EDAG - Co mu zawdzięczamy?

EDAG zajmuje się projektowaniem procesów produkcji, tworzeniem maszyn, które budują samochody i tego typu technicznymi sprawami. Trudno się dziwić, w końcu to niemiecka firma, więc do takich technicznych, matematycznych spraw doskonale się nadaje. Nieźle idzie jej też tworzenie fajnych prototypów
EDAG Scout EDAG Scout EDAG Scout

Scout z Parku Jurajskiego

I to właśnie owymi prototypami się zajmiemy, bo raczej nie macie ochoty czytać o zawiłościach montażu samochodów, procesie tworzenia robotów do fabryk czy o próbach ogarnięcia wszystkich drobnych spraw i czynności, w efekcie których powstaje samochód, prawda? Wróćmy zatem do prototypów. EDAG działa od 1969 roku, ale dopiero na swoje trzydzieste urodziny sprawił sobie model koncepcyjny. Po co? Po to, by przykuć uwagę potencjalnych klientów. Model Scout to Mercedes ML pierwszej generacji, pozbawiony drugiej pary drzwi i przerobiony na pikapa. Seryjna wersja terenówki z gwiazdą na masce nigdy nie była specjalnie porywająca, ale nie dotyczy to wersji, która śmigała po Parku Jurajskim (pamiętacie ją?) i oczywiście tej od EDAG-a.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG 2000 EDAG 2000 EDAG 2000

Przyszłość z 2000 roku

Drugi model to EDAG 2000. Powstał u progu XXI wieku i bazuje na Audi A4. Jego nadwozie może i wyglądało futurystycznie i kosmicznie 12 lat temu, ale teraz jest raczej śmieszne, jak wszystkie przyszłościowe rzeczy z przeszłości. Ten EDAG wyprzedził jednak modę na crossovery, bo jest po trochu kombiakiem i po trochu sedanem.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG Keinath GTC Coupe EDAG Keinath GTC Coupe EDAG Keinath GTC Coupe

Keinath GTC coupé i cabrio

Kolejny prototyp do duet Keinath GTC w wersji coupé i cabrio. Oba modele wyglądają jak brytyjskie auta sportowe wyprodukowane przez niewielkie, mało znane firmy z niewielkich, mało znanych miasteczek, gdzieś daleko w Walii. Urocze, ale szczęka na ich widok raczej nie opada.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG Gen X EDAG Gen X EDAG Gen X

Supersamochód do superspania

Można natomiast zaniemówić z wrażenia na widok modelu GenX. To rasowy, pociągający supersamochód z czymś magicznym na nadwoziu. To magiczne coś jest wysuwane i mieści, teraz uwaga, pełnowymiarowe łóżko dla kierowcy. Fascynujące i niezbędne, gdy na przykład śmigasz po torze Le Mans od kilkunastu godzin i masz ochotę na drzemkę. Wciskasz guzik, łóżko się wysuwa i już, można się spokojnie wyspać na poboczu toru wyścigowego.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG No 8 EDAG No 8 EDAG No 8

Prototyp numer 8

Prototyp Show Car No 8 to małe cabrio, które nie powstało po to, by szokować swoim dizajnem (nie szokuje), ale po to, by pokazać, że niewielkim nakładem środków można w jednym miejscu produkować różne auta - od masowego po niszowego. W tym przypadku bardziej liczą się sprawy techniczne związane z organizacją produkcji niż sam samochód, więc idźmy dalej.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG Chopster EDAG Chopster EDAG Chopster

Hardcore'owe Cayenne

W 2005 roku pojawił się EDAG Chopster. To Porsche Cayenne poprzedniej generacji, ale obniżone o 7 cm i obdarzone rasowym bodykitem nadwozia. Silnik V8 ma dwie turbosprężarki, więc razem jest niemalżę 600 KM, które rozpędzają tę maszynę do prawie 300 km/h. Wow!

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG LUV EDAG LUV EDAG LUV

LU-kusowy SUV

LUV, czyli bardzo luksusowy SUV. To poprzednia generacja Mercedesa GL, ale wydłużona i przerobiona na pikapa, a potem wykończona niczym luksusowy jacht. Jest więc białe nadwozie, skóra, drewno tekowe, kilka pokładów, skuter wodny w bagażniku, lądowisko dla helikopterów i kotwica do cumowania w burżujskich portach (no, prawie).

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

EDAG Biwak EDAG Biwak EDAG Biwak

Biwak

Biwak jest spokojniejszy. To New Beetle w wersji kombi przystosowany do biwakowania, stąd te wszystkie bagażniki, dodatkowe reflektory, schowki, skrytki i uchwyty. Biwak to taki motoryzacyjny odpowiednik spodni bojówek - może i te wszystkie kieszenie przydadzą się w czasie wojny, ale na co dzień lepsze są jeansy. No właśnie, jeansy - wykończono nimi fotele tego prototypu, a deskę rozdzielczą pokryto specyficzną mieszanką skóry i drewna. Odważne połączenie!

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

Rolls-Royce od EDAG Rolls-Royce od EDAG Rolls-Royce od EDAG

Otwarcie na luksus

EDAG ma też na swoim koncie nadbudówkę do Pontiaca Solstice (przez co z roadstera staje się on modelem kombi) oraz vana Cinema 7D, w którym jednak żadnych okularów nosić nie trzeba. Nazwa nawiązująca do kina wzięła się stąd, że auto ma trzy rzędy foteli i każdy kolejny jest zamontowany wyżej niż ten poprzedzający go, co w połączeniu ze szklanym dachem daje efekt bardziej spektakularny niż filmy 3D. Ale to i tak nic w porównaniu z przeróbką Rolls-Royce Phantoma. EDAG zaprojektował podnoszoną część dachu, dzięki której wysiadanie i wsiadanie na pokład brytyjskiej limuzyny nie wymaga już plebejskiego, niegodnego arystokracji schylania się.

ZOBACZ TAKŻE:

Chcesz kupić "używańca"? Tutaj znajdziesz aktualne oferty

Zagato - co mu zawdzięczamy?

Karmann - co mu zawdzięczamy?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.