Najciekawsze premiery 2011 r. | Polska

Hyundai Genesis Coupe
Tylnonapędowe coupe za (w miarę) rozsądne pieniądze
W świecie hybryd, zielonych opon, niebieskich technologii i aut tankowanych z gniazdka brakuje rasowych aut sportowych. Kiedyś tę lukę swoimi produktami wypełniali Japończycy, ale od kiedy zajęli się konstruowaniem chodzących robotów czy terenowych kabrioletów znów zabrakło sportowych zabawek. Dlatego bardzo ucieszyła nas polska premiera Genesisa Coupe. Warto dodać, że auto nie znalazłoby się tutaj, gdyby nie jeździło co najmniej dobrze.
![]() Hyundai Gensis Coupe | Za kierownicą |
![]() Hyundai Gensis Coupe | Cennik |

Chevrolet Volt i Opel Ampera
Elektryczna hybryda
Twierdzenia koncernu GM, że Volt to samochód elektryczny o wydłużonym zasięgu przyjmowałem z przymrużeniem oka. Po pierwszej jeździe doszedłem do wniosku, że jest to jedyna metoda, by uświadomić ludziom różnicę pomiędzy typową hybrydą, jak Prius, a Voltem. Zasięg na w pełni naładowanych akumulatorach wynosi do 80 km, co wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Silnik spalinowy gwarantuje jedynie, że nie zaskoczy nas brak elektryfikacji.
![]() Opel Ampera | Pierwsza jazda |
![]() Nie tylko Volt | 4 premiery Chevroleta |

Range Rover Evoque
Crossover w wersji coupe
Evoque to wspaniały przykład na to, że prototyp pokazany na salonie samochodowym może trafić do produkcji seryjnej w niemal niezmienionym kształcie. Jedyne "detale", jakie dodano do gotowego auta w stosunku do konceptu LRX to klasyczne klamki drzwi. Wyjątkowość tego modelu polega też na tym, że jest to pierwszy Range Rover oferowany z przednim napędem. Wersja 4x4 wymaga dopłaty. Niestety Evoque ma poważną wadę. Jest nią cena. Auta niemieckiej konkurencji dostępne są już za 3/4 ceny małego Range Rovera.
![]() Range Rover Evoque 5d | Wideo |
![]() Range Rover Evoque | Cennik |

Chevrolet Camaro
Pierwszy muscle car oficjalnie oferowany w Polsce
Chevrolet Camaro jest w USA tanim samochodem sportowym. W warunkach europejskich porzuca "dychawiczne" V6 i przeistacza się w auto dla chcących się wyróżnić z tłumu. Swoim wyglądem i rozmiarami, a także bijącymi po oczach jaskrawymi lakierami promieniuje amerykańskim stylem życia. W sam raz dla miłośników krwistych steków o średnicy 20 cali i wyścigów na 1/4 mili.
![]() Chevrolet Camaro | Pierwsza jazda |
![]() Chevrolet Camaro | Cennik |

Kia Picanto
Chociaż mała, to na co dzień...
Małe samochody potrafią sprawić mnóstwo frajdy z jazdy. Do takich aut należy zaprezentowana w tym roku Kia Picanto. Do jej konstrukcji trudno mieć większe zastrzeżenia. Prowadzi się pewnie, jest wygodna, a na dodatek pod maską pracują żwawsze niż u konkurencji (choć nie mocniejsze) silniki. Dodatkowym atutem jest fabryczna wersja zasilana LPG, co pozwala cieszyć się niedrogą eksploatacją.
![]() Kia Picanto | Pierwsza jazda |
![]() Kia Picanto | Cennik |

Volkswagen Beetle
Żuczek już nie taki słodki
Odwoływanie się do modeli z przeszłości to doskonały interes w branży motoryzacyjnej. Skorzystali już z tego producenci takich marek, jak Ford, Toyota, Fiat, Mini, Chevrolet, czy Dodge. Ale to Volkswagen jako pierwszy stworzył współczesną inkarnację swojego modelu sprzed lat. I to na jego błędach uczyli się inni. Błędem była "cukierkowa" stylistyka pierwszej generacji New Beetle'a. Druga jest już o wiele bardziej męska. Także podobieństwo do oryginału jest większe i za to stylistom z Wolfsburga należą się brawa.
![]() VW Beetle | Pierwsza jazda - Wideo |
![]() Volkswagen Beetle | Cennik |

Hyundai Veloster
Niesymetryczny, ale praktyczny
Po pierwszych zapowiedziach Velostera mieliśmy spore oczekiwania co do tego auta. Powiem szczerze, że moim nie sprostał. Może to kwestia silnika, którego charakterystyka odbiega od ideału, a może mało sportowych wrażeń z jazdy. Jednak trudno odmówić autu oryginalności, która czyni go ciekawym. Każdy z pewnością zechce auto obejrzeć dookoła, a niektórym może nawet przypadnie do gustu. Choćby ze względu na wygodę wsiadania.
![]() Hyundai Veloster | Test wideo |
![]() Hyundai Veloster | Cennik |

Peugeot 508
Komfortowo lub sportowo
Peugeot w ostatnich latach dosyć odważnie stylizował swoje samochody. Na ich tle nowy 508 jest elegancki, ale stonowany. To jednak nie wygląd sprawił, że 508-ka znalazła się w tym zestawieniu, a zawieszenie. Jego poprzednik, Peugeot 407, zasłynął odejściem od kolumn McPherson na korzyść droższego, ale gwarantującego lepsze prowadzenie układu podwójnych wahaczy trójkątnych. Inżynierowie pracujący nad 508-ką nie mogli się zdecydować na konkretne rozwiązanie, więc w końcu zastosowali... obydwa. Kupując "zwykłą" 508-kę dostajemy auto z prostym przednim zawieszeniem (McPherson), które jest miękkie i mało kulturalne (głośno stuka na nierównościach). Decydując się na wersję GT (jedynie z silnikiem 2.2 HDI, 204 KM) przednie koła będą prowadzone przez dwa wahacze, co znacząco poprawia wrażenia z jazdy.
![]() Peugeot 508 | Pierwsza jazda |
![]() Peugeot 508 | Cennik |

Citroen C-Zero i Peugeot iOn
Trojaczki pod prądem
Po trojaczkach z Kolina przyszła pora na trojaczki z Mizushimy. Na bazie kei cara, Mitsubishi i, powstał elektryczny samochód ochrzczony i-MiEV. Na mocy porozumienia z koncernem PSA w Europie zadebiutował także jako Citroen C-Zero i Peugeot iOn. Autka różnią się nieco oferowanym wyposażeniem i co ciekawe ceną. Francuskie modele są o około 15 tys. zł tańsze, choć wcale nie gorzej wyposażone.
![]() Peugeot iOn | Pierwsza jazda |
![]() Peugeot iOn przyszłością motoryzacji? |

Mini Coupe
Od czapy
Jest mały, niepraktyczny i drogi. Chyba nawet mi się nie podoba. Ale byłoby nieuczciwe, gdyby wśród NAJCIEKAWSZYCH premier mijającego roku zabrakło Mini Coupe.
Jednak ten samochód nie jest zupełnie bez sensu. Jego zadaniem - jak każdego Mini - jest sprawiać frajdę z jazdy. Poprawiono własności jezdne, a nadwozie usztywniono i zaopatrzono m.in. w wysuwany tylny spoiler. Mini Coupe ma więc wszystko, co potrzebne do odrobiny szaleństwa na torach wyścigowych. Tylko gdzie te tory?
![]() Mini Coupe | Galeria |
![]() Mini Coupe | Cennik |
Marcin Lewandowski