Wśród dwunastu świeżo przetestowanych aut znalazły się:
- Audi Q3
- BMW serii 1
- Chevrolet Captiva
- Fiat Freemont
- Ford Ranger
- Hyundai Veloster
- Lancia Thema
- Lancia Voyager
- Mercedes M-klasa
- Opel Astra GTC
- Opel Zafira Tourer
- Toyota Yaris
Z wyników najnowszych testów szczególnie zadowoleni mogą być szefowie Forda. Nowy Ranger uzyskał bardzo dobre wyniki we wszystkich kategoriach analizowanych przez Euro NCAP i jako pierwszy pickup w historii uzyskał maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Zaskakująco kiepsko wypadła natomiast Lancia Voyager. Chrysler we włoskim przebraniu jako jedyny w stawce otrzymał tylko cztery gwiazdki. Auto wyraźnie odstawało we wszystkich głównych kategoriach (poza oceną aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa).
Szczegółowe wyniki testów, wraz z filmami z przeprowadzonych prób, znajdziecie na kolejnych stronach.
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 52%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 63%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 48%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 50%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 59%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: cztery gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 67%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 50%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
- ocena łączna: pięć gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89% (na schemacie obrażenia kierowcy)
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%
Bartosz Sińczuk