Liftback z całkowicie elektrycznym napędem wcześniej otrzymał najwyższe noty w amerykańskich testach zderzeniowych organizacji NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration). Model S w każdej z trzech podkategorii (zderzenie czołowe, boczne i dachowanie) zdobył 5 gwiazdek. Testy Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) potwierdziły wysoki poziom bezpieczeństwa Tesli.
>> Zobacz nową Teslę S P85D AWD
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%
Bezpieczeństwo dzieci: 77%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
Fot. Euro NCAP
Seria 2 Active Tourer to pierwszy minivan marki BMW, w dodatku z napędem na przednie koła. Rodzinny model powinien być komfortowy, przestronny, ale również bezpieczny. W przypadku BMW tak właśnie jest. Auto otrzymało wysoki oceny, porównywalne do Tesli.
>> BMW serii 2 Active Tourer | Nowe silniki i napęd xDrive
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 85%
Bezpieczeństwo pieszych: 60%
Systemy bezpieczeństwa: 70%
Fot. Euro NCAP
Maksymalną ogólną notę pięciu gwiazdek uzyskał również najnowszy kompakt Nissana - Pulsar. Na tle poprzedników samochód wyróżnia się wyższym poziomem ochrony pieszych w przypadku potrącenia.
>> Nissan Pulsar | Pierwsza jazda | Kompakty wracają do łask
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 81%
Bezpieczeństwo pieszych: 75%
Systemy bezpieczeństwa: 68%
Fot. Euro NCAP
Pięciogwiazdkowy wynik osiągnęła także nowa Skoda Fabia. Auto otrzymało wysokie oceny we wszystkich kategoriach. Mimo, że to niewielki samochód, to oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa.
>> Skoda Fabia | Pierwsza jazda | Bestseller po raz trzeci
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
Bezpieczeństwo dzieci: 81%
Bezpieczeństwo pieszych: 69%
Systemy bezpieczeństwa: 69%
Fot. Euro NCAP
Znacznie słabiej wypadło nowe Suzuki Celeiro. Nowość w segmencie A, następca modelu Alto, zapewnia przeciętną ochronę dorosłym pasażerom. Ponadto samochód nie został wyposażony w dostateczną ilość układów podnoszących bezpieczeństwo. Poza obowiązkowymi systemami ABS, ESP i przypomnieniem o zapięciu pasów, na pokładzie najmniejszego Suzuki nie znajdziemy nic więcej.
>> Suzuki Celerio | Następca Alto
Ogólny wynik: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 61%
Bezpieczeństwo dzieci: 74%
Bezpieczeństwo pieszych: 68%
Systemy bezpieczeństwa: 38%
Fot. Euro NCAP
Ostatnim samochodem, który przetestowano w tej serii jest Renault Megane po liftingu. Przed modernizacją auto otrzymało 5 gwiazdek. Wtedy jednak obowiązywały inne przepisy określające wpływ poszczególnych czynników na ogólną ocenę. Według nowych w czerwcu 2014 roku kompakt Renault uzyskał tylko 3 gwiazdki. Powodem było niedostateczne wyposażenie w kategorii systemów bezpieczeństwa.
>> Renault Megane Grandtour | Test | Komfort długiego dystansu
Francuski producent postanowił poprawić swój wynik, seryjnie wyposażając Megane w układ przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa tylnych siedzeń i ogranicznik prędkości. Poprawienie oceny w tej kategorii (z 48 do 56%) pozwoliło na podniesie ogólnej oceny bezpieczeństwa do 4 gwiazdek.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%
Bezpieczeństwo dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych: 60%
Systemy bezpieczeństwa: 56%
Fot. Euro NCAP