Na przykładzie Maserati widać jak bardzo technologia idzie do przodu. Listę otwiera model GranTurismo, który niezależnie od wersji (S, MC, GranCabrio) osiąga wynik 337 g/km. Za to nowe Quattroporte GTS z mocniejszym, 520 konnym silnikiem może pochwalić się mniejszą emisją substancji szkodliwych 274 g/km.
Nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarinę
Wersja z otwieranym dachem zaprezentowana została w maju 2010 roku
4,7 litrowy silnik V8 został skonstruowany przez Ferrari
Pierwsza limuzyna o nazwie Quattroporte pojawiła się w 1963 roku. Najnowszy model zaprezentowano kilka miesięcy temu
Do niedawna trucicielem nr 1 w Maździe był model CX-7 z 2,3 litrowym silnikiem o mocy 260 KM (243 g/km). Po wycofaniu go z sprzedaży pałeczkę lidera przejął model 3 MPS z wynikiem 224 g/km. Na drugim miejscu znajduje się rodzinny van - Mazda 5. Wersja z dwulitrowym silnikiem (144 KM) wypluwa 192 g/km substancji szkodliwych.
Obydwie generacje miały taki sam silnik 2,3 litra o mocy 260 KM
Mazda 3 MPS to hot hatch z krwi i kości z niezłymi osiągami. 0-100 km/h 6,1 sekundy, V-max 250 km/h
Mazda 5 to rodzinny van oferowany od 2007 roku. Jego poprzednik nosił nazwę Premacy
Król wszystkich króli nazywa się Mercedes G 65 AMG. Terenówka z 12 cylindrowym silnikiem o mocy 612 KM. Taki zbytek zbytków. To absolutny lider w wydzielaniu szkodliwych substancji. Jego wynik to 397 g/km. Nr 2 u Mercedesa to kolejny model z 12 cylindrowym silnikiem. Wynikiem 329 g/km może pochwalić się przedłużana S klasa w wersji 600 L. W porównaniu z nią model S 63 AMG wydaje się być ekologicznym autem (244 g/km).
Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 5,3 sekundy
Jednostka napędowa ma turbosprężarki z kanałami spiralnymi o zwiększonym przekroju, zoptymalizowane pod kątem przepływu kanały wastegate i zapłon wieloiskrowy z dwunastoma podwójnymi cewkami
12 cylindrowy silnik klasy S osiąga moc 517 KM
Okazuje się, że Mini to bardzo ekologiczna firma. Żaden z modeli nie przekracza wartości powyżej 180 g/km. Z punktu widzenia ekologii najgorzej wypada Mini w wersji John Cooper Works Countryman. 218 konna jednostka napędowa wydziela co kilometr 172 gramy na kilometr substancji szkodliwych. Na drugim miejscu jest ex aequo aż kilka modeli. Mini Cooper S Countryman, John Cooper Works Roadster i Cooper S Coutrymann - wszystkie modele z wynikiem 157 g/km.
Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7 sekund i rozpędza się maksymalnie do 225 km/h
Za model John Cooper Works Cabrio zapłacić trzeba co najmniej 140 900 złotych
O wiele tańszy jest Za model John Cooper Works Roadster - 119 800 złotych
Model Countryman produkowany jest w Graz (Austria) od 2010 roku
Nie największy model w gamie (Pajero) tylko najmocniejszy ma najgorszą wartość wydalania substancji szkodliwych. Mistubishi Lancer Evo osiąga wynik 243 g/km. Na drugim miejsc jest wspomniane już Pajero w wersji 5 drzwiowej z silnikiem 3,2 litra i mocą 200 KM. Wynik 213 g/km. Dal porównania wersja trzydrzwiowa wypluwa do atmosfery 207 g/km substancji szkodliwych.
Aktualna wersja, inaczej niż poprzednie, nie nazywa się Lancer EVO X, a po prostu Lancer EVO. Nie dotyczy to jedynie Japonii i Wielkiej Brytanii - tam pozostawiono X
Aktualny model jest czwartą generacją Pajero
Obstawiałbym na Pathfindera, albo Navarę, a tu największymi trucicielami u Nissana są sportowe modele. Numer jeden to GT-R z wynikiem 275 g/km. Zacne drugie miejsce zajmuje model 370Z Roadster z rezultatem 262 g/km. Wersja coupe jest przyjaźniejsza dla śrdowiska - 248 g/km.
Inżynierowie Nissana wycisnęli z 3.8-litrowca aż 542 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 631 Nm
Nissan 370Z Roadster pojawił się na rynku w 2010 roku
Elektryczny dach roadstera chowa się w czasie 20 sekund
Najwięcej substancji szkodliwych z całej palety modeli Opla wydziela Insignia Sports Tourer OPC, czyli najmocniejszy z Opel w wersji kombi. Jego wynik to 274 g/km. Niewiele mniej, bo 263 g/km osiąga inny model Insigni kombi, a dokładnie Insignia Sports Tourer 2,8 V6 Turbo 4x4. Ciekawie prezentuje się sytuacja wśród limuzyn modelu Insignia. Tu prym wiedzie 2,8 V6 Turbo 4x4 (wynik 256 g/km) a wersja OPC jest nieco lepsza - 249 g/km.
Insignia w wersji OPC przyspiesza do setki w czasie sześciu sekund i rozpędza się z opcją OPC Unlimited do 270 km/h
Model 2.8 V6 Turbo 4x4 ma 260 KM mocy. To pozwala osiągnąć setkę w 6,9 sekundy
Niezłe zaskoczenie wśród modeli Peugeota. O ile pierwsze miejsce dla modelu Expert Tepee nie jest dużym zdziwieniem, o tyle pozycja nr dwa to na pewno zaskoczenie. Znalazł się na niej mały kabriolecik - 207 CC z 155 konnym silnikiem. Expert Tepee wypluwa co kilometr 196 gram substancji szkodliwych do atmosfery, natomiast kabriolet 170 g/km.
Model 207 CC dołączył do gamy samochodów 207 w kwietniu 2007 roku
Skrót CC oznacza coupé-cabrio
Nie najmocniejsze, największe czy najcięższe modele są najmniej przyjazne środowisku. Przynajmniej tak jest w przypadku Porsche. Zwykła Panamera S z 400 konnym V8 wydziela najwięcej substancji szkodliwych, a dokładnie 293 g/km. Na drugiej pozycji z wynikiem 270 g/km uplasowały się aż trzy modele - Panamera Turbo i mocniejszy o 50 KM (550 KM) model Turbo S oraz SUV Cayenne w wersji Turbo.
8-cylindrowy, 32 zaworowy silnik z turbosprężarką modelu Panamera Turbo osiąga moc 500 KM
Panamera Turbo S przyspiesza do setki w 3,8 sekundy i rozpędza się do 306 km/h
Pierwsza generacja modelu Cayenne pojawiła się w 2002 roku. Cayenne nr 2 jest na rynku od 2010 roku
236 g/km to wynik modelu Traifc z czterocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 2,5 litra i mocy 146 KM. To rekordowy wynik wydzielania substancji szkodliwych wśród modeli Renault. Miejsce nr dwa przypadło Koleosowi - 220 g/km.
Model Koleos miał swój debiut na wystawie motoryzacyjnej w Paryżu w 2006 roku
Koleos został zbudowany na płycie podłogowej Nissana X-Traila
U Seata pierwsze i drugie miejsce wypluwają do atmosfery niemal identyczne wartości szkodliwych substancji. Altea Freetrack z silnikiem 2.0 TSI osiąga wynik 197 g/km. O jeden gram mniej (196 g/km) uzyskuje rodzinna Alhambra z tą samą jednostką napędową.
Topowa wersja osiąga moc 211 KM
najnowszy model Alhambry oferowany jest od 2010 roku
Model Superb to najmniej ekologiczna Skoda. prym wiedzie topowa wersja z silnikiem V6 o mocy 260 KM i napędem na cztery koła. Jej wynik to 237 g/km. Nieco mniej substancji szkodliwych wydziela limuzyna z tą samą jednostką napędową - 235 g/km.
Topowa wersja przyspiesza do setki w czasie 6,5 sekundy i rozpędza się do 250 km/h. Wstydu nie ma
Auto zbudowane jest na płycie podłogowej VW Passata
Smart to bardzo ekologiczna marka. Najwięcej substancji szkodliwych wydziela do atmosfery tuningowany model Fortwo Brabus. Wynik 119 g/km jest taki sam dal wersji kabrio i coupe. Zwykły kabriolet z benzynowym silnikiem (R3, 84 KM) osiąga wynik 119 g/km.
Wersja Brabus umożliwia rozpędzenie się do 155 km/h i osiągnięcie 100 km/h w czasie 8,9 sekundy
Pierwszy model Smarta pojawił się w 1998 roku. Kabriolet pojawił się w sprzedaży w 2003 roku
Subaru Impreza WRX STI to najbardziej drapieżne auto w ofercie Japończyków. Niestety też wydzielające najwięcej substancji szkodliwych. W przypadku wersji WRX STI są to 243 g/km. Niewiele lepiej wypada Outback w wersji 3.6 - 232 g/km.
Skrót WRC oznacza World Rally Championship, czyli Rajdowe Mistrzostwa Świata
Aktualna, czwarta generacja Outbacka jest produkowana od 2009 roku
Suzuki Grand Vitara jest liderem w ilości wydzielanych szkodliwych substancji. Wynik dla wersji z silnikiem 2.4 litra to 208 g/km. mało popularne Kizashi z tym samym silnikiem radzi sobie lepiej - 183 g/km.
To trzecia generacja Grand Vitary
Kizashi występuje tylko jako 4-drzwiowy sedan. Auto może mieć pod maską tylko jeden silnik - 2.4 o mocy 178 KM
Toyota całkiem dobrze radzi sobie z substancjami szkodliwymi. Jedynie wielki Land Cruiser z dużym silnikiem diesla V8 wydziela 250 g/km i pickup Hilux 203 g/km. Cała reszta modeli Toyoty osiąga grubo poniżej 200 g/km. Brawo!
Z 272 konnym dieslem ten olbrzym potrafi rozpędzić się do 00 km/h w 8,9 sekundy
Model Hilux oferowany jest niemal na rynkach całego świata
Właściwie to właśnie model Phaeton psuje dobry wynik Volkswagena. Najwięcej szkodliwych substancji wypluwa wersja z silnikiem V8 - 290 g/km. Numer dwa Multivan. Tu najgorszy wynik ma dwulitrowy silnik TSI - 245 g/km.
Oficjalnie model Phaeton nie jest oferowany. Kupić można go na indywidualne zamówienie
VW Multivan to jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie
W Volvo niemal remis. Wygrał z najgorszym wynikiem 249 g/km model XC 60 T6. Natomiast model XC 70 T6 z tym samym 303 konnym silnikiem osiąga wynik 248 g/km.
Auto produkowane jest wyłącznie w belgijskiej fabryce Volvo Cars Gent N.V.
Pierwsza generacja XC 70 powstała w dużej mierze w oparciu o model 850