Pechowa jedenastka 2013 roku

Samochody sportowe luksusowych marek, czy auta elektryczne nie są w Polsce rozchwytywane, ale marną sprzedaż odnotowały w zeszłym roku także modele, których konkurenci radzą sobie zaskakująco dobrze
Fot. MINI | MINI Coupe JCW Fot. MINI | MINI Coupe JCW Fot. MINI | MINI Coupe JCW

Mini Coupe

Mini to samochód dla młodych ludzi stworzony dla przyjemności z jazdy, ale zachowując jego użyteczny charakter. Mini Coupe zaprojektowano bez kompromisów. Jest sztywniejszy, bardziej hardcorowy, ale też omijany przez polskich klientów. W zeszłym roku było ich nad Wisłą jedynie dziewięciu. Mini z nadwoziem typu hatchback sprzedało się 191 sztuk.

Mini Cooper S Coupe - test | Za kierownicą

MINI CoupeMINI Coupe

SsangYong Rodius SsangYong Rodius Fot. SsangYong

Ssangyong Rodius

W zeszłym roku Rodius został zaprezentowany w nowej odsłonie. Nadal braki w urodzie rekompensowane są ogromną przestrzenią, ale popularność tego modelu jest wciąż dość niska. Z salonów Ssangyonga wyjechało w zeszłym roku 9 ogromnych minivanów.

SsangYong RodiusSsangyong Rodius

Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Fot. Hyundai | Hyundai Genesis Coupe

Hyundai Genesis Coupe

Niedawno w naszej redakcji gościł testowy egzemplarz Genesisa Coupe. To bodaj najtańszy dostępny w Polsce samochód sportowy z silnikiem o mocy niemal 350 KM, a na dodatek pozostawił po sobie pozytywne wrażenia. Mimo to w zeszłym roku Hyundai Polska sprzedał zaledwie 8 sztuk tego modelu, co poskutkowało wycofaniem go z oferty.

Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 | Test | Hyundai, jakiego nie znacie!

Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe

Infiniti G37 Infiniti G37 fot. Infiniti

Infiniti G

Pod koniec zeszłego roku Infiniti zaprezentowało zupełnie nowy model w klasie średniej nazwany Q50. Być może klienci oczekiwali go z zaciekawieniem, bo poprzednik, model G37 oferowany w trzech wersjach nadwoziowych (sedan, coupe i kabriolet) znalazł zaledwie 8 chętnych.

Dla porównania BMW w samym styczniu 2013 roku, swoim najsłabszym miesiącu minionego roku, sprzedało 47 szt. serii 3.

Infiniti Q50 - Test | Pierwsza jazda bez trzymanki

Infiniti Infiniti G37

Ssangyong Rexton W Ssangyong Rexton W fot. Ssangyong

Ssangyong Rexton W

Rexton W to flagowy SUV koreańskiej marki. Ceny nie są z kosmosu i to spore auto można kupić za mniej, niż 100 tys. zł. Mimo to w zeszłym roku tylko 7 osób zdecydowało się na ten model.

Ssangyong Rexton Wfot. Ssangyong

Volkswagen Eos Volkswagen Eos Volkswagen Eos

Volkswagen Eos

Volkswagen wycofał się ze sprzedaży modelu Eos w kwietniu. Przez pierwsze cztery miesiące zeszłego roku sprzedał w Polsce 6 sztuk. Jego następca, Volkswagen Golf Cabrio (z miękkim dachem) powinien sprzedawać się lepiej.

VW Golf Cabrio GTI - test | Pierwsza jazda

Dla porównania produkowany w Polsce Opel Cascada znalazł w zeszłym roku 19 chętnych.

Volkswagen EosVolkswagen Eos

Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi Suzuki

Suzuki Kizashi

Tak, ten samochód wciąż figuruje w cenniku, ale nie, poza kompletnie nietrafionym w europejskich realiach silnikiem R4 2.4 o mocy 178 KM nie ma żadnej opcji. Przydałby się mniejszy silnik benzynowy (choćby 2.0 z Vitary) oraz wysokoprężny. Bez tego 5 sprzedanych w zeszłym roku w Polsce sztuk należy uznać za sukces.

Suzuki Kizashi Suzuki Kizashi

MINI Cooper S Roadster MINI Cooper S Roadster Fot. MINI | MINI Cooper S Roadster

Mini Roadster

Mini roadster jest odkrytą wersją modelu Coupe. Zrezygnowano w nich z tylnych miejsc siedzących, by zwiększyć sztywność i tak już "gokartowego" modelu. To jednak nie znalazło zrozumienia wśród klienteli Mini i tylko 5 Roadsterów wyjechało z salonów.

MINI Cooper S Roadster MINI Cooper S Roadster

Infiniti EX 30d Infiniti EX 30d fot. Infiniti

Infiniti EX

Sukces modelu FX zachęcił Infiniti do poszerzenia oferty crossoverów. Niestety model EX nie został doceniony przez polskich klientów. W zeszłym roku japońska marka sprzedała zaledwie 5 sztuk. Zarówno BMW X1, jak i Audi Q3 radziły sobie w ujęciu miesięcznym kilka razy lepiej, niż Infiniti EX w ujęciu rocznym.

Infiniti EX37 GT - test | Za kierownicą

Infiniti EX 30dInfiniti EX

Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster

Hyundai Veloster

Problemem Velostera nie jest niesymetryczne nadwozie, ani brak miejsca z tyłu, ale odrealniony cennik. Za małe autko "rekreacyjno-sportowe" trzeba zapłacić przynajmniej 85 100 zł. Za podobne pieniądze można mieć Volkswagena Scirocco (od 79 990 zł). Dlatego Veloster znalazł 4 klientów w 2013 roku, a Scirocco 109.

Hyundai Veloster | Test wideo

Hyundai VelosterHyundai Veloster

Toyota Verso-S Toyota Verso-S Toyota Verso-S

Toyota Verso-S

Porażka sprzedażowa tego modelu w Polsce spowodowana była kursem jena. Cena produkowanej wyłącznie w Japonii Toyoty Verso-S była od niego uzależniona. W zeszłym roku model został wycofany z oficjalnej sprzedaży, ale jeszcze 2 sztuki trafiły do klientów.

Toyota Verso S 1.33 - test | Za kierownicą

Toyota Verso-SToyota Verso-S