Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. II

Niespełna tydzień temu prezentowaliśmy zestawienie dziesięciu samochodów, które dziś można kupić za niewielkie pieniądze, a w przyszłości mogą być warte fortunę. Komentarzy było wiele, dlatego dziś tworzymy ranking złożony z aut, które zaproponowaliście
Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe, fot. Peugeot

Peugeot 406 Coupe

Dla jednych nijaki, dla drugich piękny. Trudno znaleźć osobę, która twierdzi, że 406 Coupe jest brzydkie. Samochód zaprojektowali Włosi, a dokładniej studio Pininfarina, przed którym Peugeot postawił niełatwe zadanie stworzenia przestronnego coupe o delikatnej linii i praktycznym wnętrzu. W tym celu Włosi przedłużyli nadwozie do 4620 mm. Wewnątrz w komfortowych warunkach mogą podróżować cztery osoby, a ich bagaże spokojnie zmieszczą się w 390-litrowym kufrze. Szkoda tylko, że kokpit niczym nie różni się od tego, zastosowanego w sedanie. Pod maskę 406 Coupe trafiło pięć silników w tym jeden diesel. Najbardziej pożądane są jednostki V6 o pojemności 2,9 i 3 litrów. Ofert na portalach aukcyjnych jest niewiele. Samochód można kupić za 10-20 tys. zł.

Tutaj znajdziecie oferty sprzedaży Peugeota 406 Coupe.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Lancia Kappa Coupe Lancia Kappa Coupe Lancia Kappa Coupe, fot. Lancia

Lancia Kappa Coupe

Dwudrzwiowa Kappa debiutowała w 1996 roku równolegle z odmianą kombi. Coupe było krótsze od sedana o ponad 11 cm i niższe o niespełna 4 cm. Rozstaw osi skrócono o 12 cm. Kappa w sportowym wcieleniu nie straciła wiele na funkcjonalności. Pojemność bagażnika wynosi 505 litrów. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazło się wiele akcesoriów, które wówczas były dość nowatorskie. Wśród nich można znaleźć zmieniarkę CD na sześć płyt, nawigację satelitarną opracowaną przez firmy Bosch i Blaupunkt, czujniki cofania i reflektory ksenonowe.

Pod maską Kappy Coupe można znaleźć jeden z trzech silników w przedziale mocy od 175 do 205 KM. Samochód nie odniósł sukcesu rynkowego. Jest rzadki, a wartość zadbanych egzemplarzy już zaczyna rosnąć.

Tutaj znajdziecie oferty sprzedaży Lancii Kappy.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Mitsubishi 3000 GT Mitsubishi 3000 GT Mitsubishi 3000 GT, fot. Mitsubishi

Mitsubishi 3000 GT

Samochód w wersji koncepcyjnej zadebiutował w 1989 roku. Produkcja rozpoczęła się rok później. Najgorętszą wersją 3000 GT (pierwotnie ten model Mitsubishi miał się nazywać GTO) jest VR-4 - niezwykle rzadka i piekielnie szybka. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po upływie pięciu sekund. Samochód rozpędzał się maksymalnie do 250 km/h, ale nie brakuje głosów, że po zdjęciu blokady auto mogło przekraczać nawet 300 km/h.

W 3000 GT zastosowano system aktywnych spoilerów, które odpowiednio zmieniały aerodynamikę karoserii w zależności od prędkości. W 1994 roku samochód został odświeżony. W miejscu otwieranych lamp przednich znalazły się klasyczne reflektory. Samochód nadal "trzyma cenę", a na rynku wtórnym nie można nazbyt przebierać w ofertach. 3000 GT to auto wymagające i drogie w utrzymaniu, ale dostarcza ogromnej dawki adrenaliny.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Mercedes W126 SEC Mercedes W126 SEC Mercedes W126 SEC, fot. Mercedes

Mercedes W126 SEC

Ten model Mercedesa już można uznać za klasyka, ale nadal można go kupić w przystępnej cenie i nie ma wątpliwości, że z czasem zadbane egzemplarze będą coraz droższe. Samochód trafił na rynek w 1981 roku, choć pierwsze egzemplarze modelu zbudowano pod koniec 1980 roku. Ponad trzydziestoletnie coupe wyposażano m.in. w elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ustawień czy elektryczne zagłówki. Po otwarciu drzwi (oczywiście bez ramek) ukazywało się luksusowe wnętrze, które do dziś robi ogromne wrażenie.

Pod maskę SEC-a trafiały cztery silniki. Każdy z nich z ośmioma cylindrami w układzie V. Największy z 560 SEC rozwijał około 300 KM. Każdą z wersji standardowo wyposażano w automatyczną skrzynię biegów. Auto z napędem na tył i ryczącym V8 pod maską to droga zabawa. Wspomniana 560-ka potrafi "wypić" nawet 25 litrów benzyny na 100 km. Ceny startują od około 20 tys. zł.

Tutaj znajdziecie oferty sprzedaży Mercedesa SEC.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Mercedes klasy C W202 Mercedes klasy C W202 Mercedes klasy C W202, fot. Mercedes

Mercedes klasy C W202

Następca modelu 190, mimo że do 1997 r. był najmniejszym z Mercedesów, wcale nie jest mały. Oznaczony fabrycznym kodem W 202 ma 4,5 m długości i należy do klasy średniej. Zapewnia wysoki komfort jazdy i spory prestiż mimo zaawansowanego już wieku. Dobra marka ma wyraźnie zalety, które ujawniają się szczególnie w przypadku starszych pojazdów. Przykładem mogą być choćby dobrej jakości materiały we wnętrzu opierające się upływowi czasu i wysoka trwałość nadwozia oraz powłok lakierniczych. Nawet najstarsze egzemplarze C-Klasse nie poddają się łatwo korozji.

Silniki są trwałe i niezawodne. Problemy dotyczą zazwyczaj osprzętu elektrycznego. W pierwszych latach produkcji były problemy z pękającymi paskami klinowymi, uszczelkami pod głowicą i pompami cieczy chłodzącej, ale do dzisiaj z pewnością już je wymieniono na inne, pozbawione wad. Najlepiej sięgać po egzemplarze produkowane od 1997 r. Poprawiono w nich problematyczne elementy. Wszystkie silniki C-Klasse mają niekłopotliwy dla użytkowników napęd rozrządu łańcuchem. Najtańsze egzemplarze można dziś kupić nawet za 5 tys. zł, ale uwaga na auta powypadkowe. Więcej o modelu W202 przeczytacie tutaj - Mercedes klasy C (1993-2000) W202.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Polskie Fiaty - 125p i 126p

Duży Fiat i Maluch - pod takimi nazwami samochody są znane chyba wszystkim. Auta produkowane w warszawskich zakładach FSO na Żeraniu były stałym elementem polskich ulic w okresie PRL. Dziś - szczególnie 126p - służą głównie młodzieży do szaleńczych wycieczek po polnych i leśnych drogach.

Ceny Fiata 125p są bardzo zróżnicowane, a ofert jest naprawdę sporo. Najtańsze można kupić za około 3 tys. zł. Ceny najdroższych sięgają nawet 30 tys. zł i z każdym rokiem rosną. Wbrew pozorom oferta Maluchów jest znacznie bardziej ograniczona. Z aukcji poznikały egzemplarze za 500 zł. Teraz za 126p trzeba zapłacić przynajmniej 3 tys. zł. Więcej o historii polskich Fiatów przeczytacie tutaj (Fiat 125p; Fiat 126p).

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Nissan 300ZX Nissan 300ZX Nissan 300ZX, fot. Nissan

Nissan 300ZX

Sportowy Nissan narodził się w 1989 roku. Jego głównymi konkurentami były takie legendy jak Toyota Supra, Honda NSX czy Mazda RX-7. Karoseria i wnętrze to stylistyczny majstersztyk. Kształty nadwozia nie tylko świetnie wyglądają, ale podczas ich projektowania brano też pod uwagę aerodynamikę.

Inżynierom Nissana udało się wycisnąć z topowego 3-litrowca aż 283 KM. Dziś takie wartości nie robią wrażenia, ale ponad dwadzieścia lat temu jak najbardziej. 300ZX przyspiesza do setki w około 6 sekund. Pomimo sportowego charakteru, ten model Nissana oferował sporo miejsca wewnątrz.

Samochód jest prawdziwym rodzynkiem na rynku wtórnym. Ceny startują od około 15 tys. zł, ale za te pieniądze trudno znaleźć samochód z pewną, bezwypadkową przeszłością. 300ZX jest uwielbiany przez tunerów. Podatne na modyfikacje silniki pozwalały wyciskać z siebie naprawdę wielką moc. Tutaj znajdziecie prawdziwą perełkę - Unikatowy 300ZX Spyder.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado Volkswagen Corrado, fot. Volkswagen

Volkswagen Corrado

Dzięki bliskiemu związkowi z Passatem B3, Golfem i Jettą właściciele Corrado nie narzekają na brak części zamiennych na rynku. Samochód zaprojektował Volkswagen, ale jego produkcję powierzono Karmannowi. Pierwotnie niemieckie coupe miało być trzecią generacją Scirocco, ale ze względu na wyższą masę i ostateczną cenę, zdecydowano się na wprowadzenie nowego modelu.

Najmocniejszym silnikiem montowanym w Corrado było 2.9-litrowe VR6 o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 245 Nm. Dziś niemieckie coupe nie jest zbyt często widywanym modelem na giełdach. Jego ceny są bardzo zróżnicowane - od około pięciu do niespełna 50 tys. zł. Trudno jest jednak znaleźć egzemplarze nietknięte ręką spragnionego mocy tunera.

Tutaj znajdziecie oferty sprzedaży Volkswagena Corrado.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Honda Prelude IV Honda Prelude IV Honda Prelude IV, fot. Honda

Honda Prelude IV

Prelude IV był produkowany w Japonii. Samochód zadebiutował w 1991 roku i zastąpił III generację modelu, którą już dziś można uznać za klasyka. Najmocniejszy silnik o oznaczeniu H22A był oferowany na rynku japońskim. Generował on okrągłe 200 KM mocy. Prelude'a oferowano z 4-biegowym automatem lub skrzynią manualną o pięciu przełożeniach.

Na rynku samochodów używanych nie brakuje ofert sportowej Hondy, ale znalezienie odpowiedniego, zadbanego i niestuningowanego egzemplarza jest naprawdę bardzo trudne. Ceny startują od około 7 tys. zł.

Tutaj znajdziecie oferty sprzedaży Hondy Prelude.

ZOBACZ TAKŻE:

Dziś tanie, jutro warte fortunę, cz. I

Coupe za 20 tys. zł

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA