TOP 6 | Samochody roku w niskich cenach

Europa zaczęła wybierać najlepsze samochodu roku prawie 50 lat temu. Plebiscyt Car of the Year (COTY) cieszy się popularnością i prestiżem do dziś. Co jednak ważniejsze, wiele modeli z motoryzacyjnym Oscarem na koncie można teraz mieć za grosze. Pokazujemy te najciekawsze, po jednym z każdej klasy
Porsche 928 Porsche 928 autotrader.pl

Porsche 928 - Samochód 1978 roku

Model 928 to jedyne Porsche, które wjechało na pierwsze miejsce konkursu COTY. To też, jak na razie, jedyny model tej marki z silnikiem V8 umieszczonym z przodu i pierwsze ośmiocylindrowe Porsche produkowane na masową skalę. Model 928 wytwarzany był od 1977 do 1995 roku. Początkowo pomyślany był jako następca modelu 911, który łączyłby sportowe właściwości jezdne z bogatym wyposażeniem, ale ostatecznie to 911-tka zrobiła większą karierę i w produkcji jest do dziś. Porsche 928 zmieniało się wraz z upływem czasu. Wizualnie pozostało właściwie niezmienne, ale wzbogacano mu wyposażenie i wzmacniano silnik (od 4,4 l 240 KM do 5,4 l 350 KM).

>>> Porsche 928 znajdziesz na Autotrader.pl <<<

Audi 100 Audi 100 autotrader.pl

Audi 100 - Samochód 1983 roku

Audi 100 był swego czasu jednym z najbardziej aerodynamicznych modeli na rynku (ach, to opływowe nadwozie), przez co chwytało za serce niższym niż u konkurencji apetytem na paliwo. Produkowane było od 1982 do 1997 roku, z czego przez ostatnie trzy lata przypadają na wersję po liftingu, która jako druga w palecie Audi (po A8) przyjęła alfanumeryczne oznaczenie, w tym wypadku A6. Wpadł nam w oko model z 1995 roku za 9,5 tys. zł. To sedan z silnikiem benzynowym 2,8 l V6 174 KM oraz instalacją gazową, bogatym wyposażeniem (klimatyzacja, poduszki, elektryka, ABS) i nadwoziem, które nawet teraz wygląda zgrabnie i w miarę nowocześnie, więc wstydu właścicielowi nie przyniesie. Co ważniejsze jednak, ten egzemplarz ma napęd quattro - doskonały, gdy warunki na drogach doskonałe nie są.

>>> Audi 100 znajdziesz na Autotrader.pl <<<

VW Golf III VW Golf III autotrader.pl

VW Golf III - Samochód 1992 roku

No co tu dużo mówić, oto Golf III, który w czasie wyścigu o tytuł COTY pokonał Opla Astrę i Citroëna ZX. W związku z tym, że Golfów w wersji hatchback, sedan (Jetta) i kombi jest na ulicach mnóstwo, proponujemy coś bardziej niszowego - model cabrio. Zadebiutował niewiele później po narodzinach wersji hatchback, ale w 1999 roku doczekał się przednich świateł od Golfa IV i wytrwał w produkcji trzy lata dłużej niż model ze sztywnym dachem. Mamy jednak ciekawy egzemplarz z 1996 roku - kolor srebrny, silnik 1,6 l 100 KM, bogate wyposażenie (sportowe fotele, białe tarcze zegarów, dach składany elektrycznie, regulacja wysokości fotela kierowcy, trzecie światło stop) i przebieg 160 tys. km, a wszystko za 8,5 tys. zł.

>>> Volkswageny Golfy III znajdziesz na Autotrader.pl <<<

Renault Megane Scenic Renault Megane Scenic autotrader.pl

Renault Megane Scenic - Samochód 1997 roku

Megane Scenic to pierwszy kompaktowy van Europy i do tej pory najpopularniejszy przedstawiciel segmentu, który de facto stworzył. Model z 1999 roku, z silnikiem benzynowym 1,6 l 105 KM i naprawdę bogatym wyposażeniem (dwa szyberdachy, welurowa tapicerka, pełna elektryka, składane i wyjmowane fotele tylne, klimatyzacja, poduszki i tak dalej) kosztuje teraz 6,6 tys. zł.

Fiat Panda Fiat Panda autotrader.pl

Fiat Panda - Samochód 2004 roku

No dobra, mieliśmy już auto sportowe, dużą limuzynę, kabrioleta i vana, więc teraz czas na auto miejskie. Wybieramy Fiata Pandę. Samochód 2004 roku w wersji z 2005 roku pomalowany na optymistyczny, żółty kolor, z silnikiem 55 KM (do miasta starczy, poza miastem może nieco brakować mocy), niewielkim przebiegiem (tylko 55 tys. km) i akceptowalnym wyposażeniem (poduszki, immobiliser, radio CD) kosztuje niecałe 11 tys. zł.

Toyota Prius Toyota Prius autotrader.pl

Toyota Prius - Samochód 2005 roku

Prius to druga po Yarisie Toyota, która stanęła na podium konkursu COTY. To też pierwszy model hybrydowy, który w tym konkursie wjechał na sam szczyt. Druga generacja Priusa, najbardziej kultowej hybrydy świata, wyposażona jest w silnik benzynowy 1,5 l 78 KM i elektryczny o mocy 68 KM. Zasady hybrydowej matematyki są niejasne, więc oba te silniki dają razem 110 KM, a nie 146 KM, jak nakazuje logika. Średnie spalanie rzędu 4,3 l to niewątpliwa zaleta, podobnie jak możliwość bezszelestnej jazdy w trybie elektrycznym przez około 2 km z prędkością nie większą niż 50 km/h. Za niecałe 37 tys. zł można mieć model z 2007 roku z doskonałym wyposażeniem (jest mnóstwo poduszek i elektronicznych umilaczy życia, a nawet kamera cofania, ESP, nawigacja, dobre audio i wiele innych dodatków) i niewielkim przebiegiem (nieco ponad 100 tys. km).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.