Najsilniejsze tuningowe SUV. Część pierwsza

Sensowność aut typu SUV można poddać pod wątpliwość. Nie wiadomo po co one komu, do czego i na co. Jednak są i sprzedają się znakomicie. Rynek stał się na tyle silny, że niemal wszystkie modele doczekały się wielu przeróbek firm tuningowych. Przy okazji załapały się nie tylko auta typu SUV, ale i duże terenówki. Modeli okazało się tak dużo, że całość podzieliliśmy na dwie części. Oto te najsilniejsze i najszybsze i zmodyfikowane SUV.
Carlsson Aigner CK55 RS Rascasse powstał w ilości 20 egzemplarzy Carlsson Aigner CK55 RS Rascasse powstał w ilości 20 egzemplarzy Carlsson Aigner CK55 RS Rascasse powstał w ilości 20 egzemplarzy

Carlsson Aigner CK55 RS Rascasse

Jak widzicie świat wielkich SUV potrafi stanąć na głowie. Carlsson Aigner CK55 RS Rascasse powstał na bazie Mercedesa GL 500. Co do nazwy, to kilka słów wyjaśnienia. Aigner to nazwa firmy zajmująca się szyciem skór. Tu możecie zobaczyć efekty współpracy tych dwóch nobliwych marek. Rascasse to z kolei nazwa drugiego zakrętu na torze w Monaco. To już taka tradycja firmy Carlsson nazywania swoich topowych modeli nazwami zakrętów torów wyścigowych. Powstał już Blanchimont (Spa) i Eau Rouge (Spa). Jak już jesteśmy przy nazwach to wyjaśnijmy skąd wziął się Carlsson. To ukłon w stronę szwedzkiego kierowcy rajdowego i partnera Ingvara Carlssona.

Nadwozie jest dwukolorowe. To również element charakterystyczny dla firmy, która ma swoją siedzibę w zabytkowej posiadłości z ponad dwustuletnią historią. Pod maską pracuje 5,5 litrowy silnik V8 o mocy 456 KM i 640 Nm / 3200 min. Taka moc pozwala temu kolosowi rozpędzić się do setki w czasie 5,9 sekundy. Wszystko wykończone jest tu na bogato - wnętrze zrobione przez firmę Etina Aigner czy nawet 23 calowe felgi prezentują się elegancko. Równie oszałamiająca jest cena - 272 000 euro.

 

Cena każde z nich to 272 000 euroCena każdego z nich to 272 000 euro

Auto zaprezentowano na salonie w Genewie w 2009 rokuAuto zaprezentowano na salonie w Genewie w 2009 roku

V-max ograniczony jest elektronicznie do 250 km/hV-max ograniczony jest elektronicznie do 250 km/h

Przyspieszenie GL'a w 5,9 sekundy do setki robi wrażenie, ale dzisiejsze modele np. GL 63 AMG potrafią to jeszcze lepiej (4,9 sekundy)Przyspieszenie GL'a w 5,9 sekundy do setki robi wrażenie, ale dzisiejsze modele np. GL 63 AMG potrafią to jeszcze lepiej (4,9 sekundy)

Za wnętrze odpowiedzialna jest firma Etina Aigner, która na co dzień szyje m.in ekskluzywne torebki i paski do spodniZa wnętrze odpowiedzialna jest firma Etina Aigner, która na co dzień szyje m.in ekskluzywne torebki i paski do spodni

Współpraca obu firm trwa już kilka latWspółpraca obu firm trwa już kilka lat

skrót 670 GT nie pochodzi od ilości koni pod maską skrót 670 GT nie pochodzi od ilości koni pod maską skrót 670 GT nie pochodzi od ilości koni pod maską

Hofele Cayster 670 GT

Hofele Cayster 670 GT dużo obiecuje, bo po nazwie pewnie każdy przypuszcza, że pod maską znajduje się 670 KM. Nic z tego. Cayster 670 GT osiąga moc o 100 KM większą od seryjnego Cayenne czyli 481 KM. To 3-litrowa benzyna z kompresorem wspomagana silnikiem elektrycznym, czyli wersja Hybrid. Za to Hofele Design poszalało przy karoserii. Nowy zderzak, diody LED i 22 calowe felgi. Całość jakoś nie trafiła w nasze gusta...

 

Cayenne Hybrid po tuningu osiąga moc o 100 KM powyżej seryjnej wersjiCayenne Hybrid po tuningu osiąga moc o 100 KM więcej niż w seryjnej wersji

Hofele Design to firma zajmująca się tuningiem Porsche, Audi i MercedesówHofele Design to firma zajmująca się tuningiem Porsche, Audi i Mercedesów

Tu liczą się walory wewnętrzne - MTM stawia zawsze na moc a nie show Tu liczą się walory wewnętrzne - MTM stawia zawsze na moc a nie show Tu liczą się walory wewnętrzne - MTM stawia zawsze na moc a nie show

MTM K500

Roland Mayer stawia sprawę jasno. To co w nazwie, to pod maską. Q7 nosi oznaczenie K500 i dokładnie tyle koni mechanicznych osiąga. Literka K oznacza kompresor. Po takim zastrzyku mocy 4,2 litrowy V8 potrafi rozpędzić 2,2 tonowe cielsko do 100 km/h w czasie 5,3 sekund. V-max - 282 km/h. Żeby było bezpiecznie nowy układ hamulcowy z przednimi tarczami o średnicy 380 mm, które idealnie mieszczą się pod 21 calowymi felgami.

Firma Rolanda Mayera mieści zaledwie kilka kilometrów od centrali Audi w IngostadtFirma Rolanda Mayera mieści zaledwie kilka kilometrów od centrali Audi w Ingostadt

Skrót MTM oznacza Motoren technik MayerSkrót MTM wziął się od słów Motoren Technik Mayer

 

 

To Q7 przyspiesza do setki w 5,3 sekundy i osiąga maksymalnie 282 km/h.To Q7 przyspiesza do setki w 5,3 sekundy i osiąga maksymalnie 282 km/h.

Heidl to mało u nas znana firma tuningująca na co dzień modele Porsche Heidl to mało u nas znana firma tuningująca na co dzień modele Porsche Heidl to mało u nas znana firma tuningująca na co dzień modele Porsche

Heidl Different 4.8 Supercharged

Roland Heidl i jego firma najczęściej zajmują się przeróbkami modeli z Zuffenhausen. Jednak tym razem zabrali się za Range Rovera Sport. Wygląda groźnie. Matowy lakier, poszerzona karoseria, nowy wydech no i odpowiednia moc silnika. Firma z Düsseldorf wycenia swoją przeróbkę jednostki napędowej na 37 000 euro. Seryjnie 4,2 litrowy V8 osiąga 390 KM. Po tuningu moc wzrasta do 540 KM, a moment obrotowy wzrasta do 670 Nm. Heidl Different waży niemal trzy tony. Pewnie dlatego mimo sporej mocy przyspieszenie do setki zajmuje 6,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie zablokowana). Cena za całość - 155 140 euro.

Przebudowany Range Rover Sport kosztuje 155 140 euroPrzebudowany Range Rover Sport kosztuje 155 140 euro

Za tunig silnika trzeba zapłacić 37 000 euroZa tuning silnika trzeba zapłacić 37 000 euro

4,2 litrowy V8 osiąga moc 540 KM, 4,2 litrowy V8 osiąga moc 540 KM,

Hammera H2 o nazwie Latte Macciatto i 30 calowych kołach można zamówić w fimie GeigerCars Hammera H2 o nazwie Latte Macciatto i 30 calowych kołach można zamówić w fimie GeigerCars Hammera H2 o nazwie Latte Macciatto i 30 calowych kołach można zamówić w fimie GeigerCars

GeigerCars Hummer H2

Wydawać by się mogło, że Hummer jest potęgą samą w sobie. Jednak widać nie dla wszystkich. Specjalista od amerykańskich aut z Monachium oferuje specjalny kit silnika wzmacnianego kompresorem. Aut powstało już całkiem sporo, a ich moc waha się od 547 KM do 700 KM. Każdy z Hummerów H2 wygląda inaczej. Np. brązowo beżowy otrzymał nazwę Latte Macciatto. Wszystko jest tu utrzymane w tej tonacji, nawet wnętrze. Taki kolos z 700 konnym silnikiem potrafi rozpędzić się do setki w czasie 6,5 sekundy i pognać na lewym pasie 250 km/h. Opony mają wielkość 28 cali w wersji 700 konnej, a w Latte Macciatto są zamontowane 30 calowe.

Również wnętrze jest utrzymane w stylu Latte Macciatto Również wnętrze jest utrzymane w stylu Latte Macciatto

30 calowe felgi30 calowe felgi

Kolory nadwozia, wzory felg - wszystko zależy od fantazji nabywcy Kolory nadwozia, wzory felg - wszystko zależy od fantazji nabywcy

Ten natomiast egzemplarz ma moc 700 KM i silnik pochodzący z Corvetty ZR06Ten egzemplarz ma moc 700 KM i silnik pochodzący z Corvetty ZR06

Geiger specjalizuje się w tuningu amerykańskich samochodówGeiger specjalizuje się w tuningu amerykańskich samochodów

Firma tuningowa FAB Design pochodzi z Szwajcarii Firma tuningowa FAB Design pochodzi z Szwajcarii Firma tuningowa FAB Design pochodzi z Szwajcarii

FAB Design Porsche Cayenne Emperor II

Spektakularnie czy kiczowato - oceńcie sami jak wygląda FAB Design Porsche Cayenne II. Szwajcarska firma tuningowa doprawiła Porsche w całkiem obfity kit karoserii. Poszerzone błotniki można by jeszcze znieść, ale nakładki na światła wyglądają jak z innej bajki. Koła mają 22 cali. Pod maską też sporo zmian. W sumie FAB Design oferuje 550 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi: 5,4 sekundy do setki i prędkość maksymalna 257 km/h.

550 KM mocy i 800 Nm robią wrażenie tak samo jak 5,4 sekundy do setki i V-max 257 km/h550 KM mocy i 800 Nm robią wrażenie tak samo jak 5,4 sekundy do setki i V-max 257 km/h

Co oni zrobili z tylnymi światłami?Co oni zrobili z tylnymi światłami?

Również poprawki we wnętrzu do udanych nie należąRównież poprawki we wnętrzu do udanych nie należą

Hamann Guardian Evo to prawdziwa rakieta - V-max 300 km/h, 0-100 4,6 sekundy Hamann Guardian Evo to prawdziwa rakieta - V-max 300 km/h, 0-100 4,6 sekundy Hamann Guardian Evo to prawdziwa rakieta - V-max 300 km/h, 0-100 4,6 sekundy

Hamann Guardian Evo

Hamann to firma działająca od 1986 roku w branży tuningowej. Model Guardian Evo to ich interpretacja Cayenne Turbo. Poszerzona karoseria, dodatkowe światła LED i 23 calowe felgi z rekomendowanymi oponami 315/25 Dunlop Sport Maxx mają wyróżnić Evo. Podobnie jak będący na  poprzedniej stronie FAB Design, silnik Hamanna ma również 550 KM mocy. Jednak Evo osiąga setkę po czasie 4,6 sekundy i rozpędza się do 300 km/h. Szwajcarzy wypadają przy nim blado.

 

To jeden z najszybszych zmodernizowanych CayenneTo jeden z najszybszych zmodernizowanych Cayenne

Evo ma 23 calowe felgi i opony 315/25 Dunlop Sport MaxxEvo ma 23 calowe felgi i opony 315/25 Dunlop Sport Maxx

Kierownica pochodzi z modelu 911Kierownica pochodzi z modelu 911

Nawet bagażnik wyłożony jest skórzaną tapicerkąNawet bagażnik wyłożony jest skórzaną tapicerką

Niejaki Erturul Asma, właściciel firmy jest odpowiedzialny za wygląd swoich aut tuningowych Niejaki Erturul Asma, właściciel firmy jest odpowiedzialny za wygląd swoich aut tuningowych Niejaki Erturul Asma, właściciel firmy jest odpowiedzialny za wygląd swoich aut tuningowych

Asma Giant

Gdyby w świecie motoryzacji rozdawali coś w rodzaju Złotych Malin to na pewno projekty firmy Asama za każdym razem otrzymywałyby taką nagrodę. Chłopaki z niemieckiej miejscowości Gerlachsheim najczęściej przerabiają Mercedesy, teraz niestety wzięli się za Porsche. Za wygląd i wymyślanie nazw odpowiedzialny w tej firmie jest sam szef - Erturul Asma. Model Mercedesa, lub to co po nich zostało nazywają się Gladiator, Shark czy Eagle. Giant brzmi trochę jak sieć handlowa. Cayenne to, póki co ich jedyne Porsche w ofercie. Bazuje na Cayenne Turbo i po modyfikacjach osiąga moc 550 KM 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągów firma nie podaje i tak naprawdę nas to w ogóle nie ciekawi.

 

Dane techniczne są skąpe - 550 KM i 700 Nm. Brak osiągów. Dane techniczne są skąpe - 550 KM i 700 Nm. Brak osiągów.

Co powiecie na motoryzacyjną Złotą Malinę dla Asama GiantCo powiecie na motoryzacyjną Złotą Malinę dla Asama Giant

Spokojnie i dystyngowanie - zmiany nadwozia w AF 5 Spokojnie i dystyngowanie - zmiany nadwozia w AF 5 Spokojnie i dystyngowanie - zmiany nadwozia w AF 5

Arden Range Rover Sport AR 5

Zupełnie inną drogą poszła firma Arden. Ich AR 5 bazujący na Range Roverze Sport wyróżnia się elegancją. Nic w tym aucie nie jest przesadzone. Są tu dwie nakładki na zderzaki z dodatkowymi dziennymi lampami diodowymi, szerokie progi, dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego oraz ogromne felgi o rozmiarze 22". Moc wzrosła do 560 KM (seria 510 KM). Nie rozpędzimy się szybciej niż 250 km/h (elektroniczna blokada), ale z przyspieszeniem do setki możemy już bardziej poszaleć - 100 km/h mamy na liczniku już po 5,9 sekundach.

 

22 calowe koła mają bardzo elegancki wzór22 calowe koła mają bardzo elegancki wzór

Prędkość maksymalna jest przyblokowana elektronicznie na 250 km/h.Prędkość maksymalna jest przyblokowana elektronicznie na 250 km/h.

Z przodu zdecydowano się na zamontowanie świateł z Porsche 911 Z przodu zdecydowano się na zamontowanie świateł z Porsche 911 Z przodu zdecydowano się na zamontowanie świateł z Porsche 911

Ruf Dakara

Jeśli wypowiesz w obecności Aloisa Rufa słowo tuning to możesz uznać to za koniec rozmowy. Jako jedna z nielicznych firm modyfikująca samochody Ruf wpisany jest jako producent, a jego sprzedaż oficjalnie notowane przez odpowiedni niemiecki urząd.  Firma RUF Automobile GmbH powstała w 1939 roku. Przyznacie, ze to dosyć nietypowy rok na założenie działalności (wtedy warsztatu samochodowego). Firma przetrwała wojnę i teraz słynie z super mocnych modeli Porsche. Dakara powstała jeszcze na bazie pierwszej generacji Cayenne. SUV otrzymał światła z modelu 911 i szereg modyfikacji karoserii. Turbodoładowany V8 otrzymał moc 600 KMi 890 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 4,8 sekundy. Alois Ruf to jeden z tych, którzy wiedzą jak obchodzić się z mocą.

 

Dakara ma 600 KM mocy przyspiesza do setki w 4,8 sekundyDakara ma 600 KM mocy przyspiesza do setki w 4,8 sekundy

Ruf Automobile GmbH istnieje od 1939 rokuRuf Automobile GmbH istnieje od 1939 roku

Alois Ruf wyspecjalizował się w modernizacji modeli PorscheAlois Ruf wyspecjalizował się w modernizacji modeli Porsche

Tak wykończony G-Model kosztuje najmniej  237.849 euro Tak wykończony G-Model kosztuje najmniej 237.849 euro Tak wykończony G-Model kosztuje najmniej 237.849 euro

Hamann Mercedes G 55 AMG Typhoon

Nieśmiertelny G-Model doczekał się już chyba każdej z możliwych modyfikacji, ale Hamann przebił wszystkich. Podoba wam się czy nie, ale na pewno się za nim obejrzycie. Lusterka wykonane są z karbonu, podobnie jak klamki, wloty powietrza i grill. Nowy jest przedni spojler z diodami LED do jazdy dziennej. Przestylizowano też tylną część - błotnik z zintegrowanym dyfuzorem i zamontowano spojler dachowy (!). G-klasa od Hamanna warczy przez dwie potrójne końcówki wydechu zamontowane po bokach. Typhoon stoi na 24-calowych felgach. Również wnętrze otrzymało świeży wygląd - dużo jest karbonu, skóry, alcantary i polerowanej nierdzewnej stali. Pod maską 600 koni mechanicznych i moment obrotowy 782 Nm. Ta kamienica na kołach przyspiesza do setki w czasie 5,1 sekundy i rozpędza się do 261 km/h. Cena 237.849 euro.

 

Dane techniczne zupełnie nie pasują do tego auta - V-max 261km/h, 0-100 -5,1 sekundyDane techniczne zupełnie nie pasują do tego auta - V-max 261km/h, 0-100 -5,1 sekundy

Typhoon to odpowiedź firmy Hamann na podobny model przerobiony w firmie BrabusTyphoon to odpowiedź firmy Hamann na podobny model przerobiony w firmie Brabus

Wnętrze wyłożono najlepszymi materiałamiWnętrze wyłożono najlepszymi materiałami

Więcej o:
Copyright © Agora SA