Powiększony rozstaw osi, dostępne wersje siedmioosobowe i ceny zaczynające się od 35 tys. zł czynią Logana MCV bezkonkurencyjnym w kategorii możliwości przewozowe/cena. Na drugim końcu skali uplasował się Mini Clubman - najmniejsze kombi dostępne na naszym rynku. A może i na całym świecie?
Marka, model |
Ilość miejsc |
Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Dacia Logan MCV | 5/7 | 447 | 700/2350 |
Mini Clubman | 4 | 396 | 260/930 |
Renault Clio Grandtour | 5 | 423 | 440/1275 |
Seat Ibiza ST | 5 | 422 | 430/1165 |
Skoda Fabia Combi | 5 | 424 | 505/1485 |
ZOBACZ TAKŻE:
Wśród kompaktowych kombi niespodzianek brak. Skoda Octavia jest najbardziej atrakcyjną propozycją dla poszukujących pakownego auta w tej klasie. Volvo V50 (bazujące na poprzedniej generacji Focusa) wypada przy nim blado.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi A3 Sportback | 5 |
428,6 |
370/1120 |
Chevrolet Cruze Combi | 5 |
468,0 |
500/1478 |
Ford Focus Tournier | 5 |
455,5 |
490/1515 |
Hyundai i30 CW* | 5 | 447,5 | 415/1395 |
Opel Astra Tourer | 5 |
470,0 |
500/1550 |
Peugeot 308 SW | 5/7 |
450,0 |
508/1736 |
Renault Megane Grandtour | 5 |
456,0 |
485/1600 |
Skoda Octavia Combi | 5 |
457,0 |
605/1655 |
Volkswagen Golf Combi | 5 |
453,5 |
505/1495 |
Volvo V50 |
5 |
451,0 |
415/1300 |
* - model 2012
ZOBACZ TAKŻE:
Chevrolet Cruze Kombi - test | Pierwsza jazda
Ford Focus 1.6 EcoBoost - test | Za kierownicą
Dwa z trzech miejsc podium trafiły w ręce VW Group. Największy bagaż pomieści Superb, zaraz za nim uplasował się Passat. Za to nowe Volvo V60 oferuje przestrzeń, która nie imponuje nawet w segmencie C.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi A4 Avant/Allroad | 5 | 469,9 | 490/1430 |
BMW 3 Touring* |
5 | 462,4 | 495/1500 |
Citroen C5 Touring | 5 | 483,0 | 535/1490 |
Ford Mondeo Tournier | 5 | 484,0 | 550/1745 |
Honda Accord Combi | 5 | 475,0 | 405/1250 |
Hyundai i40 CW | 5 | 477,0 | 555/1720 |
Mazda 6 Kombi | 5 | 475,5 | 510/1700 |
Mercedes C Touring | 5 | 459,5 | 485/1500 |
Opel Insignia Sporttourer | 5 | 491,5 | 500/1530 |
Peugeot 508 SW | 5 | 481,5 | 560/1600 |
Renault Laguna Grandtour | 5 | 480,5 | 510/1595 |
Seat Exeo ST | 5 | 466,5 | 440/1355 |
Skoda Superb Combi | 5 | 484,0 | 605/1835 |
Subaru Legacy Combi/Outback | 5 | 477,5 | 525/1725 |
Toyota Avensis | 5 | 478,0 | 545/1610 |
Volkswagen Passat Variant | 5 | 477,5 | 605/1730 |
Volvo V60 | 5 | 463,0 | 430/1240 |
Volvo V70 | 5 | 482,5 | 575/1580 |
* - model 2012
ZOBACZ TAKŻE:
BMW 3 Touring - test | Pierwsza jazda
Hyundai i40 - test | Pierwsza jazda
W wyższej klasie średniej każdy zna swoje miejsce. Król jest jeden i na imię mu Mercedes.
Marka, model |
Ilość miejsc |
Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi A6 Avant |
5 |
492,5 |
565/1680 |
BMW 5 Touring |
5 |
490,5 |
560/1670 |
Jaguar XF Sportbrake |
5 |
496,5 |
550/1675 |
Mercedes CLS Shooting Brake |
4 |
495,6 |
b.d. |
Mercedes E Estate |
5 |
489,5 |
695/1950 |
ZOBACZ TAKŻE:
Najmniejsze crossovery to dość nowy gatunek. Każdy producent ma na nie swój przepis. Dla Nissana liczy się przede wszystkim styl, największy kufer znajdziemy w Oplu, zaś największe gabaryty wejdą do Skody Yeti.
Marka, model |
Ilość miejsc |
Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Kia Soul | 5 | 412 | 340/1260 |
Mini Countryman | 4/5 |
409,5 |
350/1170 |
Nissan Juke | 5 |
413,5 |
251/830 |
Opel Mokka | 5 |
428 |
535/1370 |
Skoda Yeti | 5 |
422,5 |
405/1760 |
Toyota Urban Cruiser | 5 |
393 |
314/750 |
ZOBACZ TAKŻE:
Kia Soul - test | Pierwsza jazda
Kompaktowe crossovery cieszą się ogromną popularnością w całej Europie. W Polsce najlepiej sprzedaje się Nissan Qashqai. Jednak nie licząc nieco wyrośniętego X-Traila (trafił tu chyba przez przypadek) najwięcej zmieścimy do... Toyoty Rav4.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi Q3 | 5 |
438,5 |
460/1365 |
BMW X1 | 5 |
445,5 |
420/1350 |
Dacia Duster | 5 |
431,5 |
475/1635 |
Ford Kuga | 5 |
444,0 |
410/1405 |
Honda CR-V | 5 |
453,5 |
524/1532 |
Hyundia ix35 | 5 |
441,0 |
465/1435 |
Infiniti EX | 5 |
463,5 |
340/1175 |
Jeep Compass | 5 |
445,0 |
460/1270 |
Kia Sportage | 5 |
444,0 |
465/1350 |
Land Rover Freelander | 5 |
450,0 |
405/1670 |
Mazda CX-5 | 5 |
455,5 |
505/1620 |
Mitsubishi ASX | 5 |
429,5 |
420/1220 |
Nissan Qashqai | 5 | 433,0 | 410/1515 |
Nissan Qashqai +2 | 7 | 454,0 | 450/1520 |
Nissan X-Trail | 5 |
463,5 |
600/1775 |
Opel Antara | 5/7 |
467,5 |
475/1575 |
Range Rover Evoque | 5 |
435,5 |
550/1445 |
SsangYong Korando | 5 |
441,0 |
485/1310 |
Subaru Forester | 5 |
456,0 |
450/1660 |
Suzuki Grand Vitara 5d |
5 |
450,0 |
400/1385 |
Toyota Rav4 | 5 |
433,5 |
585/1750 |
Volkswagen Tiguan | 5 |
442,5 |
470/1510 |
Volvo XC60 | 5 |
463,0 |
495/1455 |
ZOBACZ TAKŻE:
Audi Q3 - test | Pierwsza jazda
Mazda CX-5 - test | Pierwsza jazda
Witamy w śmietniku. Tu znalazły się wszystkie duże SUV-y i crossovery nie pasujące do żadnej kategorii. Jak wyłonić zwycięzcę? To okazuje się łatwe, LR4 bije konkurencję na głowę, a do tego może przewieźć nawet 7 osób.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Audi Q5 | 5 |
463,0 |
540/1560 |
Audi Q7 | 5/7 |
509,0 |
775/2035 |
BMW X3 | 5 |
465,0 |
550/1600 |
BMW X5 | 5/7 |
485,5 |
620/1750 |
BMW X6 | 5 |
487,5 |
570/1450 |
Chevrolet Captiva | 5/7 |
467,5 |
475/1575 |
Citroen DS5 | 5 |
453,0 |
470/1290 |
Citroen C-Crosser | 5/7 |
465,0 |
185/b.d/1685 |
Fiat Freemont | 7 |
489,0 |
165/b.d./1460 |
Hyundai Santa Fe | 5/7 |
468,5 |
530/1580 |
Hyundai ix55 | 5/7 |
484,0 |
185/600/2460 |
Infiniti FX | 5 |
486,5 |
410/1305 |
Jeep Grand Cherokee | 5 |
482,0 |
780/1555 |
Kia Sorento | 5 |
468,5 |
530/1580 |
Land Rover Discovery4 | 5/7 |
483,0 |
280/b.d./2560 |
Lexus RX | 5 |
477,0 |
496/1570 |
Mazda CX-7 | 5 |
470,0 |
455/1350 |
Mercedes GLK | 5 |
452,5 |
450/1550 |
Mercedes ML | 5 |
480,5 |
690/2010 |
Mercedes GL | 5/7 |
510,0 |
300/680/2300 |
Mitsubishi Outlander* | 5/7 |
465,5 |
591/b.d. |
Mitsubishi Pajero 5d |
5/7 |
490,0 |
215/663/1789 |
Nissan Murano | 5 |
484,5 |
895/1825 |
Nissan Pathfinder | 7 |
488,5 |
190/2090 |
Porsche Cayenne | 5 |
484,5 |
670/1780 |
Range Rover Sport | 5 |
478,5 |
450/2015 |
Range Rover | 5 |
497,0 |
535/2100 |
SsanYong Rexton | 7 |
472,0 |
b.d./935/b.d. |
Toyota Land Cruiser Prado | 5/7 |
476,0 |
b.d./620/1935 |
Toyota Land Cruiser V8 |
5/7 |
495,0 |
455/701/2315 |
Volkswagen Touareg | 5 |
479,5 |
580/1640 |
Volvo XC90 | 5 |
480,5 |
480/1835 |
* - nowy model
ZOBACZ TAKŻE:
BMW X3 xDrive 35d - test | Za kierownicą
Citroen DS5 - test | Pierwsza jazda
Skoda Roomster nie grzeszy urodą, ale dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu okazała się rekordowo pakownym minivanem segmentu B. Jeśli ktoś posiada garaż osiedlowy wybudowany za Gierka, może zainteresować się Toyotą Verso-S. To najbardziej pakowne auto o długości do 4 metrów (nie licząc kombivanów).
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Citroen C3 Picasso |
5 |
408,0 |
385/1505 |
Ford B-Max |
5 |
407,7 |
326/1293 |
Hyundai ix20 |
5 |
410,0 |
440/1485 |
Kia Venga |
5 |
407,0 |
315/1480 |
Lancia Musa |
5 |
404,0 |
320/1420 |
Nissan Note |
5 |
410,0 |
280/1330 |
Skoda Roomster |
5 |
421,5 |
480/1585 |
Toyota Verso-S | 5 |
399,0 |
430/1385 |
ZOBACZ TAKŻE:
Kia Venga - test | Pierwsza jazda
Minivany segmentu C można podzielić na dwie kategorie: krótsze i dłuższe. Te pierwsze mieszczą zazwyczaj 5 pasażerów, te drugie dodatkową dwójkę lub dodatkowy bagaż. Wszystko zależy czego oczekujemy od auta. My jednak szukamy największych bagażników, a w tej kategorii bezkonkurencyjna jest Dacia Lodgy. Spartańska, ale za to pakowna.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Chevrolet Orlando | 5/7 |
465,0 |
90/454/1490 |
Citroen C4 Picasso | 5 |
447,0 |
500/1735 |
Citroen Grand C4 Picasso | 5/7 |
459,0 |
575/1950 |
Dacia Lodgy | 5/7 |
450,0 |
827/2617 |
Ford C-Max |
5 |
438,0 |
432/1723 |
Ford Grand C-Max | 7 | 452,0 | 439/1742 |
Mazda 5 | 5/7 |
458,5 |
160/b.d./1595 |
Mercedes B | 5 |
436,0 |
485/1545 |
Opel Meriva | 5 |
429,0 |
400/1500 |
Peugeot 3008 | 5 |
436,5 |
435/1245 |
Peugeot 5008 | 5/7 |
453,0 |
680/1755 |
Renault Scenic | 5 |
436,5 |
470/1870 |
Renault Grand Scenic | 5/7 |
457,5 |
210/645/2085 |
Seat Altea | 5 |
428,0 |
410/1320 |
Seat Altea XL | 5 | 447,0 | 530/1605 |
Toyota Verso | 5 |
444,0 |
485/1740 |
Volkswagen Touran | 5/7 |
439,0 |
695/1990 |
ZOBACZ TAKŻE:
Chevrolet Orlando - test | Pierwsza jazda
Ford C-Max - test | Pierwsza jazda
Lancia Grand Voyager pochodzi z Ameryki przez co jest "nieco" większa od konkurencji. Ale wygrana należy jej się przede wszystkim za inteligentne rozwiązania we wnętrzu, jak choćby system Stow'n'Go, foteli drugiego i trzeciego rzędu chowanych w podłodze.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Ford S-Max | 5/7 |
477,0 |
285/b.d./2100 |
Ford Galaxy | 5/7 |
482,0 |
310/b.d./2325 |
Lancia Grand Voyager | 5/7 |
522,0 |
930/3910 |
Mercedes R (SWB) |
4/5 |
492,0 |
550/1950 |
Mercedes R (LWB) | 5/7 | 517,5 | 635/2385 |
Opel Zafira Tourer | 7 |
465,5 |
650/1860 |
Peugeot 807 | 5/8 |
473,0 |
325/b.d./2950 |
Renault Espace | 5 |
465,5 |
290/2860 |
Renault Grand Espace | 5/7 | 485,5 | 456/3050 |
Seat Alhambra | 5/7 |
485,5 |
265/810/2430 |
Volkswagen Sharan | 5/7 |
485,5 |
265/810/2430 |
ZOBACZ TAKŻE:
Ford S-Max 2.0 EcoBoost PowerShift - test | Za kierownicą
W poszukiwaniu maksimum przestrzeni na minimum długości całkowitej kombivany to doskonały wybór. Ich rodowód jest czysto roboczy, gdyż niemal bez wyjątku stanowią osobową, czy też rodzinną wersję małych dostawczaków. Często w ofercie znajdują się wersje 7-osobowe, a jak potrzeba przewieźć coś większego lub cięższego także nie ma problemu. Wśród wersji zwykłych (czyt.: nieprzedłużonych) rekordzistą jest Ford Transit Connect. Rekordzistą w klasie "open" jest za to VW Caddy Maxi, który dzięki długiemu nadwoziu oferuje ponad 4 m3 przestrzeni ładunkowej.
Marka, model |
Ilość miejsc | Długość cm |
Poj. bagażnika l |
Citroen Nemo | 5 |
396 |
330/2500 |
Citroen Berlingo | 5/7 |
438 |
505/3000 |
Dacia Dokker | 5/7 |
450 |
b.d./3300 |
Fiat Qubo/Fiorino | 5 |
396 |
330/2500 |
Fiat Doblo | 5/7 |
439 |
790/3200 |
Ford Transit Connect | 5 |
430 |
1200/3400 |
Nissan Evalia | 5 |
440 |
900/3000 |
Opel Combo | 5/7 |
439 |
790/3200 |
Peugeot Bipper | 5 |
396 |
330/2500 |
Peugeot Partner Tepee |
5 | 438 | 505/3000 |
Peugeot Partner Tepee Long |
5/7 |
463 |
675/3700 |
Renault Kangoo | 5 |
421 |
660/2870 |
Renault Grand Kangoo |
5 |
460 |
b.d./3600 |
Volkswagen Caddy | 5/7 |
440 |
190/918/3200 |
Volkswagen Caddy Maxi |
5 |
488 |
1650/4130 |
ZOBACZ TAKŻE POPRZEDNIE CZĘŚCI:
Największe bagażniki w klasie cz. I - (nadwozia: hachback, sedan)
Największe bagażniki w klasie cz. II - (nadwozia: coupe, cabriolet)