U wielu osób już samo słowo Lamborghini powoduje gęsią skórkę. Za Murcielago z oznaczeniem LP-640 kryje się jeszcze więcej emocji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z 2009 r. Zasilany jest dwunastocylindrowym, wolnossącym silnikiem w układzie V. Czym różni się od normalnego Murcielago? Moc zwiększono tu do 670 KM, a masę zredukowano o 100 kg. Pierwsza setka pojawia się już po 3,2 sekundy. Samochód rozpędza się do niebotycznych 347 km/h.
Obejrzyj: Lamborghini Murcielago LP-640
Bentley wyprodukował najszybszą limuzynę na świecie. Jeśli cenisz sobie szybkie podróże w najlepszych warunkach, ten samochód będzie ucieleśnieniem Twoich marzeń. Prezentowany egzemplarz to lżejsza i szybsza wersja Supersports. Dwie tony luksusu napędzane są 630-konnym silnikiem W12. Pełne wyposażenie samochodu zawiera praktycznie wszystko, co można sobie wyobrazić, z najwyższym kunsztem oprawione w pachnącą skórę.
Więcej zdjęć: Bentley Continental GT Supersports
Aston Martin DBS produkowany od 2007 r. zastąpił model V12 Vanquish S. Sześciolitrowe, wolnossące V12 generuje moc 517 KM. Efekt? Prędkość maksymalna 302 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy.
Sprawdź: Aston Martin DBS
Oto flagowy model Mercedesa - SLS AMG, czyli najpotężniejsza z najpotężniejszych "gwiazd", napędzana 6,2-litrowym motorem V8 o mocy 571 KM. Karoseria z unoszonymi do góry drzwiami stylistycznie nawiązuje do dawnego, sportowego Mercedesa 300 SL Gullwing.
Zobacz: Mercedes SLS 63 AMG
Mercedes SLR McLaren niewątpliwie zasługuje na miano ikony wśród aut sportowych. Jego technologia czerpie wprost z bolidów Formuły 1, Wzdłużnie umieszczone V8 szczyci się mocą 626 KM i momentem obrotowym na poziomie 780 Nm. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3,8 sekundy. Prezentowany egzemplarz pochodzi o 2007 roku, a nadal ceni się w granicach miliona złotych. Czy warto?
Zobacz: Mercedes SLR McLaren
Ferrari California zadebiutowało podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 r. Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w 2009 r., jest jednak fabrycznie nowy. Benzynowe serce o mocy 460 KM umieszczono za przednią osią tak, aby uzyskać jak najlepszy rozkład mas. Sztywny, składany dach pozwala rozkoszować się pogodą w słoneczne dni.
Więcej zdjęć: Ferrari California
Oto najdroższa i najpotężniejsza odmiana Mercedesa CL. Widlasta "dwunastka" wspomaga dwiema turbosprężarkami generuje 621 KM i niebotyczne 1000 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki trwa zaledwie 4,3 sekundy.
Więcej: Mercedes CL 65 AMG
Maybach liczy 5,7 m długości, a w ofercie jest jeszcze dłuższa wersja 62. 57-ka przeznaczona jest dla ludzi, którzy sami zechcą prowadzić swój samochód. Silnik V12 biturbo o pojemności 5,5 litra generuje moc 550 KM i 900 Nm momentu. Maybach nie jest jednak samochodem do ścigania się, ale do podróżowania w najbardziej odprężających warunkach.
Więcej: Maybach 57
Q7 to pierwszy SUV spod znaku Audi. Przedstawiony egzemplarz to najmocniejsza odmiana modelu, wyposażona w sześciolitrowy silnik diesla V12. Moc? 500 KM. Maksymalny moment obrotowy? 1000 Nm. Ogromny temperament jednostki napędowej pozwala poczuć się jak w sportowym samochodzie, pomimo znacznie wyżej położonego środka ciężkości. Wykończenie samochodu odbiega od zwykłych Q-siódemek - prezentowany egzemplarzy to jeden z kilku wyprodukowanych w wersji "EXCLUSIVE CONCEPT".
Zobacz: Audi Q7 Exclusive Concept
Na koniec odrobina klasyki. 190 SL jest sportowym samochodem, produkowanym przez Mercedesa w latach 1955-1963. Napędzany jest silnikiem o pojemności 1,9 litra. Moc przenoszona jest za pomocą 4-biegowej, manualnej skrzyni biegów. Mimo sędziwego wieku, wciąż wygląda lepiej niż niejeden nowy kabriolet i wciąż rozkochuje w sobie kolejne pokolenia miłośników motoryzacji. Mercedes 190 SL jeździły m.in. Grace Kelly i Zsa Zsa Gabor.
Zobacz: Mercedes SL 190
Kamil Furman