W ofercie Alfy Romeo zbyt wielkiego wyboru nie ma. Możemy wybrać pomiędzy Mito i Giuliettą. Najwięcej substancji szkodliwych produkuje właśnie Giulietta z topowym silnikiem 1,8 o mocy 235 KM. To 177 g/km. Drugi wynik należy również do modelu Giulietta z nieco mniejszą jednostką 1.4 TBi (170 KM) - 149 g/km.
Piękna Włoszka - używana Alfa Romeo Giuliettta
wersja 1.8 TBi 16V to najmocniejsze i najszybsze auto w gamie - 235 KM, 242 km/h, 0-100: 6,8 s
Giulietta to jedno z najpiękniejszych samochodów w swojej klasie
Aston Martin nie należy do ekologicznych marek. Największymi trucicielami są aż cztery modele z tym samym wynikiem 388 g/km. To DBS, DBS Volante, V12 Vantage i V12 Roadster.
Używany Aston Martin za 50% ceny nowego
Model DBS Volante został zaprezentowany w 2009 roku. Dwa lata po wersji Coupe
Model V12 napędzany jest tym samym silnikiem co DBS: V12, 5,9 litra, 517 KM mocy, 570 Nm/5750 obr./min
V 12 Roadster to jeden z najszybszych, ale i wydalających najwięcej substancji szkodliwych kabrioletów na świecie. V-max 305 km/h, 0-100: 4,2 sekundy
Nie zawsze mocniejszy silnik oznacza większa emisja szkodliwych substancji. Widać to dobrze na przykładzie Audi. Największym trucicielem jest model R8 Spyder 4,2 FSI Quattro z silnikiem V8 o mocy 430 KM, który wypluwa 337 g/km. Nieco mniejszą emisję ma coupe z tym samym silnikiem (4,2 430 KM) 332 g/km. Podobne podziały panują przy silniku V10 (525 KM) - Spyder 310 g/km, Coupe 305 g/km.
Audi R8 za niecałe 300 tysięcy
Mocniejszy silnik V10 w przypadku modelu R8 jest bardziej przyjazny dla środowiska
Daleko za R8 jest sportowe kombi RS$, które wydziela 249 g/km
Dokładnie taka samą wartością może pochwalić się AUdi Q7 z 3 litrowym silnikiem. Co ciekawe takie same wartości ma jednostka benzynowa o mocy 272 KM i 333 KM
Duży silnik, dużo substancji szkodliwych - tak jest niestety w przypadku Bentleya. Prym wiedzie model Flying Spur - 396 g/km. Co ciekawe mocniejsza wersja Speed (610 KM) ma dokładnie te same wartości co model podstawowy (560 KM).
Sprawdź czy stać cię na używanego Bentley'a
Wersja Speed osiąga prędkość maksymalną 322 km/h. To jedna z najszybszych limuzyn na świecie
Powstały wbrew tradycjom firmy. To pierwsze czteronapędowe i napędzane silnikami z turbodoładowaniem modele rodem z M GmbH. W całej gamie BMW to właśnie X5 M i X6 M najbardziej trują. Obydwa po równo - 325 g/km.
Dobra zabawa za przyzwoite pieniądze - BMW M GmbH - 265 ofert
BMW chciało stworzyć konkurencję do takich modeli jak MB ML63 AMG czy Porsche Cayenne Turbo S
X6 M przyspiesza do setki w czasie 4,7 sekundy
12 cylindrowy silnik modelu 760 iL jest bardziej ekologiczny - 303 g/km
Największy sprzedawany w Europie - Captiva - wypluwa najwięcej substancji szkodliwych. Prym w tym wiedzie wersja z silnikiem 3.0 V6 - 252 g/km. Nieco mniej (219 g/km) zatruwa środowisko wersja 2,4.
Największy model Chevroleta od 40 tysięcy złotych
Większość wersji silnikowych dostępne jest również z napędem na jedną oś
Citroen jest bardzo pro ekologiczny. U żadnego z modeli wartość emisji dwutlenku węgla nie przekracza 200 g/km. Najmniej ekologicznym silnikiem w całej gamie okazał się 3 litrowy diesel o mocy 240 KM, który montowany jest w modelu C 5. Osiąga wartość 189 g/km. Na drugiej pozycji ex aequo Citroen Berlingo 1.6 (120 KM) i C5 1,6 THP (156 KM) - 169 g/km.
Komfort za małe pieniądze - używany Citroen C5
Citroen ma jedną z najczystszych ekologicznie gam modelowych. Berlingo osiąga wartość 169 g/km
Dacia pod względem ekologii radzi sobie całkiem nieźle. Czerwonym światłem jest jedynie Model Duster z benzynowym silnikiem 1,6 litra o mocy 105 KM. Wynik - 185 g/km.
Najtańszy SUV na rynku - sprawdź oferty
Ceny Dustera ropoczynają się od 39 900 złotych
Najsilniejsza firma świata - Ferrari - nie jest z ekologią na bakier. Liderem jest czteronapędowy model FF - 360 g/km, jednak przy mocy 660 KM i 12 cylindrach wynik wydaje się być całkiem niezły. Na drugim miejscu najnowsza F12 Berlinetta - 350 g/km.
Najtańsze używane Ferrari kosztuje... - sprawdź oferty
FF to pierwsze Ferrari z napędem na cztery koła
Oficjalnie F12 Berlinetta zastąpił model 599
Silnik F12 osiąga moc 740 KM. To najmocniejszy obecnie model z Maranello
Niechlubne miejsce w tym rankingu zajmuje model Freemont, który jest europejską wersją Dodga Journeya. Model z silnikiem V6 i napędem na cztery koła wypluwa 262 g/km. Numer dwa w Fiacie to Doblo z silnikiem 1,4 przystosowanym do gazu CNG. jego wynik to 173 g/km.
Oferty najbardziej rodzinnego modelu Fiata
Doblo znajduje się w produkcji już od 13 lat. Ostatnia modernizacja miała miejsce w 2010 roku
Do niedawna absolutnym liderem wydzielania szkodliwych substancji w Fordzie był model Kuga z 200 konnym silnikiem (262 g/km). Jednak nowy model poprawił znacznie emisję spalin i zwolnił go z tego miejsca. Teraz numerem jeden jest Galaxy. Najgorzej wypada wersja 2.0 T (240 KM) - 194 g/km, numer dwa najmocniejszy diesel 2,2 TDCi (200 KM) - 189 g/km.
Ponad 150 ofert używanych Galaxy
Ostatnia modernizacja miała miejsce trzy lata temu
W przypadku Hondy największym trucicielem okazał się 2,4 litrowy silnik o mocy 201 KM. Model Accord Tourer wydziela nieco więcej substancji szkodliwych od limuzyny. 201 g/km to wynik dla kombi, 199 g/km dla limuzyny.
Solidny Japończyk - używana Honda Accord
Od 1976 roku sprzedano 17, 6 miliona modelu Accord
Hyundai nie oferuje na polskim rynku wszystkich swoich modeli dostępnych w innych krajach Europy. Z cennika zniknął ix55 i Veloster, chociaż tego drugiego możemy zamówić indywidualnie. Niespodziewanie na czołowe miejsce wysunął się model H1 w wersji osobowej z 2,5 litrowym dieslem o mocy 170 KM. Jego wynik to 231 g/km. Na drugim miejscu jest model ix35. Znalazł się na nim dlatego (z wynikiem 200 g/km), że większy Santa Fe jest u nas oferowany wyłącznie z dieslem.
Oferty największego modelu Hyundaia
Kompaktowy SUV ix35 jest oferowany od 2010 roku
Najmocniejsza wersja niecodziennego SUV wysuwa się na prowadzenie w niechlubnym rankingu. FX 50 osiąga największe wartości emisji spalin - 307 g/km. Nieco mniej - 265 g/km - wydziela mniejszy model EX z 320 konnym V6.
Sprawdź ile kosztuje najszybszy SUV Infiniti
Pierwszą setkę FX 50 osiąga po 5,8 sekundy, a V-max wynosi 250 km/h. Wszystko dzięki 390 konnemu silnikowi V8
Model EX nigdy nie zdobył u nas większej popularności. Wersja GT z 320 konnym silnikiem kosztuje 241 545 złotych
Nie największy model tylko najmocniejszy silnik zdobył u Jaguara pierwsze miejsce pośród silników wydzielających najwięcej szkodliwych substancji. Co dziwne, nieważne w jakim modelu ta jednostka jest wbudowana zawsze osiąga ten sam wynik 292 g/km. Dotyczy to trzech modeli XF 5.0L V8 Supercharged, XKR 5.0L V8 Supercharged Coupe i XKR 5.0L V8 Supercharged Cabrio.
Kociak z drugiej ręki - zobacz oferty
Do setki poniżej pięciu sekund i prędkość maksymalna 250 km/h to główne cechy modelu Supercharged
Oznaczenie modelu skrótem XK pojawiło się u Jaguara już w 1949 roku. Na zdjęciu wersja XKR-S
Mocniejszy (550 KM) XKR-S wg danych Jaguara wypluwa również 292 g/km
Bardzo niewiele dzieli dwa modele Grand Cherokee od siebie, a dokładnie 1 gram. Najmocniejszy model SRT8 (V8, 6,4 l, 468 KM) osiąga wynik 328 g/km. Natomiast wersja V8 5,7 (352 KM) niemal identyczne 327 g/km. Świadczy to dobrze o modelu SRT8.
Garnitur i gumowce - zobacz ile kosztuje luksusowy Jeep
Dwie duże rury wydechowe to znak rozpoznawczy SRT8
Grand Cherokee znajduje się w ofercie od 1993 roku. Na zdjęciu wersja z silnikiem 5,7 litra
Wśród wszystkich modeli Kii to właśnie SUV mają największą emisję spalin. Czerwona kartka przypadła Sorento z 2,4 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 192 KM, który wydziela 208 g/km substancji szkodliwych. Na drugim miejscu jest mniejszy Sportage 2.0 163 KM - 195 g/km.
Używane SUV z Korei - zaskoczą cię swoją ceną
Trzecia generacja Sportage może śmiało równać się z europejską konkurencją
Rodzinny Voyager wydziela najwięcej substancji szkodliwych. 251 g/km to wynik modelu z silnikiem V6 o mocy 283 KM. Nieco lepiej radzi sobie z ekologią Thema. V6 3,6 litra o mocy 296 KM wydziela 219 g/km substancji szkodliwych.
Używany Voyager pod starą nazwą marki Chrysler - zobacz oferty
Elegancka limuzyna nie cieszy się dużym powodzeniem w Polsce
Dwa modele ex aequo - Range Rover Sport i klasyczny Range Rover, obydwa z tym samym silnikiem V8, 5,0 litra o mocy 510 KM. Wynik 348 g/km.
Używanego Range Rovera kupisz już za mniej niż 100 tysięcy złotych
Pierwszy prototyp Range Rovera nazwano VELAR, co miało oznaczać Vee Eight LAnd Rover,
Niezła niespodzianka u Lexusa. Ani najsilniejszy, ani największy model posiada największą emisję spalin. Ten tytuł przypada sportowej wersji IS-F - 270 g/km. Nieco mniej substancji szkodliwych wydziela do atmosfery RX 350 - 250 g/km/ Dokładnie o jeden gram mniej to wynik największej limuzyny LS 460 AWD (249 g/km). Dla porównania wersja z silnikiem hybrydowym osiąga wynik 199 g/km.
Postaw na japońską jakość - sprawdź oferty używanych Lexusów
Obecnie produkowana jest trzecia generacja modelu RX
Pierwszy LS pojawił się w 1989 roku
Lotus ma tylko trzy modele w swojej ofercie - Elise, Exige i Evora. Spośród nich nie największa i najmocniejsza Evora wiedzie prym, tylko Exige. Zarówno w wersji S jak i Roadster osiąga wynik 236 g/km. Auto napędzane jest silnikiem V6 o mocy 350 KM. Bardziej skomplikowanie wygląda temat przy Evorze. Największą wartość CO2 osiąga Evora S z ręczną skrzynią biegów - 229 g/km. Ten sam samochód z automatyczną przekładnią może pochwalić się wynikiem 224 g/km.
Kosztuje mniej niż myślisz - używany Lotus
Evora to najnowszy model Lotusa. W ofercie od 2009 roku
Auto napędzane jest 3,5 litrowym silnikiem V6 Toyoty