Audi A6 Hybrid to mieszanka dwulitrowego silnika TFSI i jednostki elektrycznej, których łączna moc wynosi 245 KM. Z napędem hybrydowym sprzężono skrzynię Tiptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Niemcy obiecują, że średnie zużycie benzyny wynosi 6,2 l/100 km, a przyspieszenie do setki trwa 7,3 sekundy. Auto wyceniono na 250 500 zł.
Marka i model: Audi A6 Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,2 l/100 km
Cena: od 250 500 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Osiągi silnika 6-cylindrowego przy apetycie 4-cylindrówki - tak Audi reklamuje Q5 Hybrid quattro. Sercem Audi Q5 Hybrid quattro jest 2-litrowy, benzynowy motor TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, połączony z 54-konnym silnikiem elektrycznym (moment 210 Nm) oraz pozbawioną konwertera, 8-stopniową przekładnią. Efekt? 245 KM, 480 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,1 s, prędkość maksymalna 225 km/h oraz obietnica średniego zużycia paliwa na poziomie 6,9 l/100 km.
Niemcy szczycą się jednak czymś więcej. Audi Q5 Hybrid quattro potrafi pokonać 3 kilometry z prędkością do 60 km/h i rozpędzić się nawet do 100 km/h bez angażowania napędu spalinowego. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorach litowo-jonowych. W celu obniżenia apetytu, zastosowano elektromechaniczną przekładnię kierowniczą, zdolną zaoszczędzić 0,2 l/100 km.
Marka i model: Audi Q5 Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,9 l/100 km
Cena: od 231 770 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
BMW ActiveHybrid 5, to po ActiveHybrid 7 drugi model BMW łączący dużą moc z możliwie niskim zużyciem paliwa. Podstawą napędu ActiveHybrid 5 stanowi doskonale znany miłośnikom bawarskich aut silnik benzynowy R6 3.0 TwinTurbo osiągający 306 KM mocy i 400 Nm maks. momentu obrotowego. O ekologię, ale też o dodatkową moc podczas przyspieszania dba silnik elektryczny o mocy 56 KM i momencie 210 Nm. W sumie oba silniki mogą oddawać moc 340 KM i moment o wartości 450 Nm. To wystarcza, by sprint do setki trwał 5,9 sek, a średnie spalanie wyniosło zaledwie 6,4 l/100 km.
Marka i model: BMW ActiveHybrid 5
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 6,4 l/100 km
Cena: od 293 800 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Zespół napędowy osiąga 465 koni przy 5500-6000 obr./min i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 2000-4500 obr./min. Efekt? Sprint do setki trwa 4,9 s. Energia pozyskiwana podczas hamowania gromadzona jest w akumulatorze i w bateriach litowo-jonowych, zlokalizowanych w bagażniku.
Z zewnątrz hybrydową siódemkę zdradzają jedynie dodatkowe emblematy, lakier BlueWater (opcja) i 19-calowe alufelgi, kształtem przypominające łopatki turbiny. Na tablicy zegarów pojawił się dodatkowy wskaźnik ładowania baterii, a system iDrive wzbogacono o funkcje, dzięki którym kierowca może obserwować przepływ energii lub analizować wykorzystanie silnika elektrycznego w ciągu ostatnich 15 minut.
Marka i model: BMW ActiveHybrid 7
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,4 l/100 km
Cena: od 487 200 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
8 tys. zł - tyle trzeba dopłacić do Infiniti M30d z 3-litrowym turbodieslem, żeby wyjechać z salonu znacznie mocniejszą wersją M35h z napędem hybrydowym. Jak podkreśla Infiniti, tak mała różnica w cenie pomiędzy wersją zasilaną turbodieslem a modelem hybrydowym to niewiele więcej niż dopłata, jakiej rywale żądają choćby za okno dachowe. Gamę silników M-ki uzupełnia jeszcze 3,7-litrowy, benzynowy motor V6 o mocy 320 KM, znany także z innych modeli firmy.
Hybrydowy napęd Infiniti M35h generuje moc 364 KM i współpracuje z 7-biegowym automatem. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h japońska limuzyna potrzebuje zaledwie 5,5 s i może pędzić z prędkością 250 km/h. Według producenta, w cyklu mieszanym zadowala się zaledwie 7 litrami benzyny na każde 100 km.
Marka i model: Infiniti M35h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 7 l/100 km
Cena: od 255 926 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
CT 200h mierzy 4,32 m długości, 1,765 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to 2,6 m. Podstawowa wersja waży 1370 kg. Pod tylną klapą mieści się 375 l bagażu, a po złożeniu siedzeń przestrzeń ta rośnie do 985 l.
Sercem Lexusa jest hybrydowy zespół napędowy, złożony z 99-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra, motoru elektrycznego o mocy 81 KM. Razem tandem generuje 136 KM i pozwala przyspieszyć do 100 km/h w ciągu 10,3 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Moment obrotowy trafia do przednich kół za pośrednictwem bezstopniowej przekładni E-CVT. Producent deklaruje, że na każde 100 km Lexusowi wystarczy średnio 3,8 l paliwa.
Marka i model: Lexus CT 200h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 3,8 l/100 km
Cena: od 113 300 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Podstawą napędu nowego Lexusa GS 450h jest silnik spalinowy 3.5 V6 pracujący w cyklu Atkinsona (dłuższe czasy otwarcia zaworów w celu optymalizacji procesów spalania). O niskie spalanie dba także wysoki stopień sprężania wynoszący 13:1 i wtrysk paliwa realizowany bezpośrednio do cylindra.
Silnik spalinowy napędza generator odpowiedzialny za ładowanie akumulatorów zasilających silnik elektryczny, jak też realizuje napęd poprzez nową skrzynię bezstopniową E-CVT (Electronically Controlled Continuously Variable Transmission). Kierowca ma do dyspozycji kilka trybów w zależności od warunków drogowych: Sport S+, Sport S, Normal, Eco i EV (elektryczny).
Całkowita moc układu wynosi 338 KM, co pozwala na sprint do 96 km/h w 5,6 sekundy i rozpędzanie się maksymalnie do 210 km/h.
Marka i model: Lexus GS 450h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): od 5,9 do 6,2 l/100 km
Cena: od 253 200 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Pod maską LS 600h nie pracuje 6-litrowy potwór, jak sugeruje nazwa, ale V-ósemka o pojemności 5 litrów połączona z silnikiem elektrycznym. Hybrydowa limuzyna to ukłon w stronę ekologów, ale bez złudzeń - z rur wydechowych nie lecą płatki róż. Lexus odnalazł swój sposób, by przykuć uwagę majętnych klientów. Zanim zespół napędowy o łącznej mocy 445 koni ruszy z miejsca 2,5-tonowe auto, nie wydaje z siebie żadnych dźwięków, tak jak i przy niskich prędkościach. Przyparty do muru, budzi do pomocy benzynową ósemkę i bez względu na to, czy jedziemy 50, 100 czy 200 km/h, z łatwością rozpędza LS'a.
Marka i model: Lexus LS 600h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 9,3 l/100 km
Cena: od 435 700 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
140 g CO2/km - taką emisją dwutlenku węgla może się pochwalić Lexus RX 450h. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zespół napędowy dysponuje mocą 299 KM. Ekologiczny i zarazem dynamiczny SUV - to japoński przepis na sukces.
Marka i model: Lexus RX 450h
Średnie zużycie paliwa (według producenta): od 6,1 do 6,3 l/100 km
Cena: od 277 800 zł
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Sportowa limuzyna Porsche zadebiutuje w Genewie w nowej wersji. Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu Panamera S Hybrid osiąga setkę w 6 s, może pędzić z prędkością 270 km/h i... zużywa średnio zaledwie 7,1 l paliwa na 100 km.
Sercem auta jest 3-litrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM, współpracujący z 8-biegowym automatem i wspierany przez 47-konny motor elektryczny. Ten ostatni pełni rolę alternatora i rozrusznika, ale może również samodzielnie napędzać Panamerę - energii zgromadzonej w niklowo-metalowo-wodorkowych akumulatorach wystarczy na pokonanie 2 km z prędkością do 85 km/h.
Inżynierowie Porsche chwalą się także możliwością "żeglowania" na autostradach i drogach ekspresowych, znaną już z hybrydowej odmiany Cayenne. Tryb ten pozwala na jazdę z prędkością do 165 km/h i wyłączonym silnikiem spalinowym, gdy ten nie dostarcza mocy.
Marka i model: Porsche Panamera S Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 7,1 l/100 km
Cena: od 127 318 euro (ok. 539 tys. zł)
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce
Napęd nowej, pełnej równoległej hybrydy Cayenne S Hybrid to 3-litrowy silnik V6 z doładowaniem w razie potrzeby wspomagany przez silnik elektryczny, dzięki czemu uzyskuje osiągi porównywalne z silnikiem V8. I to przy do 22 proc. niższym zużyciu paliwa i emisji CO2 (według danych producenta). W liczbach: silnik spalinowy dostarcza 333 KM, a silnik elektryczny 47 KM. Daje to łączną moc 380 KM.
Prędkość maksymalna wynosi 242 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 580 Nm.
Marka i model: Porsche Cayenne S Hybrid
Średnie zużycie paliwa (według producenta): 8,2 l/100 km
Cena: od 97 535 euro (ok. 413 tys. zł)
ZOBACZ TAKŻE:
Nowe hybrydy są drogie. A co powiesz na używane? Ofert jest sporo
Prześwietlamy oferty | Samochody elektryczne dostępne w Polsce