Najlepsza dziesiątka ma swoich pewniaków, ale i niespodzianki. Oprócz Passata, Superba, czy Mondeo w zestawieniu znalazły się modele marek, które nie są ulubieńcami flot. Są to m.in. doskonale przyjęta Mazda 6, czy Hyundai i40. Ich sprzedaż opiera się głównie na klientach indywidualnych. Na ósmej pozycji uplasował się reprezentant aut premium, BMW serii 3. Całkiem niezłą, jedenastą pozycję zajął "mało praktyczny" VW CC.
Lp. | Marka, model | sprzedaż szt. (01-07.2013) |
1. | Volkswagen Passat |
2640 |
2. | Toyota Avensis | 1882 |
3. | Ford Mondeo |
1788 |
4. | Skoda Superb |
1619 |
5. | Opel Insignia | 1611 |
6. | Mazda 6 | 1137 |
7. | Peugeot 508 |
743 |
8. | BMW serii 3 |
557 |
9. | Honda Accord |
555 |
10. | Hyundai i40 |
512 |
11. | Volkswagen CC |
510 |
12. | Citroen C5 | 495 |
13. | Volvo S60/V60 |
382 |
14. | Audi A4 | 363 |
15. | Mercedes C Klasa | 362 |
VW Passat (B7) - najlepiej sprzedający się samochód klasy średniej w Polsce w tym roku
VW Passat (B7)
Mazda6 kombi - szóste miejsce - doskonały wynik debiutanta
Hyundai i40 - koreańczyk, podobnie jak Mazda nie jest ulubieńcem flot, a mimo to załapał się do pierwszej dziesiątki
Na szesnastym miejscu wśród najlepszych, ale na dziesiątym wśród najgorszych uplasowało się Renault Laguna. Wynik za pierwsze siedem miesięcy tego roku to 330 sprzedanych samochodów. To o ponad połowę gorszy wynik, niż ten uzyskany przez Peugeota 508. Jak widać wysoka usterkowość kolejnych generacji nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe klientów.
Wygodne, rodzinne auto francuskie
Renault Laguna III kombi (2013)
Renault Laguna Coupe (2013)
Renault Laguna III - wnętrze
305 osób zdecydowało się na zakup Audi A5. Nie jest to wynik zły. Alternatywne wcielenia A4, w wydaniu coupe, cabrio i liftback uzyskały niewiele gorszy wynik, niż samo Audi A4 (363 sztuki). Jak widać dobre pomysły popłacają.
Używane Audi tańsze niż myślisz
Audi A5 Sportback
Audi RS5 Cabriolet
Audi A5 - rodzina w komplecie
Audi A5 - wnętrze
Kia Optima weszła na rynek prezentując bardzo udaną stylistykę. Niestety wynik sprzedaży za pierwsze siedem miesięcy nie jest imponujący i wynosi zaledwie 201 sztuk. Bliźniaczy Hyundai i40, oferujący identyczną technikę, znalazł w tym czasie 512 klientów. Jak widać powtórzenie sukcesu cee'da w klasie średniej nie jest wcale takie proste.
Dobrze wyglądająca koreańska limuzyna
Kia Optima
Kia Optima - wnętrze
Kia Optima Hybrid
Subaru zawsze było marką alternatywną wśród producentów japońskich. W zyskaniu nowych klientów z pewnością nie pomaga sukcesywne obniżanie jakości, głównie stosowanych materiałów. Wynik 194 sztuk można wobec powyższego uznać za zadowalający.
Subaru Legacy
Subaru Legacy kombi
Subaru Outback
Exeo wydawał się być dobrym pomysłem. Technologia Audi w tańszym wydaniu Seata. Niestety dość ciasne wnętrze i krytykowana stylistyka złożyły się na porażkę tego modelu, nie tylko w Polsce. Seat myśli poważnie o zakończeniu produkcji, a o następcy na razie nic nie słychać. Jak na razie w tym roku z polskich salonów wyjechało 136 sztuk hiszpańskiego średniaka.
Prawie jak Audi, a kosztuje połowę
Seat Exeo (facelifting 2011)
Seat Exeo (facelifting 2011)
Seat Exeo (facelifting 2011) - wnętrze
Chevrolet Malibu to produkt globalny. W niemal niezmienionej formie sprzedawany jest w Azji, Ameryce Północnej i Europie. W gusta polskich klientów jednak nie trafił, znajdując w tym roku zaledwie 79 chętnych.
Chevrolet malibu - europejski Amerykanin
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Sprzedaż 52 sztuk to powód do niezadowolenia, ale Lexus patrzy w przyszłość optymistycznie. Statystyki będą szybko rosnąć, przynajmniej w tym roku. Wszystko przez zmianę pokoleniową. Druga generacja, sprzedawana do maja zalegała w salonach, ale nowa długo nie będzie się w nich kurzyć. W lipcu, pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży trzeciej generacji klienci zamówili 36 IS-ów. Jeśli ten trend się utrzyma...
Lexus za niecałe 20 tysięcy złotych
Lexus IS 250 F-Sport (2013)
Lexus IS 250 F-Sport (2013)
Lexus IS 250 F-Sport (2013)
Lexus IS - poprzednia generacja w tym roku już się prawie nie sprzedawała
Na ostatnim miejscu podium wylądowała mało kojarzona francuska limuzyna klasy średniej, model Latitude. Renault bowiem znalazło receptę na katastrofę: technologię Laguny zapakowało w mało ciekawe nadwozie, a produkcję ulokowało w zakładach marki Samsung, w Korei. Wynik to 28 sprzedanych sztuk.
Renault produkowane u Samsunga
Renault Latitude
Renault Latitude
Infiniti to marka kojarzona jedynie przez fanów motoryzacji. Dla mnie to jedyne wytłumaczenie tak znikomej sprzedaży całkiem udanego modelu (6 sztuk, z czego 3 w styczniu). Ale tuż za kotarą na premierę czeka już całkiem nowe Infiniti Q50, które być może jak u Lexusa rozkręci sprzedaż.
Infiniti G37
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce w tym roku jest Alfa Romeo 159. Nie, to nie pomyłka. 159-ka znalazła dwóch klientów, ale w naszym zestawieniu zabrakło dla niej miejsca. Powód jest prosty, produkcja zakończyła się w ubiegłym roku i były to wyprzedaże zeszłego rocznika. W całym 2012 roku na Alfę Romeo 159 zdecydowało się 83 klientów.
Tym samym najgorzej sprzedającym się samochodem klasy średniej w Polsce po pierwszych siedmiu miesiącach jest Suzuki Kizashi. Tylko troje ludzi zdecydowało się na jego zakup.
Używany ma sens - Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Suzuki Kizashi
Alfa Romeo 159