Przenieśmy się w czasie do początków dwudziestego wieku. Wówczas z fabryki Forda wyjeżdża pierwszy egzemplarz modelu T. Jego zadaniem było zmotoryzowanie Ameryki. Cel został osiągnięty. Przez wielu uznawany za jedno z najważniejszych aut w historii motoryzacji. I trudno się z tym nie zgodzić. Wyjątkowy nie tylko ze względu na rewolucję technologiczną, ale również marketingową. Ford Model T to pierwszy milioner w historii motoryzacji.
Poniższa tabela przedstawia, ile egzemplarzy Forda T zostało wyprodukowanych w poszczególnych latach:
Rok | Model | Liczba wyprodukowanych egzemplarzy |
1922 | Ford Model T | 1 301 067 |
1923 | Ford Model T | 2 011 125 |
1924 | Ford Model T | 1 922 048 |
1925 | Ford Model T | 1 911 706 |
1926 | Ford Model T | 1 554 465 |
Więcej o samochodzie przeczytacie tutaj: Ford T | Auto dekady.
Chevrolet Impala to kolejny milioner, ale w innej dziedzinie - sprzedaży. Przekroczyć próg miliona egzemplarzy udało mu się dwukrotnie - w 1965 i 1966 roku. Poniżej szczegóły.
Rok | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy (tylko w USA) |
1965 | Chevrolet Impala | 1 074 925 |
1966 | Chevrolet Impala | powyżej miliona |
Więcej o Chevrolecie Impali przeczytacie tutaj: Antylopa Chevroleta.
Popularny Garbus to absolutny szczyt szczytów. Beetle miał być autem dla ludu i właśnie taki był. Sześć lat z rzędu stawał się sprzedażowym milionerem. Pierwszy milion znalazł się na jego koncie w 1965 roku, kiedy to z fabryk Volkswagena zjechał - szacunkowo - okrągły milion Garbusów.
Rok | Model | Liczba wyprodukowanych/sprzedanych egzemplarzy |
1965 | Volkswagen Beetle | 1 000 000 (produkcja) |
1966 | Volkswagen Beetle | 1 200 000 (sprzedaż) |
1967 | Volkswagen Beetle | 1 100 000 (sprzedaż) |
1968 | Volkswagen Beetle | 1 100 000 (sprzedaż) |
1969 | Volkswagen Beetle | 1 200 000 (sprzedaż) |
1970 | Volkswagen Beetle | 1 150 000 (sprzedaż) |
1971 | Volkswagen Beetle | 1 300 000 (sprzedaż) |
Więcej o modelu przeczytacie tutaj: Volkswagen Garbus | Auto dekady.
Ten model Toyoty cieszy się gigantycznym zainteresowaniem na świecie do dziś. Pierwszy milion wpłynął na konto Corolli w 1985 roku. Wówczas tyle egzemplarzy modelu znalazło swoich nabywców. Corolli udało się przeskoczyć próg miliona nawet w czasach kryzysu. W 2011 roku sprzedano ponad 1,1 mln egzemplarzy tego modelu Toyoty.
Rok | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
1985 | Toyota Corolla | 1 000 000 |
1988 | Toyota Corolla | 2 000 000 |
2004 | Toyota Corolla | 1 100 000 |
2005 | Toyota Corolla | 1 185 000 |
2011 | Toyota Corolla | 1 141 709 |
Tej Corolli pewnie nie znacie. A to jej najnowsze wcielenie: Toyota Corolla po raz jedenasty.
Ten model Volkswagena jest dziś bestsellerem wielu zachodnich rynków. W Polsce jest prawdziwym hitem rynku wtórnego. Popularny Golf stał się milionerem dopiero w 1993 roku. Wówczas - szacunkowo - milion osób zdecydowało się na jego zakup. Oficjalne dane z 2000 roku pozwoliły poprawić rekord - nowego Golfa kupiło ponad 1,1 mln klientów.
Rok | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
1993 | Volkswagen Golf | 1 000 000 |
2000 | Volkswagen Golf | 1 143 044 |
Zastanawiasz się nad zakupem Volkswagena Golfa IV? Dowiedz się o nim wszystkiego: używany Volkswagen Golf IV.
To kolejny model Forda w naszym zestawieniu. W Polsce znany głównie z filmów. Najbardziej popularny jest w rodzimych Stanach Zjednoczonych, gdzie pikapy są znacznie częstszym widokiem na ulicach. Ford F stawał się milionerem czterokrotnie.
Rok | Model | Liczba sprzedanych egzemplarzy |
1999 | Ford serii F | 1 001 000 |
2000 | Ford serii F | 1 006 325 |
2004 | Ford serii F | 1 082 000 |
2005 | Ford serii F | 1 031 000 |
Jak wygląda Ford F dzisiaj? Oto jego najciekawsza wersja: Najlepsza wersja Forda F.
Ciekawi Cię, jakie modele najlepiej sprzedają się w poszczególnych krajach? Poniżej umieściliśmy odniesienia do artykułów, w których znajdziesz listę dziesięciu najpopularniejszych aut w danym kraju.