Bogatych kryzys nie dotknął. Nadal zamawiają horrendalnie drogie dodatki do horrendalnie drogich samochodów. Wystarczy wspomnieć, że średnia wartość auta sprowadzanego z zagranicy jest trzykrotnie niższa od kwoty, jaką trzeba wyłożyć za najtańszy z listy TOP 8 dodatek. I właśnie od niego zaczniemy zestawienie.
31 980 zł - tyle trzeba zapłacić za rozbudowany Pakiet Relaksacyjny w Lexusie LS w odmianie Long (ceny od 603 tys. zł). W skład pakietu wchodzą system masażu dla pasażerów foteli tylnych, elektrycznie składany podnóżek dla pasażera fotela prawego-tylnego oraz elektrycznie składany zagłówek przedniego fotela pasażera. Oprócz tego na rozbudowany Pakiet Relaksacyjny składa się jeszcze czterostrefowa klimatyzacja automatyczna z czujnikiem, który monitoruje temperaturę ciała pasażerów podróżujących na tylnych fotelach i dodatkowy odtwarzacz DVD.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Redukcja masy i efekt wizualny za niespełna 50 tys. żł - to zapewnia pakiet Carbon, który Audi oferuje do modelu R8 Spyder. Kilka elementów z włókna węglowego bardziej wpływa na ego kierowcy niż na właściwości jezdne samochodu, ale czego się nie robi dla prestiżu...
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Jedni masę zmniejszają, inni zwiększają. Wykończenie wnętrza kamieniem mogą zafundować sobie klienci Mercedesa, którzy zdecydują się na zakup jednego z droższych modeli marki. Polerowany kamień w połączeniu ze skórzaną tapicerką wygląda bardzo dostojnie.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Wyłożyłeś przynajmniej 560 200 zł na Jaguara XKR? Możesz dokupić do niego pakiet Dynamic & Black. W jego skład wchodzą dodatki polepszające aerodynamikę (lakierowane na czarno), czerwone zaciski hamulców i przede wszystkim poluzowanie elektronicznego kagańca, co zwiększa prędkość maksymalną do 280 km/h.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Karbonowo-ceramiczne hamulce w Bentleyu Continentalu GT mogłyby posłużyć do zatrzymywania kilkutonowej ciężarówki - ich skuteczność nie podlega żadnej wątpliwości. Nie może być inaczej. Za ich cenę można dostać nowe, dobrze wyposażone auto segmentu C.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Do Mercedesa klasy S oraz CL można zamówić, kosztujący niespełna 80 tys. zł, pakiet Designo Selection. W tej cenie dostajemy jeden z dziesięciu lakierów z palety Designo, logo pozłacane 18-karatowym złotem, drewniane elementy wnętrza i najwyższej jakości skórę.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Jeśli standardowy zaprzęg mechanicznych koni w Porsche Cayenne Turbo jest dla kogoś zbyt mały, może zamówić pakiet Power Cayenne Turbo, który zwiększy moc o 40 KM, utwardzi zawieszenie i zwiększy skuteczność hamulców. W opcji (za dopłatą) można do niego zamówić koło zapasowe z 20-calową felgą.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?
Nie, to nie pomyłka. Tyle trzeba zapłacić za perłowy lakier Chromaflare Autobiography do Range Rovera. Land Rover przewidział również wersję "dla oszczędnych", którą jest unikatowy lakier za 73 610 zł.
Zestawienie przygotowane przez Instutut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Więcej drogich dodatków znajdziecie na stronie IBMR Samar.
ZOBACZ TAKŻE:
Za takie dodatki można kupić używaną limuzynę. Sam zobacz
Wiesz już, jakie dodatki zamawiają bogaci. A jakie auta kupują?