Najdroższe klasyki w historii

Są auta które nigdy nie tracą na wartości. Wyjątkowe, chowane w klimatyzowanych garażach, podziwiane niczym dzieła wielkich mistrzów malarstwa czy architektury. Prawdziwe perełki, którymi nie należy jeździć, co najwyżej można je wystawiać i prezentować. Przedstawiamy Wam te najdroższe, najbardziej cenne i wyjątkowe, które niedawno zmieniły właściciela. Ich łączna wartość to niecałe 70 milionów dolarów
Ferrari 340 Mexico (1952) Ferrari 340 Mexico (1952) fot. Ferrari

Ferrari 340 Mexico (1952)

Ferrari 340 Mexico. Auto budowane w latach 1952 - 1953. W 1952 roku Ferrari zbudowało model do wyścigu Carrera Panamericana. Zbudowano cztery sztuki z dłuższym rozstawem osi (2600 mm). Trzy w wersji coupe jeden jako spider. Silnik V12, o pojemności 4,1 litra, o mocy 280 KM.

Sprzedane za 4,29 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

Najdroższe klasyki w historii Najdroższe klasyki w historii Najdroższe klasyki w historii

Talbot-Lago T150C SS (1938)

Talbot-Lago T150C SS - budowany w latach 1938 - 1943. Silnik 6 cylindrów, 3,9 litra pojemności, 140 KM.

Sprzedany za 4,47 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. De Dion Bouton Dos-a-Dos fot. De Dion Bouton Dos-a-Dos fot. De Dion Bouton Dos-a-Dos

De Dion Bouton Dos-a-Dos (1884)

De Dion Bouton Dos-a-Dos pochodzi z 1884 roku i jest najstarszym działającym automobilem na świecie. Oczywiście nie jest napędzany benzyną tylko parą. Zbudowany został na zlecenie hrabiego Dion. Wehikuł ma 2,47 metra długości i mieści cztery osoby. Miał zasięg około 35 kilometrów.

Sprzedany za 4,62 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Cabriolet fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Cabriolet fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Cabriolet

Mercedes-Benz 540K Spezial Cabriolet (1939)

Mercedes-Benz 540K Spezial Cabriolet był budowany w latach 1936 - 1940. Silnik ośmiocylindrowy, 5,4 litra pojemności.

Sprzedany za 4,62 mln dolarów.

 

Najdroższe Mercedesy na autotrader.pl

fot. Ferrari 375 MM fot. Ferrari 375 MM fot. Ferrari 375 MM

Ferrari 375 MM (1955)

Ferrari 375 MM było przeznaczone do wyścigu Mille Miglia. Wyprodukowano 48 egzemplarzy w tym tylko jeden egzemplarz 375 MM z homologacją na drogi publiczne. Auto zbudowano na życzenie Roberto Rosselini, który podarował go żonie Ingrid Bergman.

Sprzedane za 4,79 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Mercedes-Benz Typ S 26/180 fot. Mercedes-Benz Typ S 26/180 fot. Mercedes-Benz Typ S 26/180

Mercedes-Benz Typ S 26/180 (1927)

Mercedes-Benz Typ S 26/180 był w swoim czasie samochodem wyścigowym. Wyposażony był w sześciocylindrowy silnik w zależności od wersji również z kompresorem. Najbardziej poszukiwanego modelu SSK wyprodukowano tylko 33 egzemplarze.

Sprzedany za 5,04 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Ferrari 250 SWB Competizione fot. Ferrari 250 SWB Competizione Najdroższe klasyki w historii

Ferrari 250 SWB Competizione (1960)

Ferrari 250 SWB Competizione produkowane było w latach 1953 - 1964. Modelu SWB Competizione powstały szosowe i wyścigowe wersje. Skrót SWB oznacza ?short wheel base".

Sprzedane za 5,28 mln euro.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster fot. Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster

Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster (1937)

Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster był dostępny z trzema różnymi typami nadwozia. Do napędu służył ośmiocylindrowy silnik o 5,4 litrach pojemności i mocy 180 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 170 km/h.

Sprzedany za 9,68 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Duesenberg Model J Roadster fot. Duesenberg Model J Roadster fot. Duesenberg Model J Roadster

Duesenberg Model J Roadster (1931)

Duesenberg Model J Roadster budowany był w latach 1929 - 1937. Powstały 472 egzemplarze. Wyposażony był w silnik o mocy 320 KM. Samochody Duesenberg były zawsze technicznie rozwinięte, posiadały np. hydrauliczne hamulce.

Sprzedany za 10,34 mln dolarów.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

fot. Ferrari 250 TR fot. Ferrari 250 TR fot. Ferrari 250 TR

Ferrari 250 TR (1957)

Ferrari 250 TR to konstrukcja, która odniosła sukces w wyścigach. Przednia stylistyka 250 TR stała się inspiracją do modelu Ferrari F430. Prace rozpoczęły się w roku 1957 a ich efektem był samochód o numerze ramy 0666 TR, dokładnie ten, który został sprzedany.

Sprzedany za 16,39 mln euro.

 

Najdroższe Ferrari na autotrader.pl

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.