Klasyczna prezentacja modelu, czyli co nowego w SKODZIE KODIAQ?

SKODA KODIAQ zadebiutowała na rynku w 2016 roku i od tamtej pory jest hitem swojego segmentu. Flagowy SUV marki przeszedł niedawno facelifting, który wprowadził kilka nowoczesnych zmian. Przyglądamy się odświeżonemu modelowi.
Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq Materiał promocyjny

Wieloletni hit

SKODA KODIAQ od początku swojej obecności na rynku oferuje jedne z najbardziej pożądanych cech w samochodach - praktyczność, przestronność, najnowsze systemy bezpieczeństwa, napęd na cztery koła czy świetne właściwości jezdne. I te założenia w nowym KODIAQU się nie zmieniły. Producent postawił jednak na odświeżoną stylistykę i nowoczesne technologie, które jeszcze lepiej wpisują ten model w wymagający świat współczesnych SUV-ów.

Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq Materiał promocyjny

Powiew nowoczesności

Choć bryła SKODY KODIAQ pozostała bez zmian, przeprojektowany front z sześciokątnym, pionowo umieszczonym grillem nadaje mu nowoczesny i bardziej współczesny wygląd. Węższe, bardziej dynamiczne reflektory są teraz standardowo wyposażone w technologię LED, a po raz pierwszy dla modelu KODIAQ dostępne są opcjonalnie reflektory Full LED Matrix (w standardzie już od wersji Style). To nie jedyna innowacja. Obręcze kół, 19-calowe Procyon i 20-calowe Sagitarius dostępne dla wariantu KODIAQ RS, wyposażone są w zdejmowane osłony, które poprawiają aerodynamikę. Podobną funkcję ma tylny spoiler i boczne lamele tylnej szyby. Wszystko po to, by zmniejszyć opór powietrza, co przekłada się na większy komfort i ekonomię jazdy.

Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq Materiał promocyjny

Ekologiczne materiały

W kabinie pojawiły się nowe ozdobne listwy i kontrastujące szwy, co odświeżyło wnętrze SKODY KODIAQ. Po raz pierwszy w konfiguratorze pojawiły się też ergonomiczne fotele z perforowanej skóry z wielokierunkową elektryczną regulacją siedzenia, wentylacją i funkcją masażu. Fotele Eco są opcjonalne dla wyposażenia Ambition i Style i posiadają wysokiej jakości, ekologiczne pokrowce wykonane z wegańskich materiałów pochodzących z recyklingu.

Skoda Kodiaq 2021 Skoda Kodiaq 2021 Materiał promocyjny

Technologie w służbie kierowcy

W nowoczesnym SUV-ie ni mogło zabraknąć technologii. W KODIAQU znajdziemy nowy zestaw cyfrowych wskaźników Virtual Cockpit o przekątnej 10,25 cala. Wirtualne zegary wyświetlają najpotrzebniejsze informacje, a ich zawartość kierowca może dopasować do własnych preferencji. System oferuje aż pięć rodzajów przeprojektowanych interfejsów zmieniających nie tylko szatę graficzną, ale także zawartość wyświetlanych informacji.

Skoda Kodiaq 2021 Skoda Kodiaq 2021 Materiał promocyjny

Coś dla audiofilów

W nowej SKODZIE KODIAQ pojawił się też ulepszony system nagłośnienia CANTON, który składa się z dziesięciu (a nie jak poprzednio - z ośmiu) głośników o łącznej mocy 625 watów. Dwa nowe głośniki znajdują się w przednich panelach drzwi. Nie zabrakło oczywiście centralnego głośnika w desce rozdzielczej i subwoofera w bagażniku.

Skoda Kodiaq Skoda Kodiaq Materiał promocyjny

Wiele poziomów wyposażenia

Jedną z zalet SKODY KODIAQ od początku istnienia tego modelu była możliwość dopasowania charakteru auta do własnych potrzeb. KODIAQ może być zarówno praktycznym miejskim SUV-em, samochodem, którym zapuścimy się na nieznane nieutwardzone szlaki, autem sportowym w wersji SPORTLINE lub RS, a także luksusowym w wariancie Laurin&Klement. Dzięki mnogości wersji wyposażenia każdy znajdzie coś dla siebie.

SKODA KODIAQ może występować w standardowej, 5-osobowej wersji, ale także w wariancie 7-osobowym. W wersji pięciomiejscowej pojemność bagażnika to 835 l. Składając oparcia tylnej kanapy można ją zwiększyć do 2065 l. Opcjonalna elektryczna pokrywa bagażnika zapewnia łatwe otwieranie, a wirtualny pedał zapewnia dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą jednego ruchu nogi.

Skoda Kodiaq 2021 Skoda Kodiaq 2021 Materiał promocyjny

Szeroka gama silnikowa

Równie szerokie portfolio KODIAQ oferuje w gamie napędowej. W ofercie znajdziemy zarówno oszczędne 1.5 TSI o mocy 150 KM zestawione z automatyczną 7-biegową przekładnią, ale także mocniejszy wariant 2.0 o mocy 190 KM, która trafia na wszystkie cztery koła. Silniki wysokoprężne reprezentuje kilka wariantów jednostki 2.0 TDI o mocy 150 lub 200 KM. Na szczycie gamy stoi KODIAQ RS, który zamiast diesla tym razem otrzymał nowoczesny silnik 2.0 TSI o mocy 245 KM, która za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG trafia na cztery koła zapewniając iście sportowe osiągi. Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa jedynie 6,5 sekundy.

Kodiaq ma najwięcej do zaoferowania. Przestrzeni i wersji - Scout, Sportline, Laurin & Klement, a także RS. Kodiaq ma najwięcej do zaoferowania. Przestrzeni i wersji - Scout, Sportline, Laurin & Klement, a także RS. Materiał promocyjny

SUV, który jest kameleonem

SKODA KODIAQ to auto w zasadzie dla każdego i nie ma w tym krzty przesady. Jeśli na co dzień nie opuszczamy miejskich terenów, doskonale sprawdzi się jako ekonomiczny i szalenie praktyczny samochód na dojazdy do pracy, zakupy (nawet te ekstremalnie duże), czy wożenie dzieci do szkoły. Mocniejsze jednostki wyposażone w napęd na cztery koła pozwolą zapuścić się w nieznane, dlatego często takie wersje wybierają fani aktywnego trybu życia. KODIAQ-iem można zabrać ze sobą rowery, kajaki, a nawet pociągnąć przyczepę z łódką, motocyklem czy skuterem. Luksusowo wyposażony wariant Laurin&Klement ucieszy fanów ekskluzywnego wykończenia i pozwoli poczuć się w SUV-ie jak w limuzynie. Z kolei sportowy wariant RS to gratka dla kierowców z bardziej dynamicznym usposobieniem. Patrząc na ofertę tego modelu można bez przesady stwierdzić, że to samochód-kameleon, który na etapie konfigurowania można zaprojektować na setki innych sposobów, które wpasują się nawet w najbardziej wymagające gusta.

Więcej o: