Niełatwo wyróżnić się w mocno obsadzonym segmencie kompaktowym. Styliści Toyoty postawili na oryginalną formę naznaczoną licznymi przetłoczeniami karoserii i wydatną lotkę przytwierdzoną do szczytu pokrywy bagażnika. Kontrastujące z lakierem nakładki z tworzywa na progach, nadkolach i zderzakach mają sugerować lekko off-roadowy charakter. Auto ma 439 centymetrów długości, 179,5 szerokości i 155 wysokości. Rozstaw osi wynosi 2640 mm.
C-HR zadebiutował w 2016. Lifting po blisko 4 latach był koniecznością, by utrzymać wysokie zainteresowanie autem. W związku z tym, popracowano też nad kabiną. Kokpit wykonano z dobrej jakości tworzyw. Całość solidnie zmontowano i pozostawiono klientowi kilka wariantów kolorystycznych. Trójramienna, wielofunkcyjna kierownica pewnie leży w dłoniach, a analogowe zegary okazują się czytelne. Warto też postawić na niezłej klasy audio sygnowane przez firmę JBL.
Auta kompaktowe nierzadko pełnią funkcję rodzinnego środka transportu. Na pokładzie Toyoty z powodzeniem zmieści się czworo dorosłych podróżnych. Fotele są przyzwoicie wyprofilowane, a w wersji Premiere Edition w standardzie pokryte skórzaną, dwukolorową tapicerką. Bagażnik w standardowej konfiguracji mieści 358-377 litrów. Po złożeniu oparcia zyskujemy płaską podłogę i możliwość przewożenia sporych przedmiotów. Plus za dość niski próg załadunku.
Toyota po liftingu stała się znacznie bardziej zaawansowana. Ma seryjne reflektory LED-owe, a także wiele nowoczesnych dodatków. Niektóre dostajemy w standardzie, za inne trzeba dopłacić. Z pewnością warto postawić na zmodernizowany system multimedialny z dotykowym ekranem, precyzyjną nawigacją i 3-letnią, darmową aktualizacją map. C-HR ma też adaptacyjny tempomat, bezkluczykowy dostęp do auta, system autonomicznego parkowania oraz kamerę cofania.
Toyota jest liderem polskiego rynku hybrydowego. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadku modelu C-HR. Opcje mamy dwie. Podstawowa to elektryczno-spalinowy tandem o mocy systemowej 122 koni mechanicznych. Po liftingu całość dopełniła mocniejsza wersja bazująca na 2-litrowym silniku benzynowym. Ekologiczny zespół napędowy generuje 184 KM, co pozwala na sprint do setki w 8,2 sekundy. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,3-5,7 litra na 100 km.
C-HR po liftingu to dojrzała konstrukcja z lepszymi multimediami, dobrej klasy materiałami wykończeniowymi i poprawionymi właściwościami jezdnymi. Z najmocniejszą hybrydą pod maską jest szybka i do tego oszczędna. Teraz rocznik 2022 dostępny jest od ręki w atrakcyjnej cenie z rabatem do 4 500 złotych.