Z archiwum moto.pl | Najciekawsze motoryzacyjne reklamy prasowe

[10.01.2013] Wiemy, wiemy, nie lubicie reklam. My także. Ale mamy kilka takich, które warto zobaczyć. Dlaczego? Bo zrobione są z pomysłem, dotyczą samochodów, zaskakują, śmieszą i są po prostu fajne. A takich rzeczy nigdy za wiele [x]
Najfajniejsze kampanie reklamowe Najfajniejsze kampanie reklamowe Fot. Riffel

Nasze reklamowe aspiracje

Wszystkie przedstawione reklamy pochodzą (niestety) z innych krajów, więc podstawowa znajomość języków obcych będzie tym razem przydatna. W Polsce jest lepiej i będzie jeszcze lepiej, a nasza kiełbasa już dawno przegoniła ich kiełbasę, ale z reklamowego punktu widzenia wciąż jeszcze nam daleko do światowej czołówki. Przynajmniej w branży moto. Większość reklam w Polsce, nie tylko prasowych, jest najczęściej irytująca i nudna, a jak już pojawi się coś ciekawego, choćby odrobinę kontrowersyjnego, zaraz się oburzamy i reklama znika. Nikt nie odważył się wykorzystać reklamy porównawczej, żadna firma nie zdecydowała się w inteligentny sposób zaczepić konkurencji. Szkoda. Koniec już tego polskiego narzekania. Skoro równamy do światowego poziomu, poznajmy światowe reklamy.

Reklama Mercedesa Reklama Mercedesa Fot. Mercedes

Nawet Mercedes sprawia frajdę

Oto reklama BMW w Niemczech sprzed kilku lat. Hasło, w wolnym tłumaczeniu, mówi o tym, że nawet Mercedes może dawać frajdę z jazdy, oczywiście tylko wówczas, gdy jest ciężarowym wołem roboczym dostarczającym klientom modele BMW. Błyskotliwe, zabawne, jesteśmy na tak.

Reklama Fiata Reklama Fiata Fot. Fiat

Fiat bezpieczny (dla środowiska)

Świetny sposób na pokazanie niskiej emisji CO2 w modelach Fiata i wysokiego poziomu bezpieczeństwa modelu 500. Przy okazji reklama zwraca też uwagę na pandę, pociesznego, infantylnego, niegroźnego misia zajadającego pędy bambusa cały dzień, którego słodkość i urok wzbudzają w nas instynkty macierzyńskie, a to zawsze na nas działa.

Reklama Land Rovera Reklama Land Rovera Fot. Land Rover

Książęcy Land Rover

Zara Phillips, córka księżniczki Anny i wnuczka Elżbiety II, pojawiła się w reklamie Land Rovera. W zamyśle wieczorowa kreacja i ubłocone buty wskazują, że Land Rover da sobie radę i w czasie podboju dżungli amazońskiej i w czasie uroczystej premiery pod operą. Zdjęcie do reklamy pstryknęła Mary McCartney, córka tego McCartneya.

Reklama Volkswagena Polo Reklama Volkswagena Polo Fot. Volkswagen

Volkswagen Dali

Połączenie niemieckiego, nudnego Volkswagena z hiszpańskim, surrealistycznym Salvadorem Dali tylko po to, by pokazać nieprzyzwoicie niskie spalanie modelu Polo sprawia, że to jedna z najlepszych reklam prasowych w ogóle. Kto wie, może za kilka lat te reklamy, wycięte z gazet i oprawione, uzyskają na aukcjach dzieł sztuki ceny porównywalne z obrazami Hiszpana.

Reklama Forda Fusion Energi Reklama Forda Fusion Energi Fot. Ford

Ford wyróżniający się z tłumu

Fusion, czyli Mondeo sprzedawane w Ameryce, wyróżnia się na tle szarej masy sunącej po ulicach. Jak to pokazać? Nie wpadliśmy na lepszy pomysł, więc pokazujemy reklamę Forda. Jest genialna i, co najlepsze, powstała bez przesadnego udziału komputerów. Auta w tle są jak najbardziej prawdziwe i tylko dzięki odpowiedniemu makijażowi tak dobrze wtapiają się w tło.

Reklama Peugeota 408 Reklama Peugeota 408 Fot. Peugeot

Reklama z airbagiem

Jak Peugeot pokazał, że model 408, czyli 308 sedan oferowany gdzie indziej na świecie, ma w standardzie sześć poduszek powietrznych i z tego względu jest bardzo bezpieczny? W jednym z magazynów pojawiła się reklama, która zachęcała do uderzenia w nią pięścią, co powodowało, że poduszka powietrzna zamontowana na kolejnej stronie wybuchała. Naprawdę. Bombowa reklama, nie ma co.

Reklama Mercedesa Reklama Mercedesa Fot. Mercedes

Asystenci w Mercedesie

Fakt, że na ramieniu może siedzieć twój klon, tyle tylko że mniejszy, ma w sobie coś z horroru i przyprawia o gęsią skórkę, ale czego się nie robi, by pokazać tych wszystkich elektronicznych asystentów, którzy pomagają nam w jeździe?

Reklama Volkswagena Golfa GTI Reklama Volkswagena Golfa GTI Fot. Volkswagen

Golf dla facetów

Jak podbudować ego faceta? Reklama Volkswagena Golfa GTI to dobry sposób. W końcu każdy z nas chce być macho. Tylko kto z nas w tak wywrotowy sposób używał nocnika?

Reklama Seata Reklama Seata Fot. Seat

Szybki Seat

Producenci często zapewniają nas, że ich auta wyglądają tak dynamicznie, że nawet gdy stoją, zdają się pędzić z prędkością światła. Jak widać na przykładzie tej reklamy Seata, nowe pokolenie konsumentów zaczyna w to wierzyć.

Reklama Skody Superb Reklama Skody Superb Fot. Skoda

Światełko nadziei

Jak widać, można reklamować wszystko, nawet światełka w drzwiach. Škoda wpadła jednak na pomysł, by zrobić to w sposób niekonwencjonalny. No i nie podejrzewaliśmy nigdy, że firma, która produkuje dobre, ale nudne auta, ukrywa przed nami drugą, seksowniejszą stronę swojej osobowości. Szpilkom i pończochom mówimy tak!

Reklama Jeepa Reklama Jeepa Fot. Jeep

Sprzątanie według Jeepa

Tak, porządki w domu to skomplikowana sprawa, dlatego faceci tak rzadko się za nie biorą. Poza tym nie każdy ma piankę do nurkowania, więc drogie panie, nie dziwcie się, że nie sprzątamy łazienki.

Reklama Volvo C70 Reklama Volvo C70 Fot. Volvo

UFO Volvo

Konstrukcja składanego dachu w Volvo C70 wciąż robi na nas wrażenie, ale jednocześnie czujemy pewien zawód, bo naprawdę wierzyliśmy, że auta tej marki ochronią ludzkość przed wszystkim, nawet przed atakami UFO i wszczepianiem nam implantów. No bo kto ma nas ochronić przed światem jak nie Volvo?

Reklama Lamborghini Reklama Lamborghini Fot. Lamborghini

Konina od Lamborghini

Ot, odrobina złośliwości między Lamborghini i Ferrari. A tak w ogóle to ciekawe, czy sklep z koniną naprawdę jest w Santa Agata?

Reklama społeczna Nissana Reklama społeczna Nissana Fot. Nissan

Nissan Joda

Joda mądrości na czasie mistrza zawsze, przez wypowiadane nawet Nissana są gdy. Reklama w czasie karnawału w Brazylii pojawiła się, kiedy wypadków ilość przez nietrzeźwych spowodowanych kierowców wzrasta wyraźnie.

Reklama Renault Reklama Renault Fot. Renault

Żółty to nowy czerwony

Tak przynajmniej ogłosiło światu Renault dwa lata temu, gdy team Red Bull korzystający z silników francuskiej marki zdobył w 2011 roku mistrzowski tytuł konstruktorów drugi raz z rzędu. Równie udane reklamy z tej serii przedstawiają wóz strażacki, szminkę i ketchup, wszystko oczywiście w kolorze żółtym.

Więcej o:
Copyright © Agora SA