- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 74 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 68 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 66%
Przy okazji przyznania nowych gwiazdek Euro NCAP postanowiło wyróżnić Fiata i Mitsubishi za stosowane przez nie technologie. W obu przypadkach chodzi o rozwiązania zapobiegające kolizjom.
W przypadku Fiata rozwiązanie to nosi nazwę City Brake Control i - jak sama nazwa wskazuje - może być pomocne w mieście. System działa przy prędkościach nie przekraczających 30 km/h, jest zdolny rozpoznawać przeszkody przed samochodem i - w przypadku braku reakcji kierowcy - automatycznie uruchamiać hamulce. W zależności od pewnych parametrów (m.in. rodzaj nawierzchni, prędkość i kierunek ruchu samochodu, pozycja przeszkody czy stan opon) działanie systemu może zapobiec kolizji całkowicie lub przynajmniej zminimalizować jej skutki.
W podobne rozwiązanie wyposażone mogą być nowe modele Mitsubishi. Główna różnica polega na tym, że system Forward Collision Mitigation może działać do prędkości 180 km/h. Specjalny radar skanuje przestrzeń przed samochodem (do 200 metrów) wychwytując obiekty, które mogą być zagrożeniem. W pierwszej chwili kierowca ostrzegany jest o możliwości wystąpienia kolizji za pośrednictwem sygnału dźwiękowego oraz informacji wyświetlanej przez komputer pokładowy. W tym samym czasie moduł sterujący zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie zareaguje, system rozpoczyna delikatnie hamować, co ma dodatkowo zaalarmować kierowcę. Jeśli i to nie poskutkuje, FCM zaczyna hamować za niego w celu - podobnie jak u Fiata - uniknięcia kolizji lub zminimalizowania jej skutków.