Model na rynek chiński. Zaprezentowany na Motor Show w Pekinie w 2012 roku. Montowany w Chinach, konkurent VW Jetty. Bliźniak Dodge'a Darta. Dostępny w dwóch wersjach silnikowych: 120- i 150-konnej. Trochę szkoda, że nie ma go w polskich salonach. Nie za duży rodzinny, w formie limuzyny, czegoś takiego Fiatowi zdecydowanie brakuje.
ZOBACZ TAKŻE:
TOP 11 | Samochody niepotrzebne Polakom
Top 10 | Najciekawsze deski rozdzielcze
Continental ContiPremiumCon... | CONTINENTAL ContiPremiumCon... | Kormoran IMPULSER B3 175/65... |
Sprawdź ceny ? | Porównaj ceny ? | Sprawdź ceny ? |
Nazwa znają wszyscy, a jak bardziej przyjrzycie się sylwetce auta to też będzie wam znana. Brazylijskie Novo Uno wygląda prawie jak nasza Panda. Model zastąpił rok temu poprzednie Uno. W ofercie są dwa silniki: 1.0 l 60 KM i 1,4 90 KM. Novo Uno oferowane jest w wersji pięcio-, trzy drzwiowej i jako mini SUV. Plastikowe obudowy karoserii nie są przypadkowe. Brazylijczycy uwielbiają takie gadżety.
ZOBACZ TAKŻE:
Model Idea Adventure to kolejny przykład zamiłowania Brazylijczyków w pseudo terenowych, obudowanych plastikiem aut. Oczywiście w modelu Idea napęd przekazywany jest wyłącznie na koła przednie. Obok tej wersji w południowej Ameryce Fiat oferuje Ideę w zwykłej wersji oraz jako Sporting z 130 konnym silnikiem i obudowaną w spoilery karoserię.
ZOBACZ TAKŻE:
Brazylijski model Forda Ka wygląda zupełnie inaczej niż europejska wersja. W tym roku mały Ford otrzymał drobne retusze karoserii. Oferowany jest z silnikami o 69 KM do 102 KM. Nam bardziej podoba się wersja made in Europa.
ZOBACZ TAKŻE:
Accord to ulubiony model Hondy w USA. Nowy Accord Coupe jest mniejszy, lżejszy i oszczędniejszy od poprzednika. Pod maską znajdziemy 2,4 litrowy silnik o mocy 181 KM oraz silnik V6 o pojemności 3,5 litra. Accord Coupe to dobra alternatywa dla BMW serii 3 Coupe. Choć niewielka szansa na zobaczenie tego auta w Polsce sporadycznie pojawiają się egzemplarze sprowadzone z USA. Fajna Honda, mogłaby być również u nas.
ZOBACZ TAKŻE:
Amerykański rywal Audi Allroad. Zaprezentowany w 2012 roku na Auto Show w Nowym Jorku. Crosstour oferowany jest z dwoma silnikami - 2,4 litra o mocy 194 KM i V6 o mocy 275 KM. Nieco dziwnie wystylizowana karoseria ma niemal pięć metrów długości. Bagażnik ma ogromną pojemność 728 litrów. Napęd oczywiście przenoszony jest na wszystkie koła.
ZOBACZ TAKŻE:
To auto nie łatwo spotkać na jakiejkolwiek drodze na świecie. Karoseria FCX wygląda niecodziennie, niczym auto koncepcyjne. Na amerykańskim rynku to wyjątkowe auto pojawiło się w 2007 roku zaprezentowane na targach w Los Angeles. Produkcja rozpoczęła się w 2008 roku w japońskiej fabryce w mieście Utsunomiya , gdzie był produkowany również model NSX.
Model FCX jest napędzany wyłącznie ogniwami paliwowymi. Początkowo samochód był oferowany wyłącznie w Kalifornii w formie leasingu (za miesięczną opłatę około 600 dolarów). Zdecydowało się na niego około 30 klientów. Poza USA 14 egzemplarzy jeździ w Japonii i dwa w Europie. Honda osiąga moc 136 KM, przyspiesza do setki w około 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 161 km/h. Jej zasięg wynosi 480 km. Problem tylko w tym, że najbliższa stacja jest w Kalifornii.
ZOBACZ TAKŻE:
300 koni mechanicznych i elegancka, sportowa sylwetka. To główne cechy Hyundaia Azery limuzyny klasy średniej oferowanej w USA. 3,3 litrowy silnik V6 z wtryskiem bezpośrednim ma 295 KM. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 6 stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Cena w USA 32 250 dolarów.
ZOBACZ TAKŻE:
Pamiętacie nazwę Galant. Było to naprawdę świetne Mitsubishi. Niestety już nie oferowany w Europie. Patrząc na model o tej samej nazwie oferowany na rynku amerykańskim nie prezentuje się tak atrakcyjnie jak jego poprzednicy. Oferowany jest tylko z jedną jednostką napędową - 2,4 litrowym, 4 cylindrowym o mocy 162 KM. Dobrze, że tego Galanta nie można kupić na naszym rynku. Jest przestarzały i nieciekawy. Przydałby mu się ciekawszy wygląd i mocniejsze silniki.
ZOBACZ TAKŻE:
Małe coupe całkiem dobrze wyglądałoby w ofercie japońskiej firmy na rynku europejskim. Odrodziło by nieco sportowe geny Mitsubishi. Jednak Eclipse do nabycia jest wyłącznie w USA i Japonii w wersji coupe i cabrio. Pod maską może być jeden z dwóch silników: 4 cylindrowy, 2,4 litrowy o mocy 165 KM lub V6, 3,8 litra, moc 269 KM. Eclipse to sportowe coupe dla młodych, niewymagających od auta super sportowych osiągów czy ostrego zachowania na drodze. Jego atrybut to 10 letnia gwarancja do 100 000 mil. W USA jest jednym z najtańszych aut w swojej klasie. Cena rozpoczyna się od 22 500 dolarów, to o 2750 dolarów mniej niż Hyundai Genesis.
ZOBACZ TAKŻE:
Kolejna nazwa, która już dawno zniknęła z polskich i europejskich katalogów samochodowych. Obecny model Maximy to całkiem nieźle wystylizowana limuzyna oferowana m.in. na amerykańskim rynku. Oferowany jest tylko jeden silnik: 3,5 litrowy V6 o mocy 290 KM. Auto wyposażone jest m.in. z bezstopniową skrzynią CVT. Jednym z atutów tej limuzyny jest niemal pełne wyposażenie fabryczne.
ZOBACZ TAKŻE:
To jedyny van w ofercie Nissana. Dostępny w USA i Japonii. W tym roku model przeszedł drobne modyfikacje. Van ma przedni napęd, odsuwane boczne drzwi i pojedyncze fotele w drugim i trzecim rzędzie, które kompletnie można schować pod podłogą. Pod maską V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 264 KM. To jedyny silnik oferowany dla tego modelu.
ZOBACZ TAKŻE:
Hoggar to model Peugeota przygotowany na rynek Ameryki Południowej. Kompaktowy pick-up zbudowany na bazie modelu 207. Hoggar został wystylizowany w Brazylii. Platforma pick-upa mieści 1151 litrów. Pod maską może być jeden z dwóch silników: 1,4 (80 KM) i 1,6 (113 KM). Żeby bardziej podobał się Brazylijczykom nadwozie otrzymało szereg plastikowych nakładek.
ZOBACZ TAKŻE:
Duży crossover Exiga bazuje na modelu Legacy. Pierwszy koncept modelu zaprezentowano w 2007 roku. Auto ma silnik boxera pochodzący z Imprezy WRX i automatyczną skrzynię biegów używaną w Legacy i Tribece. Model sprzedawany jest w Ameryce Północnej, Australii, Japonii i Singapurze.
ZOBACZ TAKŻE:
Suzuki kojarzą się wam pewnie z małymi autami? Błąd. Na rynku amerykańskim sprzedawany jest model Equator - pick up o długości 5,6 metra. Model bazuje na Nissanie Frontier. Sprzedawany jest od 2009 roku. Mimo dużych rozmiarów można go nabyć z 4 cylindrowym sinikiem o mocy 154 KM. Oferowany jest również z 4 litrowym V6.
ZOBACZ TAKŻE:
Czwarta generacja tego modelu została zaprezentowana w tym roku. Model bazuje na technice Lexusa ES. Karoseria ma pawie pięć metrów długości. Do napędu służy 3,5 litrowy silnik V6 o mocy 272 KM. Ceny w USA rozpoczynają się od 30 tysięcy dolarów.
ZOBACZ TAKŻE:
Luksusowy van wyposażony w 280 konny, 3,5 litrowy silnik V6 wspomagany napędem elektrycznym. Estima jest bezpośrednim następcą modelu Previa. Oferowana na rynkach w Australii, Ameryki Północnej i Azji. Model w opisywanej wersji hybrydowej jest Japonii hitem sprzedaży. To jeden z czterech modeli vanów (Alphard, Velfire, Wish) oferowanych przez Toyotę.
ZOBACZ TAKŻE:
Najbardziej luksusowy model Toyoty. Pod maską silnik V12 o 5 litrach pojemności i skromnej mocy 280 KM. Karoseria ma 5,12 metra długości. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Na desce rozdzielczej jest tyle drewna co w Rolls Royce. Centaury jest w sprzedaży od 1967 roku. W Japonii tym modelem jeżdżą szefowie firm, poza nią japońscy dyplomaci.
ZOBACZ TAKŻE:
Wracamy do Brazylii. Produkowany w Sao Paulo VW Kombi jest chyba nieśmiertelny. Zamontowany z tyłu silnik chłodzony powietrzem o pojemności 1,6 litra i mocy 80KM zamieniono niedawno na nowszą jednostkę chłodzoną cieczą o pojemności 1,4 litra. Co roku w Brazylii sprzedaje się około 12 000 tych samochodów. Volkswagen Kombi produkowany jest z niewielkimi zmianami od 1950 roku.
Martin Śliwa
ZOBACZ TAKŻE: