M3 to jeden z tych samochodów, który sprawia, że chcesz do pracy jechać jak najdłuższą drogą. Było produkowane jako Coupe, również w wersji Cabrio, była nawet limuzyna. Jednak E91 nie powstał nigdy w wersji kombi... naprawdę szkoda.
Powstały dwa takie modele.
To wyjątkowe Porsche zostało zbudowane w USA dla niejakiego Williama Dick. Był to prezent dla jego żony. Czterodrzwiowa 911'ka, z drzwiami otwieranymi pod wiatr, bazowała na modelu 911 S z 1967 roku. Karoseria jest dłuższa o 53 centymetry.
Natomiast Porsche oznaczone symbolem 989 powstało w 1988 roku, jednak prace nad tym modelem całkowicie wstrzymano w 1992 roku. Było to połączenie modeli 911 i 928 w wersji czterodrzwiowej. Projektem kierował pracujący w Porsche na stanowisku szefa rozwoju Ulrlich Bez (obecnie szef Astona Martina). Już wiecie dlaczego Anglicy w ofercie mają Rapida?
Porsche 911 4 Doors z 1967 roku:
Prototyp Porsche 989:
Tęsknota za Gullwingiem wśród fanów Mercedesa była zawsze. Firma Boschert chciała go zrealizować za pomocą połączenia modeli SL i W 124. Auto bazowało na skróconym podwoziu limuzyny, natomiast przód miał wygląd dopiero co zaprezentowanego SL'a. W 1989 roku podczas targów motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie Helmut Boschert zaprezentował taki taki właśnie projekt swojej wizji Mercedesa. Na szczęście mamy teraz SLS'a...
Skoro jesteśmy już przy firmie Boschert to warto jeszcze wspomnieć o takim wynalazku: krótkim coupe na bazie W 124. Co ciekawe ten samochód produkowano w włoskich zakładach Zagato w Turynie. Zbudowano tuzin tych samochodów. Cena egzemplarza wyceniona była na 180 000 marek. Dla porównania SL 300-24 kosztował w tym samym czasie (1990 rok) 132 000 marek.
Użytkowe Porsche to było marzenie wielu, które dopiero ziściło się nie tak dawno temu. Wcześniej kombinowano na różne sposoby. Firm przerabiających 944 na dziwne kombi było co najmniej kilkanaście na całym świecie (Artz, DP Motorsport). Oto różne efekty tych przeróbek:
Zanim wymyślono SUV była firma Treser, która widziała szanse rynkowe dla szerszego wykorzystania napędu quattro. Model Hunter był protoplastą dzisiejszych szybkich aut SUV.
Kolejne sportowe kombi. Tym razem na bazie Volkswagena Corrado. Auto zbudowała firma PEGAM. Z zamierzonej serii 100 egzemplarzy wyprodukowano finalnie tylko dwa prototypy.
Zanim powstała A klasa firmy tunigowe już miały pomysł na naprawdę małego Mercedesa. Jeśli więc zobaczycie takie auto z gwiazdą na masce to nie jest składak tylko projekt firmy Schulz. Powstało kilka różnych wersji bazujących na modelu 190: cabriolet, dwudrzwiowy maluch, czterodrzwiowy maluch oraz coupe.
Zanim BMW zdecydowało się wprowadzić model Touring do produkcji seryjnej firmy zajmujące się przebudowaniem karoserii już dokładnie wiedziały, że taki samochód ma jak najbardziej sens...
Za to modele zbudowane na bazie serii 7 nigdy się nie przebiły. Klasa luksusowa i karoseria kombi - tego klienci nie chcieli i nie chcą...
Firma ARTZ zabawiła się również w przeróbkę modelu 928 w wersji kombi.
M3 Touring jako E30 i E46:
Pierwsze Audi Quattro z tyłem kombi zbudowane przez firmę Artz: