Prześwietlamy oferty | Samochody hybrydowe dostępne w Polsce, cz. I

Kilka dni temu prześwietliliśmy ofertę polskich salonów pod względem samochodów elektrycznych. Dziś przyszedł czas na auta hybrydowe. W pierwszej części zajmiemy się samochodami marek premium. Ile kosztują? Czy są oszczędne? Odpowiadamy
Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid Audi A6 Hybrid

Audi A6 Hybrid

Audi A6 Hybrid to mieszanka dwulitrowego silnika TFSI i jednostki elektrycznej, których łączna moc wynosi 245 KM. Z napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że średnie zużycie benzyny wynosi 6,2 l/100 km, a przyspieszenie do setki trwa 7,3 sekundy. Auto wyceniono na 250 500 zł.

Marka i model: Audi A6 Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,2 l/100 km
Cena: od 250 500 zł

Audi A6 Hybrid

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Audi Q5 Hybrid quattro Audi Q5 Hybrid quattro Audi Q5 Hybrid quattro

Audi Q5 Hybrid

Osiągi silnika 6-cylindrowego przy apetycie 4-cylindrówki - tak Audi reklamuje Q5 Hybrid quattro. Sercem Audi Q5 Hybrid quattro jest 2-litrowy, benzynowy motor TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, połączony z 54-konnym silnikiem elektrycznym (moment 210 Nm) oraz pozbawioną konwertera, 8-stopniową przekładnią. Efekt? 245 KM, 480 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,1 s, prędkość maksymalna 225 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 6,9 l/100 km.

Niemcy szczycą się jednak czymś więcej. Audi Q5 Hybrid quattro potrafi pokonać 3 kilometry z prędkością do 60 km/h i rozpędzić się nawet do 100 km/h bez angażowania napędu spalinowego. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych. W celu obniżenia apetytu, zastosowano elektromechaniczną przekładnię kierowniczą, zdolną zaoszczędzić 0,2 l/100 km.

Marka i model: Audi Q5 Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,9 l/100 km
Cena: od 231 770 zł

Audi Q5 Hybrid

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

BMW ActiveHybrid 5 BMW ActiveHybrid 5 BMW ActiveHybrid 5, fot. BMW

BMW ActiveHybrid 5

BMW ActiveHybrid 5, to po ActiveHybrid 7 drugi model BMW łączący dużą moc z możliwie niskim zużyciem paliwa. Podstawą napędu ActiveHybrid 5 stanowi doskonale znany miłośnikom bawarskich aut silnik benzynowy R6 3.0 TwinTurbo osiągający 306 KM mocy i 400 Nm maks. momentu obrotowego. O ekologię, ale też o dodatkową moc podczas przyspieszania dba silnik elektryczny o mocy 56 KM i momencie 210 Nm. W sumie oba silniki mogą oddawać moc 340 KM i moment o wartości 450 Nm. To wystarcza, by sprint do setki trwał 5,9 sek, a średnie spalanie wyniosło zaledwie 6,4 l/100 km.

Marka i model: BMW ActiveHybrid 5
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,4 l/100 km
Cena: od 293 800 zł

BMW ActiveHybrid 5

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

BMW ActiveHybrid 7 BMW ActiveHybrid 7 BMW ActiveHybrid 7

BMW ActiveHybrid 7

Zespół napędowy osiąga 465 koni przy 5500-6000 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2000-4500 obr./min. Efekt? Sprint do setki trwa 4,9 s. Energia pozyskiwana podczas hamowania gromadzona jest w akumulatorze i w bateriach litowo-jonowych, zlokalizowanych w bagażniku.

Z zewnątrz hybrydową siódemkę zdradzają jedynie dodatkowe emblematy, lakier BlueWater (opcja) i 19-calowe alufelgi, kształtem przypominające łopatki turbiny. Na tablicy zegarów pojawił się dodatkowy wskaźnik ładowania baterii, a system iDrive wzbogacono o funkcje, dzięki którym kierowca może obserwować przepływ energii lub analizować wykorzystanie silnika elektrycznego w ciągu ostatnich 15 minut.

Marka i model: BMW ActiveHybrid 7
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,4 l/100 km
Cena: od 487 200 zł

BMW ActiveHybrid 7

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Infiniti M35h Infiniti M35h Infiniti M35h

Infiniti M35h

8 tys. zł - tyle trzeba dopłacić do Infiniti M30d z 3-litrowym turbodieslem, żeby wyjechać z salonu znacznie mocniejszą wersją M35h z napędem hybrydowym. Jak podkreśla Infiniti, tak mała różnica w cenie pomiędzy wersją zasilaną turbodieslem a modelem hybrydowym to niewiele więcej niż dopłata, jakiej rywale żądają choćby za okno dachowe. Gamę silników M-ki uzupełnia jeszcze 3,7-litrowy, benzynowy motor V6 o mocy 320 KM, znany także z innych modeli firmy.

Hybrydowy napęd Infiniti M35h generuje moc 364 KM i współpracuje z 7-biegowym automatem. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h japońska limuzyna potrzebuje zaledwie 5,5 s i może pędzić z prędkością 250 km/h. Według producenta, w cyklu mieszanym zadowala się zaledwie 7 litrami benzyny na każde 100 km.

Marka i model: Infiniti M35h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 7 l/100 km
Cena: od 255 926 zł

Infiniti M35h

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Lexus CT 200h Lexus CT 200h Lexus CT 200h, fot. Lexus

Lexus CT 200h

CT 200h mierzy 4,32 m długości, 1,765 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to 2,6 m. Podstawowa wersja waży 1370 kg. Pod tylną klapą mieści się 375 l bagażu, a po złożeniu siedzeń przestrzeń ta rośnie do 985 l.

Sercem Lexusa jest hybrydowy zespół napędowy, złożony z 99-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, motoru elektrycznego o mocy 81 KM. Razem tandem generuje 136 KM i pozwala przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 10,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Moment obrotowy trafia do przednich kół za pośrednictwem bezstopniowej przekładni E-CVT. Producent deklaruje, że na każde 100 km Lexusowi wystarczy średnio 3,8 l paliwa.

Marka i model: Lexus CT 200h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 3,8 l/100 km
Cena: od 113 300 zł

Lexus CT 200h

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Lexus GS 450h Lexus GS 450h fot. Lexus | Lexus GS 450h

Lexus GS 450h

Podstawą napędu nowego Lexusa GS 450h jest silnik spalinowy 3.5 V6 pracujący w cyklu Atkinsona (dłuższe czasy otwarcia zaworów w celu optymalizacji procesów spalania). O niskie spalanie dba także wysoki stopień sprężania wynoszący 13:1 i wtrysk paliwa realizowany bezpośrednio do cylindra.

Silnik spalinowy napędza generator odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów zasilających silnik elektryczny, jak też realizuje napęd poprzez nową skrzynię bezstopniową E-CVT (Electronically Controlled Continuously Variable Transmission). Kierowca ma do dyspozycji kilka trybów w zależności od warunków drogowych: Sport S+, Sport S, Normal, Eco i EV (elektryczny).

Całkowita moc układu wynosi 338 KM, co pozwala na sprint do 96 km/h w 5,6 sekundy i rozpędzanie się maksymalnie do 210 km/h.

Marka i model: Lexus GS 450h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): od 5,9 do 6,2 l/100 km
Cena:
od 253 200 zł

Lexus GS 450h

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Lexus LS 600h Lexus LS 600h Lexus LS 600h, fot. Marcin Sobolewski

Lexus LS 600h

Pod maską LS 600h nie pracuje 6-litrowy potwór, jak sugeruje nazwa, ale V-ósemka o pojemności 5 litrów połączona z silnikiem elektrycznym. Hybrydowa limuzyna to ukłon w stronę ekologów, ale bez złudzeń - z rur wydechowych nie lecą płatki róż. Lexus odnalazł swój sposób, by przykuć uwagę majętnych klientów. Zanim zespół napędowy o łącznej mocy 445 koni ruszy z miejsca 2,5-tonowe auto, nie wydaje z siebie żadnych dźwięków, tak jak i przy niskich prędkościach. Przyparty do muru, budzi do pomocy benzynową ósemkę i bez względu na to, czy jedziemy 50, 100 czy 200 km/h, z łatwością rozpędza LS'a.

Marka i model: Lexus LS 600h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,3 l/100 km
Cena:
od 435 700 zł

Lexus LS 600h

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Lexus RX 450h Lexus RX 450h Lexus RX 450h, fot. Lexus

Lexus RX 450h

140 g CO2/km - taką emisją dwutlenku węgla może się pochwalić Lexus RX 450h. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zespół napędowy dysponuje mocą 299 KM. Ekologiczny i zarazem dynamiczny SUV - to japoński przepis na sukces.

Marka i model: Lexus RX 450h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): od 6,1 do 6,3 l/100 km
Cena:
od 277 800 zł

Lexus RX 450h

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Porsche Panamera S Hybrid Porsche Panamera S Hybrid Porsche Panamera S Hybrid, fot. Porsche

Porsche Panamera S Hybrid

Sportowa limuzyna Porsche zadebiutuje w Genewie w nowej wersji. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Panamera S Hybrid osiąga setkę w 6 s, może pędzić z prędkością 270 km/h i... zużywa średnio zaledwie 7,1 l paliwa na 100 km.

Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h.

Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej odmiany Cayenne. Tryb ten pozwala na jazdę z prędkością do 165 km/h i wyłączonym silnikiem spalinowym, gdy ten nie dostarcza mocy.

Marka i model: Porsche Panamera S Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 7,1 l/100 km
Cena:
od 127 318 euro (ok. 539 tys. zł)

Porsche Panamera S Hybrid

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Porsche Cayenne S Hybrid Porsche Cayenne S Hybrid Porsche Cayenne S Hybrid, fot. Porsche

Porsche Cayenne S Hybrid

Napęd nowej, pełnej równoległej hybrydy Cayenne S Hybrid to 3-litrowy silnik V6 z doładowaniem w razie potrzeby wspomagany przez silnik elektryczny, dzięki czemu uzyskuje osiągi porównywalne z silnikiem V8. I to przy do 22 proc. niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (według danych producenta). W liczbach: silnik spalinowy dostarcza 333 KM, a silnik elektryczny 47 KM. Daje to łączną moc 380 KM.

Prędkość maksymalna wynosi 242 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 580 Nm.

Marka i model: Porsche Cayenne S Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 8,2 l/100 km
Cena:
od 97 535 euro (ok. 413 tys. zł)

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo

Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce

Prześwietlamy ceny | Audi

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.