Tym razem specjaliści przetestowali Chevroleta Traxa, nowe wcielenie Dacii Sandero, Nissana Evalię i nowego crossovera ze stajni Renault - Captura. Przyzwyczailiśmy się już, że mimo coraz bardziej drastycznych wymagań Euro NCAP, niewiele aut otrzymuje mniej niż maksymalną liczba pięciu gwiazdek. Tym razem jednak, kompletu punktów nie zdołały uzyskać aż dwa modele.
Jednym z tych aut jest Dacia Sandero. Inżynierowie dobrze przygotowali auto pod kątem ochrony dorosłych pasażerów oraz podróżujących autem dzieci, ale kiepski wynik w kategorii dostępnych systemów bezpieczeństwa kosztował auto jedną gwiazdkę. Jeszcze gorzej w testach zderzeniowych wypadła Evalia, czyli osobowa wersja Nissana NV200. W tym przypadku jednak, kluczowy był kiepski wynik pod względem ochrony dorosłych pasażerów. Efekt? Tylko trzy gwiazdki.
Szczegółowe wyniki wszystkich wymienionych wyżej aut oraz filmy z crash testów znajdziecie na kolejnych stronach.
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 % (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81 %
- ocena łączna: cztery gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 % (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55 %
- ocena łączna: trzy gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 68 % (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55 %
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88 % (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 %
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 61 %
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81 %