Już pierwsza generacja zrobiła duże wrażenie. Corsa była przestronna, komfortowa, oszczędna i przyjemnie się prowadziła. Stanowiła poważną konkurencję dla Forda Fiesty i VW Polo. Mechanicznie bardzo trwała, ale problem stanowiła nieodporna na korozję blacha.
ZOBACZ TAKŻE:
Kontynuowała sukces poprzedniczki, a dodatkowo imponowała ładnym wyglądem szczególnie w wersji 3-drzwiowej. Pojawił się trzycylindrowy silnik 1.0 o mocy 54 KM - miał niską kulturę pracy i był za słaby, ale oszczędny. Optymalnymi silnikami w tej generacji były 1.4 60 KM oraz 1.2 16V 65 KM, ale pojawiła się również usportowiona wersja GSI z silnikiem o mocy 109 KM. Podobnie jak poprzedniczka jest mało awaryjnym samochodem, ale karoserię w starszych egzemplarzach trawiła rdza.
ZOBACZ TAKŻE:
Nawiązywała do stylizacji poprzedniczki, ale miała dużo bardziej ostre rysy. Podobnie jak w poprzedniku optymalnym silnikiem był 1.2 16V ale o mocy podniesionej do 75 KM. Pojawił się również oszczędny diesel o pojemności 1.3 i mocy 70 KM. To pierwsza generacja z solidnie zabezpieczoną blachą.
ZOBACZ TAKŻE:
Obecnie produkowana generacja została zbudowana na wspólnej z Fiatem Punto płycie podłogowej. Ma przestronniejsze wnętrze od poprzednika i jest też wyraźnie cięższa. Dlatego lepiej wybierać silniki o mocy co najmniej 75 KM lub większej.
ZOBACZ TAKŻE: