Sprzedaż aut w Europie jest najniższa od 19 lat. Od stycznia do listopada br. na Starym Kontynencie zarejestrowano nieco ponad 11,5 mln nowych samochodów. To o ponad 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym listopadzie było jeszcze gorzej, bo spadki przekroczyły 10 proc. To najgorszy wynik od 1993 roku. Nie pomagają nawet liczne promocje i premiery nowych modeli.
Z pierwszej dziesiątki najpopularniejszych marek w Europie strat w listopadzie nie zanotowały tylko dwie (obie klasy premium). Oto lista dziesięciu najpopularniejszych marek w Europie w listopadzie:
1) Volkswagen (-4 proc.)
2) Ford (-11 proc.)
3) Opel/Vauxhall (-12 proc.)
4) Renault (-28 proc.)
5) Peugeot (-12 proc.)
6) Audi (-2 proc.)
7) BMW (4 proc.)
8) Mercedes (1 proc.)
9) Citroen (-19 proc.)
10) Fiat (-8 proc.)
A jakie modele cieszyły się największym zainteresowaniem w listopadzie na Starym Kontynencie?
Sprzedaż w listopadzie br.: 15 827
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -27 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 15 852
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -4 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 18 358
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: model niedostępny
Sprzedaż w listopadzie br.: 18 799
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -5 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 19 392
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -14 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 20 100
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -17 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 21 596
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -25 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 22 133
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -3 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 25 336
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: +4 proc.
Sprzedaż w listopadzie br.: 35 473
Sprzedaż w porównaniu z listopadem 2011 roku: -6 proc.