Japończycy pracują nad baterią przyszłości. Nawet 800 km na jednym ładowaniu

Największym problemem w samochodach elektrycznych jest zasięg. Dlatego japońskie koncerny sprzymierzyły się, żeby stworzyć technologię przyszłości, która umożliwi przejechanie nawet 800 km na jednym ładowaniu.
Nissan Leaf Nissan Leaf Materiały partnera

Japończycy pracują nad baterią przyszłości

Trzech producentów samochodów (Toyota, Nissan, Honda) i producent elektroniki (Panasonic) przy pomocy japońskiego rządu uruchomiły centrum Libtec. Jest to projekt naukowy, który przyspieszy prace nad technologią akumulatorów ze stałym elektrolitem, którą będzie można zastosować w seryjnej produkcji aut.

Toyota Prius Plug-in Toyota Prius Plug-in fot. Toyota

Japończycy pracują nad baterią przyszłości

Taka bateria zmagazynuje więcej energii niż rozwiązania stosowane obecnie. Samochód wyposazony w akumulator nowej generacji przejedzie nawet 800 km na jednym ładowaniu, a sam proces "tankowania" prądu potrwa dwa razy krócej.

Honda Sports EV Concept Honda Sports EV Concept fot. Honda

Japończycy pracują nad baterią przyszłości

Libtec chce wprowadzić nowe baterie najpóźniej do 2030 roku. Japońskie koncerny chcą nadal grać pierwsze skrzypce w segmencie samochodów elektrycznych, a w ostatnich latach ich udział spadł z 70 do 41 proc. produkcji baterii litowo-jonowych.

Japończycy pracują nad baterią przyszłości

Jednak kilka miesięcy temu Toyota zainwestowała 282 mln dolarów w firmę Orocobre zajmującą się wydobyciem litu - ważnego surowca do produkcji akumulatorów. Japoński koncern produkuje  obecnie 1,3 mln akumulatorów niklowo-wodorkowych i 100 tys. akumulatorów litowo-jonowych, ale po ostatniej inwestycji te liczby zwiększą się.

Więcej o:
Copyright © Agora SA