrofę: technologię Laguny zapakowało w mało ciekawe nadwozie, a produkcję ulokowało w zakładach marki Samsung, w Korei. Wynik to 28 sprzedanych sztuk.

Renault produkowane u Samsunga

2011 Renault LatitudeRenault Latitude

2011 Renault LatitudeRenault Latitude

Infiniti G37 Infiniti G37 Infiniti

2. Infiniti G

Infiniti to marka kojarzona jedynie przez fanów motoryzacji. Dla mnie to jedyne wytłumaczenie tak znikomej sprzedaży całkiem udanego modelu (6 sztuk, z czego 3 w styczniu). Ale tuż za kotarą na premierę czeka już całkiem nowe Infiniti Q50, które być może jak u Lexusa rozkręci sprzedaż.

Niedoceniany model Infiniti

Infiniti G37Infiniti G37

Infiniti Q50Infiniti Q50

Infiniti Q50 Infiniti Q50

Infiniti Q50Infiniti Q50

Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi

1. Suzuki Kizashi

Najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce w tym roku jest Alfa Romeo 159. Nie, to nie pomyłka. 159-ka znalazła dwóch klientów, ale w naszym zestawieniu zabrakło dla niej miejsca. Powód jest prosty, produkcja zakończyła się w ubiegłym roku i były to wyprzedaże zeszłego rocznika. W całym 2012 roku na Alfę Romeo 159 zdecydowało się 83 klientów.

Tym samym najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce po pierwszych siedmiu miesiącach jest Suzuki Kizashi. Tylko troje ludzi zdecydowało się na jego zakup.

Używany ma sens - Suzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Suzuki KizashiSuzuki Kizashi

Alfa Romeo 159Alfa Romeo 159

Więcej o:
Copyright © Agora SA