Nowe auto za 50 tysięcy złotych

Dobrze wyposażony mieszczuch czy dojrzały kompakt? A może prosty SUV? Za 50 tysięcy złotych nie ma co liczyć na elektroniczne gadżety, ale na komfort i funkcjonalność - jak najbardziej. Wybraliśmy najciekawsze spośród nowych aut w tej cenie z uwzględnieniem aktualnych rabatów
Dacia Duster Dacia Duster Dacia

Dacia Duster 1.6i 16V

Cena katalogowa: 50 060 zł (4x2) lub 55 010 zł (4x4)

Nasz ranking zaczynamy od Dacii Duster z 1,6-litrowym benzyniakiem o mocy 105 koni. Jeśli zrezygnujemy z metalicznego lakieru, wersję Ambiance z napędem 4x4 kupimy za 49 900 zł. Klimatyzacja, radio i pakiet zawierający regulację fotela, kolumny kierowniczej i pasów to kolejne 5 tysięcy. Osoby, które zadowolą się napędem na przednią oś, mogą tak wyposażonym Dusterem wyjechać z salonu za 50 060 zł.

To więcej niż początkowo zakładaliśmy, ale Duster ma liczne zalety. Nie boi się zjechać z asfaltu, ma przestronne wnętrze i duży kufer, zapewnia niezły komfort jazdy, a koszty jego utrzymania trzyma w ryzach sprawdzona technika. Owszem, można narzekać na nieprecyzyjne zachowanie na krętych drogach czy przeciętną jakość wykończenia, jednak który producent oferuje tak wiele auta (i napęd 4x4!) za tak niewiele?

Warto dodać, że Dacia udziela na swoje auta 3-letniej gwarancji. Odstraszać może tylko czas oczekiwania na nowego Dustera. Z uwagi na dużą popularność, dostawa może trwać nawet 5 miesięcy.

Toyota Yaris Toyota Yaris fot. Toyota

Toyota Yaris 3d 1.33 Luna

Cena katalogowa: 49 900 zł

I znów bez lakieru metalicznego, za to z seryjną ręczną klimatyzacją i całkiem mocnym, 99-konnym benzyniakiem, sprzęgniętym z 6-stopniową skrzynią mechaniczną. Nowy Yaris wyrzekł się pękatego nadwozia, wnętrza pełnego schowków i nieco urósł (czytaj: upodobnił się do konwencjonalnej konkurencji), wciąż stanowi jednak atrakcyjny kąsek w segmencie miejskich aut. Plusy? Ergonomia kokpitu, niezła dynamika, precyzyjna skrzynia biegów, wysoki komfort jazdy. Więcej o aucie pisaliśmy przy okazji europejskiej prezentacji. Na łamach Moto możecie także przeczytać test Yarisa z magazynu "Cars".

Za 49 900 zł wyjedziemy z salonu nową Toyotą Yaris w wersji Luna, uzbrojoną w ręczną klimatyzację, 4 poduszki, radio CD/mp3 ze sterowaniem na kierownicy, obszytą skórą dźwignią biegów, zdalnie sterowanym centralnym zamkiem czy obrotomierzem, którego pozbawiono podstawową odmianę Terra. Japończycy kuszą 3-letnią gwarancją mechaniczną.

Skoda Fabia GreenLine Skoda Fabia GreenLine Fot. Skoda | Skoda Fabia GreenLine

Skoda Fabia 1.2 TSI (105 KM) Style

Cena katalogowa: 46 850 zł
Cena po upuście: 43 850 zł

Fabia to częsty widok na naszych ulicach. Jej wnętrze wygodnie zmieści cztery osoby, a kufer - 300 litrów bagażu. Wady? Dość głośne zawieszenie oraz "smutny" kokpit. Nie brak tu jednak schowków, fotele są dobrze skrojone na dłuższe trasy, a zwarty układ jezdny pozwala całkiem pewnie pokonywać zakręty.

Za 50 tysięcy złotych można zaszaleć i pokusić się o zakup Fabii z benzyniakiem TSI o pojemności 1,2 litra i mocy 105 koni. Nie grzeszy on kulturą pracy, ale ma mocny "dół" i niewielki apetyt, a do tego można go sparować ze sprawną przekładnią DSG o 7 przełożeniach (dopłata 5 tysięcy złotych).

Do pełni szczęścia Fabii Style brakuje kilku elementów wyposażenia, dostępnych teraz w dwóch pakietach. Czujniki parkowania z tyłu, ESP i radio CD/mp3 dostępne są w pakiecie Play za 2 200 zł (zamiast 3 900 zł), a klimatyzacja, alufelgi i zdalnie sterowany centralny zamek - w pakiecie Joy za 2 800 zł (zamiast 4 800 zł).

Po uwzględnieniu aktualnego upustu w wysokości 3 tysięcy złotych i doliczeniu dodatkowego wyposażenia, cena Fabii 1.2 TSI (105 KM) wynosi 48 850 zł. Za niewiele więcej, bo 50 100 zł, można nabyć o rozmiar większą Skodę Octavię Tour 1.6 (102 KM), uzbrojoną w pakiet Optimum z klimatyzacją.

Skoda Fabia RS na długim dystansie

Fiat Bravo Fiat Bravo Fiat

Fiat Bravo 1.4 T-Jet (120 KM) Dynamic

Cena katalogowa: 59 990 zł
Cena po upuście: 52 490 zł

Fiat Bravo nie gra wśród kompaktów pierwszoplanowej roli, co jednak nie znaczy, że nie jest wart zainteresowania. Ma przestronną kabinę, duży bagażnik (400 l), pewne właściwości jezdne (pomijając "sztuczny" charakter układu kierowniczego), no i oczywiście miłe dla oka kształty. Przymknąć oko trzeba z kolei na niezbyt precyzyjnie działającą dźwignię zmiany biegów.

Włosi już teraz ruszyli do wyprzedażowej ofensywy i sprzedają Bravo nawet z 9-tysięcznym upustem. Naszym zdaniem najbardziej godny polecenia jest wersja Dynamic z silnikiem 1.4 T-Jet (120 KM) - ma przyzwoite osiągi i wszystko, co niezbędne na liście wyposażenia (m.in. klimatyzacja manualna, radio). Turbodoładowany benzyniak nie należy jednak do szczególnie oszczędnych.

Hyundai i30U Hyundai i30U Hyundai

Hyundai i30 1.6 Classic Plus

Cena katalogowa: 57 900 zł
Cena po upuście: 49 900 zł

W salonach Hyundaia wielkie odliczanie przed debiutem nowej generacji i30, a przy okazji - spore upusty. Przy zakupie koreańskiego kompaktu zaoszczędzimy teraz 8 tysięcy złotych. Nasz wybór padł na nieźle wyposażoną wersję Classic Plus (m.in. klimatyzacja, radio CD/mp3, lampy przeciwmgłowe) z 1,6-litrowym benzyniakiem o mocy 126 koni.

Hyundai i30 punktuje obszerną kabiną, ergonomią miejsca kierowcy, stabilnością na drodze, no i 5-letnią gwarancją. Minusy? Niezbyt cicha praca zawieszenia i dość spory apetyt na paliwo. Alternatywą dla wersji 1.6 Classic Plus jest słabsza odmiana 1.4 (109 koni) Comfort z bogatszym wyposażeniem (m.in. automatyczna klimatyzacja).

Honda Jazz (2011) Honda Jazz (2011) fot. Honda | Honda Jazz

Inne nowe auta za 50 tysięcy złotych

Oto wybrane przykłady aut innych marek (wszystkie z klimatyzacją):

- Kia Venga 1.6 (124 KM) M: 49 490 zł
- Renault Clio Grandtour 1.5 dCi (75 KM) Alize: 50 800 zł (rabat w wysokości 5 tys. zł)
- Honda Jazz 1.4 (100 KM) S: 50 900 zł (rabat w wysokości 3 tys. zł)
- Lancia Ypsilon 1.2 (69 KM) Gold: 48 900 zł
- Chevrolet Aveo sedan 1.4 (100 KM) LTZ: 49 490 zł (rabat w wysokości 1 tys. zł)
- Chevrolet Cruze hatchback 1.6 (124 KM) LT + A/C: 49 990 zł (rabat w wysokości 1,5 tys. zł)
- Mitsubishi Lancer sedan 1.6 (117 KM) Inform: 52 990 zł (rabat w wysokości 10 tys. zł)

Marcin Sobolewski

Więcej o:
Copyright © Agora SA